Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Tycker du det? Jag tycker personligen att Möllevångstorget är den arabverksamhetstätaste området i hela Malmö. Jag har aldrig gillat Möllan, där känns smutsigt på något vis. Och jag har heller aldrig gillat det av den enkla anledning till att alla "hippa" älskar det.
Japp, för 4-5 år sedan var tex Mascot ett hårdrockställe och det var omöjligt att få tag i en kvällstidning, en bit skinka, eller ens folköl här. Det fanns tre slags butiker, plastkrimskrams från Kina, mycket blinkande lampor och annat skräp. Kebeb o falafel samt butiker som sålde konserver från Tyskland.
Då fanns det inte många kommunister här, sedan kom högskolan med alla genusstudier och medföljande vänsterstudenter. Kommunisterna byts ut vart 2-3 år och ersätts av nya "rebeller". Möllan är nåt slags vuxendagis för medelklassens missriktade föräldraupprorsungar numera.
Det är jävligt irriterande för de som bor permanent på möllan hur det kommer hit snorungar som berättar "var skåpet skall stå" och efter avslutade studier ersätts av en ny lika korkad missuppfattad snorunge som vet hur allt står till i världen. - Nörrebro i Köpehamn hade samma problem förut men de demonsterade mot överklassungarna och bad dem sticka hem o sluta betrakta Nörrebro som nåt jävla vuxendagis.
Kommunisterna umgås bara med varandra aldrig med araberna eller locals
och de är så JÄVLA BALLA och vet allt hur hela jävla världen skall skötas.
Alla araber startar exakt samma slags butik. - Nån individuell fantasi såg man aldrig av. Menyns största variation var "stark sås, svag sås?" Idag har mest krimskramsbutikerna försvunnit och ersatts av trendkommunisternas inneställen o cafeer. Men några invandrare ser man aldrig där. Kommunisterna och araberna umgås aldrig. Man har ingenting gemensamt. Några kvinnor ser du aldrig i arabaffärena heller. - Tyvärr inte i kebabställena heöller, då dessa män som jobbar där aldrig tycks kunna laga mat eller ha minsta feeling för det och det är de obligatoriska korancitaten på väggarna.