2012-09-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Det är alltså Volt Cola ni ska leta efter. Exakt samma recept som originalet fast med mer koffein (samma dos som en vanlig energidryck skulle jag tro). Nya Jolt Colan är inte gjorde av samma fabrik och inte heller samma recept som originalet.
Är du säker på att det är exakt samma recept? Isf skall den inhandlas.
Citera
2012-09-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Har ingen aning. Förhoppningsvis har dem slutat tillverka det. Själv saknar jag Vira Blåtira

jag kan köpa vira blåtira i min ica burik jag handlar i. Blev traumatiserad som liten då jag drack tills jag spydde av den skiten >.<
Citera
2012-09-27, 00:19
Medlem
vivalarevolucions avatar
Från wikipedia:
Citat:
As of 2012 they sell Volt Cola in Sweden and Germany. It is the same recipe as Jolt Cola, but extra caffeine added to not get sued by The Jolt Company.
Citera
2012-09-27, 00:24
Medlem
Mordarostens avatar
Jolt cola kursade pga av att dom vart stämda av företaget som levererade alu-burkarna. Dom hade beställt mer än dom kunde betala. Jävligt drygt att dom vart stämda.
Citera
2012-09-27, 01:23
Medlem
Balonzos avatar
Fan vad längesen jag drack Jolt, kan inte minnas smaken. Om jag inte missminner mig var smaken liknande Dr. Pepper?
Citera
2012-09-27, 01:52
Medlem
roswalls avatar
Det var ett jävla liv om en cola-sort.
Drick vatten och ta koffein separat, borde fungera lika bra

Billigare, enklare, och mindre skräp för kroppen att ta hand om.

Sen undrar jag om TS är i kanske 10års-åldern, har för mig att folk drack Jolt Cola när jag gick i gymnasiet för ca 5 år sen?
Ett tips till dig, TS, är att inte dricka särskilt mycket cola eller annan läsk - killarna som gjorde det i låg- och mellanstadiet blev till de feta datornördarna i högstadiet. Iallafall i min klass.

Lycka till med att hitta den nya colan iallafall
Citera
2012-09-27, 08:25
Medlem
xstatics avatar
Gick inte skiten i konkurs för några år sedan?
Citera
2012-09-27, 09:30
Medlem
Går att köpa hos Amazon, fast det är dock på flaska...
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=jolt+cola
Citera
2012-09-27, 09:42
Medlem
Jag har sett Jolt på Coop nyligen. Fast det kanske var importerat då eftersom det stod i USA-hyllan.
Citera
2012-09-27, 09:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Fan vad längesen jag drack Jolt, kan inte minnas smaken. Om jag inte missminner mig var smaken liknande Dr. Pepper?
Nej, det var den verkligen inte. Jolt Cola hade en lite mer "sur/besk" smak än vanlig cola.
Citera
2012-09-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roswall
Det var ett jävla liv om en cola-sort.
Drick vatten och ta koffein separat, borde fungera lika bra

Billigare, enklare, och mindre skräp för kroppen att ta hand om.

Sen undrar jag om TS är i kanske 10års-åldern, har för mig att folk drack Jolt Cola när jag gick i gymnasiet för ca 5 år sen?
Ett tips till dig, TS, är att inte dricka särskilt mycket cola eller annan läsk - killarna som gjorde det i låg- och mellanstadiet blev till de feta datornördarna i högstadiet. Iallafall i min klass.

Lycka till med att hitta den nya colan iallafall

Om folk drack jolt cola när du gick i gymnasiet för 5 år sen. Varför skulle det betyda att ts är 10 år gammal?
Citera
2012-09-27, 13:36
Bannlyst
Tackar!

Jag bor i Oskarström i Halmstad och jag hittade faktiskt Jolt colan i kylen. Den nya versionen då med hög koffein .

GPS Kordinater: 56.801745,12.976868

Sök det på http://maps.google.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in