Nu är jag iofs bara feströkare, men jag undrar hur ni som håller den i mungipan länge gör så röken inte kommer i ögonen. När jag ska pissa så har jag ciggen i mungipan och de svider som fan i ögonen.
Annars brukar jag väl ha mellan lång och pekfinger
Nu är jag iofs bara feströkare, men jag undrar hur ni som håller den i mungipan länge gör så röken inte kommer i ögonen. När jag ska pissa så har jag ciggen i mungipan och de svider som fan i ögonen.
Annars brukar jag väl ha mellan lång och pekfinger
Tja du kan luta huvudet lite bakåt, eller så vinklar du cigaretten snett från mungipan.
Hur man håller cigaretten, har mindre betydelse. Det kan vara väldigt behändigt att hålla cigaretten längst ned mellan långfingret och pekfingret, eftersom cigaretten då håller sig på plats, samtidigt som man har fingrarna fria för att arbeta med annat, exempelvis tangentbordet. Annars kan det vara praktiskt att ha cigaretten hängande i mungipan, medan den (cigaretten, alltså, inte mungipan) är tillräckligt lång, men det bästa sättet är väl att ta den mellan pek- och långfinger eller långfingret och tummen, om man skall förflytta cigaretten mellan askkopp och läppar.
Det väsentliga, när det kommer till att röka tufft, är att dra ett djupt munbloss, vars rök man först låter välla ut i luften, innan man hastigt drar ned det tjocka molnet i lungorna.
Coolast är klart när den hänger i mungipan.
Annars är det riktigt coolt att ha den mellan långfingret och ringfingret. Sen när du ska ta ett bloss drar du hela handen över munnen precis som när du "håller för munnen" fast du har en cigarett/cigarr/cigarill mellan fingret.
Att hålla den mellan lillfingret och ringfingret måste provas någon gång - fast det kan nog se aningen "gay" ut, men vad spelar det för roll...