Citat:
Ursprungligen postat av
nanoballe
Tyst med er färskingar. Ni är inte häftiga för att ni sitter och spyr ur er en massa skitsnack i cbforat. Har fan inte stött på många strains som är snällare mot halsen än vad tobak är. Sen ifall det är gott eller inte, ja, det är ju jävligt individuellt. Personligen röker jag inte ciggaretter längre och jag är inte förtjust i tobakssmaken men jag har ändå i en skvätt till mecket.
EDIT: Vapear dock mest, så slipper oftast tobaken
Jepp av alla jag känner som blandar eller inte runt om i världen så har renrökarna ett gemensamt. De har sämre halsar och skrovligare röster.

Tom när jag testar bra gräs för ev inköp så mixar jag det för smaken blir för kraftig för att bedömma helt ren om det inte är dåligt gräs.
Däremot har även nikotin en fördärvlig effekt på en high då den alltid gör rusen lite tyngre (soffigare) i höga doser, väldigt tråkigt om man tex röker en bra sativa.
Så, använd extremt nikotinsvaga tobaker utan smak som helst är så svag att den ej behöver rostas. Då brinner mixen jämnare och ni slipper den torra smaken från rostningen.
Med andra ord, används tobak så använd ultra lights, jämför dem och ta den mest smaklösa/svaga.
Annars finns rökmixar od men långvarigt så är det omständigt att använda. Ska beställas osv.
Att röka bra gräs rent har inga fördelar om man gör så. Absolut inte för smak eller high iaf.
Vad gäller highen så får man jojo-highs ungefär som om man festar på snapsar. Bra smäll, nyktra till medan halsen får vila och sen bam igen. Oändligt mysigare att slippa hattandet och ha en fet joint som är behaglig (om än inte menad att visa hur starkt man kan röka om man vill, men vuxna människor slutar bry sig om att bevisa sådant) och som man kan få en perfekt jämn high av under lång tid. Dessutom är ju en del av grejen att ha nåt att blejza och i grupp skicka runt några varv vilket jag gillar bättre än att ladda för en snaps var var 45e minut.
De, vuxna, Amerikaner jag känner har tom hoppat över till att mixa allihop. Klagade innan de testat på att det var fjolligt men de insåg snabbt fördelarna med en schysst rullad spliff med filter och mixad smooth.