2013-11-30, 04:23
Bannlyst
En påse, satt fint uppåt

gräs,
http://img811.imageshack.us/img811/9641/vkx2.jpg
holk,
http://img28.imageshack.us/img28/9846/plyi.jpg
Citera
2013-12-01, 01:02
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Nu: lägga sig skönt i soffan, sätta på nån serie och tända den.

http://anony.ws/i/2013/12/01/ZBG2C.jpg
Citera
2013-12-01, 09:14
Medlem
Gör verkligen ont att se folk blanda med äckeltobal.
Citera
2013-12-01, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkitRegnigHost

Det är så vi gör i Malmö.
Senast redigerad av LysergicZero 2013-12-01 kl. 13:18.
Citera
2013-12-01, 16:24
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Samma här. Gräs som har så len och söt smak ska man inte blanda ut med något som verkligen bara smakar bränt. Kanske bara tycker så för att jag inte röker tobak men får verkligen kväljningar av skiten.
Citera
2013-12-01, 16:33
Medlem
nanoballes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Samma här. Gräs som har så len och söt smak ska man inte blanda ut med något som verkligen bara smakar bränt. Kanske bara tycker så för att jag inte röker tobak men får verkligen kväljningar av skiten.

Tyst med er färskingar. Ni är inte häftiga för att ni sitter och spyr ur er en massa skitsnack i cbforat. Har fan inte stött på många strains som är snällare mot halsen än vad tobak är. Sen ifall det är gott eller inte, ja, det är ju jävligt individuellt. Personligen röker jag inte ciggaretter längre och jag är inte förtjust i tobakssmaken men jag har ändå i en skvätt till mecket.

EDIT: Vapear dock mest, så slipper oftast tobaken
Citera
2013-12-01, 18:12
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Tyst med er färskingar. Ni är inte häftiga för att ni sitter och spyr ur er en massa skitsnack i cbforat. Har fan inte stött på många strains som är snällare mot halsen än vad tobak är. Sen ifall det är gott eller inte, ja, det är ju jävligt individuellt. Personligen röker jag inte ciggaretter längre och jag är inte förtjust i tobakssmaken men jag har ändå i en skvätt till mecket.

Jepp av alla jag känner som blandar eller inte runt om i världen så har renrökarna ett gemensamt. De har sämre halsar och skrovligare röster.
Tom när jag testar bra gräs för ev inköp så mixar jag det för smaken blir för kraftig för att bedömma helt ren om det inte är dåligt gräs.
Däremot har även nikotin en fördärvlig effekt på en high då den alltid gör rusen lite tyngre (soffigare) i höga doser, väldigt tråkigt om man tex röker en bra sativa.
Så, använd extremt nikotinsvaga tobaker utan smak som helst är så svag att den ej behöver rostas. Då brinner mixen jämnare och ni slipper den torra smaken från rostningen.
Med andra ord, används tobak så använd ultra lights, jämför dem och ta den mest smaklösa/svaga.
Annars finns rökmixar od men långvarigt så är det omständigt att använda. Ska beställas osv.

Att röka bra gräs rent har inga fördelar om man gör så. Absolut inte för smak eller high iaf.
Vad gäller highen så får man jojo-highs ungefär som om man festar på snapsar. Bra smäll, nyktra till medan halsen får vila och sen bam igen. Oändligt mysigare att slippa hattandet och ha en fet joint som är behaglig (om än inte menad att visa hur starkt man kan röka om man vill, men vuxna människor slutar bry sig om att bevisa sådant) och som man kan få en perfekt jämn high av under lång tid. Dessutom är ju en del av grejen att ha nåt att blejza och i grupp skicka runt några varv vilket jag gillar bättre än att ladda för en snaps var var 45e minut.
De, vuxna, Amerikaner jag känner har tom hoppat över till att mixa allihop. Klagade innan de testat på att det var fjolligt men de insåg snabbt fördelarna med en schysst rullad spliff med filter och mixad smooth.
Senast redigerad av HoAmAj 2013-12-01 kl. 18:14.
Citera
2013-12-01, 18:18
Medlem
thestalkerdudes avatar
Lite kletigt dödshasch: http://www.anony.ws/kJu4 (Kass bild)

Vet ej strainen på den men den har fått smeknamnet ''Spider-man'' för det är kletigt av sig, Smakar kryddigt och ger ett grymt sänkande rus! Bästa haschet jag har rökt på det senaste!
Citera
2013-12-01, 18:58
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Att röka bra gräs rent har inga fördelar om man gör så. Absolut inte för smak eller high iaf.
Effekten blir det ingen skillnad på, förutom nikotinkicken för oss icke tobaksrökare. Men smaken är väl förfan en stor skillnad på? Sen förstör nikotin kicken det sköna i ruset totalt för mig och eftersom jag hatar smaken och kicken av tobak så blir det att jag inte röker lika mycket.

Mina två polare som rökt tobak sen 6-7 år tillbaka tycker inte det är en speciell skillnad förutom att rent smakar godare.
Jag och min icke tobaksanvändade polare tycker båda att skillnaden är väldigt stor.

Sen tycker jag också att det är skillnad på gräs och gräs.

2 typer har jag hemma nu. Grape och Typhoon. Grapen är betydligt starkare för halsen. Jag har rökt båda samma kväll, det är absolut skillnad. Grape är mycket indica och typhoon sativa.
Båda är från samma odlare, Typhoonen är utomhusodlad men Grapen kan vara odlad inomhus. Gör det skillnad?

Sen skulle jag gärna tycka om du, jobbigt att rulla en joint som man får fimpa av 3 gånger för att den är för potent, men för mig är det värt det.
Röker i princip bara pipa, röker jag med vänner så står jag ut med att det är lite tobak i.

Edit: När jag fick grapen var den lite fuktig inuti, tyfonen var torr. Nu är grapen torr men den kanske fick en dålig kurering?
Senast redigerad av mangenus 2013-12-01 kl. 19:07.
Citera
2013-12-01, 19:04
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Har fan inte stött på många strains som är snällare mot halsen än vad tobak är.
Men du har varit tobaksrökare så du är säkert van vid den röken.
Sen var mitt inlägg lite överdrivet, men jag älskar ruset av cb och jag älskar att röka cb men tobak tycker jag verkligen är skitäckligt.
Citera
2013-12-02, 15:47
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:

Snyggt kast i glashus där. Du är inte häftig för att du kallar folk färskingar.
Citera
2013-12-02, 16:12
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Det är så vi gör i Malmö.

Tala för dig själv. Min personliga åsikt är att man förstör rökat om man blandar med tobak.

Bjuder på en bild också, http://anony.ws/i/2013/12/02/3rjqN.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in