2010-08-09, 06:15
Medlem
Grumbledocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonW50
Att det är en annan dricka som inte smackar exakt lika. Men ändå så nära man kan komma. Så kostar den inte lika mycket också. Du får testa och se.

Precis, en äkta connoisseur när det gäller Jolt (finsmakare/beroende) kommer att känna skillnad, men också känna den klara likheten. Den är något annorlunda i smaken, men inget man bryr sig om. Den smakar lika bra och duger gott till LAN-virke

Enda skillnaden är att eXtreme innehåller en extra ingrediens, konserveringsmedlet e202 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaliumsorbat).
Näringsmässigt innehåller eXtreme 2kcal mer, och 0,6g kolhydrater mer/100ml.
Det är mer eller mindre en ren kopia ner på atomnivå
Citera
2010-08-09, 12:09
Medlem
SimonW50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbledock
Precis, en äkta connoisseur när det gäller Jolt (finsmakare/beroende) kommer att känna skillnad, men också känna den klara likheten. Den är något annorlunda i smaken, men inget man bryr sig om. Den smakar lika bra och duger gott till LAN-virke

Enda skillnaden är att eXtreme innehåller en extra ingrediens, konserveringsmedlet e202 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaliumsorbat).
Näringsmässigt innehåller eXtreme 2kcal mer, och 0,6g kolhydrater mer/100ml.
Det är mer eller mindre en ren kopia ner på atomnivå

Jag skulle nog säga att jag är eller iaf var beroende av Jolt. Men när Extreme cola kom så kände jag ingen skillnad förens jag drack dom tillsammans. Så nog är det en bra kopia!

(Jag tror att skillnaden är eftersmaken om någon skulle undra. Riktiga Jolt har en lite starkare)
Citera
2010-08-13, 23:51
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trian
Jolt säljs i varenda turkbutik, ICA, Konsum m.fl häromkring. Hade ingen aning om att de gått i konkurs då jag fortfarande ser den i princip överallt.

Den smakar väl som vilken cola som helst. Tänk Freeway eller Premier, fast sötare.

Vilken stad bor du i om jag får fråga?
Citera
2010-08-15, 14:40
Medlem
munkenpetersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
om jag inte minns fel är det för att man får inte sälja en dryck som innehåller så mycket sammanlagt koffein.

den kollar man på mer rena energi drycker säljs ju hustler i 1.5l på netto
Citera
2010-08-17, 15:50
Medlem
UigurernasKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Räck det inte med denna internetbutik som jag redan postat om http://www.kattehack.se/webbshop/product.php?id_product=6 Det finns att köpa, töm nu lagret hos dem era nördar

Nej det räckte verkligen inte då man måste hämta skiten på plats.

/Uigurernas Konung
Citera
2011-02-14, 11:28
Medlem
HerrPesss avatar
Låter inte denna tråd dö ut då jag också är i behov av Jolt Cola, gärna i södermanland eller en webbshop med leverans!
Citera
2011-02-14, 12:27
Medlem
En kompis till mig passade på att bunkra Jolt från en grossist innan det tog slut. Han gav mig en flaska i födelsedagspresent för två år sedan. Den förvarar jag mörk och kallt till när jag tar min civilingenjörsexamen om två månader. Då ska den avsmakas av mig och de närmaste nördarna istället för champagne och andra vulgära drycker.
Citera
2011-02-14, 12:38
Medlem
kan man inte försöka blanda egen nu när do inte görs längre.
Hur mycket skiljer det sig från vanlig cola? och hur många mg koffein måste man hälla i?
Citera
2011-02-15, 22:29
Medlem
Leifsons avatar
På Willys i stan har vi en läsk som heter X-Cola, vilken påminner vansinnigt mycket om just Joltcola.
Jag misstänker att de är närapå identiska, ingen av mina 4 polare kunde vid tillfället identifiera vilken som var X-cola och vilken som var Jolt-cola i ett blindtest. Det står även "Twice the caffeine" eller vafan det nu står på jolten, även på X-colan.

Värt att checka, iallafall.

Förresten så var det någon idiot som köpte ett flak joltcola för 900kr på Dreamhack Summer 2010.
Jävla idiot, säger jag!
Citera
2011-02-16, 11:09
Medlem
Addeitiss avatar
Jolt gick i konkurs för något år sedan.
Om ni nu sett det i några affärer lär dem vara inne på sista lagret, så passa på och köp om ni hittar någon Jolt cola.
Citera
2011-02-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifson
På Willys i stan har vi en läsk som heter X-Cola, vilken påminner vansinnigt mycket om just Joltcola.
Jag misstänker att de är närapå identiska, ingen av mina 4 polare kunde vid tillfället identifiera vilken som var X-cola och vilken som var Jolt-cola i ett blindtest. Det står även "Twice the caffeine" eller vafan det nu står på jolten, även på X-colan.

Värt att checka, iallafall.

Förresten så var det någon idiot som köpte ett flak joltcola för 900kr på Dreamhack Summer 2010.
Jävla idiot, säger jag!

köpte inte x-cola upp jolt cola?

så det är samma sak fast annan förpackning
Citera
2011-02-25, 19:03
Medlem
47ans avatar
JOLT IS BACK

http://www.youtube.com/watch?v=SSyiWNSGqgw&feature=player_embedded

http://www.joltenergy.com/

Fler smaker och med mer coffein!

Har dock inte hittat någon hemsida som säljer det.

-

Det är samma tillverkare som förut så Jolt köptes alltså inte upp. Dom hävdar på sin hemsida att dom lade ner Jolt(lol) och uppdaterade den till Jolt Energy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in