2006-10-27, 22:28
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Man håller ciggen i mungipan, men när man behöver ta ut den så använder man sjöman/gangster-stilen.

- F.G

Så måste det vara
Citera
2006-10-27, 22:31
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
Samma som sjömansgreppet

Nej! för i "gangstergreppet" spretar du med fingrarna och säger good shiiiit!

Du håller alltså "sidan" av pekfinfingret och tummen mot dig och resten av fingrana uppåt. Liknande OK!
Citera
2006-10-27, 23:43
Medlem
Abbe78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smör
http://www.virgin.net/movies/galleries/russellcrowe/pix/01_main.jpg helt klart tuffast

jag håller med dig där, helt klart tuffast!
Citera
2006-10-28, 01:00
Medlem
J_Js avatar
Hålla den som Thorsten flinck gör när han spelar "Tony" i Sökarna.

Dvs mellan Långfingret och pekfingret, "längst ner" dvs du måste stoppa hela handen mot ansikte när du ska dra ett bloss.
Citera
2006-10-28, 19:27
Medlem
Nu är jag iofs bara feströkare, men jag undrar hur ni som håller den i mungipan länge gör så röken inte kommer i ögonen. När jag ska pissa så har jag ciggen i mungipan och de svider som fan i ögonen.

Annars brukar jag väl ha mellan lång och pekfinger
Citera
2006-10-28, 20:04
Medlem
Rakiis avatar
Hm, dom sätten Steve McQueen och Humphrey Bogart brukade bolma på stora duken...
Citera
2006-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pildo
Nu är jag iofs bara feströkare, men jag undrar hur ni som håller den i mungipan länge gör så röken inte kommer i ögonen. När jag ska pissa så har jag ciggen i mungipan och de svider som fan i ögonen.

Annars brukar jag väl ha mellan lång och pekfinger
Tja du kan luta huvudet lite bakåt, eller så vinklar du cigaretten snett från mungipan.
Citera
2006-10-28, 20:54
Medlem
Arkomanns avatar
Hur man håller cigaretten, har mindre betydelse. Det kan vara väldigt behändigt att hålla cigaretten längst ned mellan långfingret och pekfingret, eftersom cigaretten då håller sig på plats, samtidigt som man har fingrarna fria för att arbeta med annat, exempelvis tangentbordet. Annars kan det vara praktiskt att ha cigaretten hängande i mungipan, medan den (cigaretten, alltså, inte mungipan) är tillräckligt lång, men det bästa sättet är väl att ta den mellan pek- och långfinger eller långfingret och tummen, om man skall förflytta cigaretten mellan askkopp och läppar.

Det väsentliga, när det kommer till att röka tufft, är att dra ett djupt munbloss, vars rök man först låter välla ut i luften, innan man hastigt drar ned det tjocka molnet i lungorna.
Citera
2006-10-31, 18:54
Medlem
Llanowars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Ja...inte alls så klart...
nice inlägg!! funderat mycket på det va??

har du nån mer fin tanke att lägga till??

Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Rökning är så jävla KOLt...

dock lite lustigt..
Citera
2006-10-31, 20:16
Medlem
Patriarch Ks avatar
Coolast är klart när den hänger i mungipan.
Annars är det riktigt coolt att ha den mellan långfingret och ringfingret. Sen när du ska ta ett bloss drar du hela handen över munnen precis som när du "håller för munnen" fast du har en cigarett/cigarr/cigarill mellan fingret.

Att hålla den mellan lillfingret och ringfingret måste provas någon gång - fast det kan nog se aningen "gay" ut, men vad spelar det för roll...
Citera
2006-10-31, 20:31
Medlem
Saltas avatar
Analt.
Citera
2006-10-31, 20:56
Medlem
Diseaseds avatar
Jag gör som Brad Pitt i FightClub. Ungefär i mitten av pek och långfinger med en lätt böjning på handen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in