Citat:
Ursprungligen postat av
Sahastrara
Riktigt bra läsning och någon textvägg var det väl inte! Det är såna här inlägg man vill ha här ju, med varierande och intressanta motiv med tillhörande texter och förklaringar. Love it!
Tänkte fråga dig lite om Indien då du verkar kunna landet. Har varit där totalt två månader spritt på två semestrar i Goa och Kerala. Det var dock länge sedan och jag var bara en liten skitunge och hade ännu inte skaffat tycke för gräset. Till mina frågor som alla gäller de turistiga delarna av Goa som jag tänker resa till nästa vinter.
Hur är tillgången på grönt respektive brunt och vad ska man betala?
Hur är det med edibles, typ shakes osv?
Hur pass öppet kan man röka?
Du råkar inte veta hur tillgången är på hallucinogener, typ LSD, svamp osv.
Ser verkligen fram emot att följa dina framtida uppdateringar!
Fridfulla hälsningar från ett mörkt, kallt och slaskigt Sverige...
Jag tillbringade väll ca 5 månader i indien totalt om jag inte minns fel, jobbade dock på kontor i mumbai ett tag så var inte så mycket exploring direkt om man säger så.
Tillgången är oväsentlig i Indien, vi talar om ett land där praktiskt taget det mesta av gräsfröerna kom ifrån när dom spreds runt om i världen genom handel förr i tiden etc.
Människor i Indien har alltid haft cannabis runt om sig eller på något sätt kontakt med det. Det växer ju vilt och har gjort i ja jag vet inte hur många millenium men sedan människor var där från första början skulle jag tro.
Cannabis används tex i vissa religiösa ritualer och vissa hinduiska präster/heliga män så kallade babas och sadhus röker ofta charas regelbundet. Tex guden Shiva var ju känt för att röka ur sitt chillum, även finns det profeter som säger att det är en gåva till hinduerna för deras spirituella utveckling.
OBS: Priserna är i Indiska rupier så använd
http://www.xe.com/ för att se priserna i kronor, ni kommer bli chockade :P
Kort sagt, du hittar det överallt. Allt beror på kvaliten på charasen, och var i landet du befinner dig.
Enkel förklaring: Storstad : dyrt överlag och bra grejer är ännu dyrare, byar i staterna i mitten av indien billigt men troligen dålig kvalite. 4-800 tolan skulle jag _gissa på_
I södern, goa som jag har mest erfarenhet av. så brukar priset ligga på 5-800 tolan om du står på dig och prutar, utgångspriset för det vanliga svarta skitet(kolsvart,smakar mint) brukar vara 1000.
Köpte dock väldigt nice charas i goa/Anjuna för 200 tolan som var det bästa jag kom över under min tid i goa.
I himachal pradesh är det billigt men beror på vilken stad/ort, dharamsala 8-1000 för en tola. Köpte bara två gånger dock.
Manali: allt från 400 tolan till 2000 beroende på kvalite. det pakistanska jag länka bild på kostade 2000 för 5 gram, men kvalitén var som 300 dk ice från christiana fast inte lika kletigt o jävligt.
Annars i manali levde jag på en nyskördad cream sort som var riktigt härlig som gick på 1000.
Edit:
angående resten av frågorna.
Hur öppet du kan röka beror på var du är eller upp till dig.
i norr uppe i bergen kan du röka öppet, och på många cafér och restauranger.
I mumbai kan du inte röka på restauranger o dylikt o du måste gömma spliffen lite.
Stor stad = fler seriösa snutar som vill kräva höga mutor.
Det går dock att röka på gatorna, en festkväll gick jag med några indiska vänner o skulle mecka en. satte oss vid en trappa sen sa dom bara till mig att hålla spliffen nere, Vi gick tom med förbi det lokala polishuset med en fet.
I goa/palolem så sa alla dealers att man skulle röka på rummen. Men rökte ett flertal gånger vid uteservingen på strandrestauranger och en ur personalen var med.
I anjuna är det sjukt lungt, anjuna är även hippietrance staden med fester varje kväll och mdma,E,lsd,ketamin flödar där och är enkelt att hitta till ok priser.