2006-10-21, 19:06
Medlem
Aussons avatar
nu är det så här att ja fortfarande går i skolan fram till och med nästa sommar då de är tänkt att ja skall flytta hemifrån och skall börja jobba på en annan ort,sedan i januari 2008 skall ja rycka in i lumpen men lägenheten är det tänkt att den skall vara kvar som ja kan komma hem till på permissionen,ja har hört det att lumpen betalar lägenheten medans man är inne men frågan är om de är nån som vet ifall de är ett visst tag man måste ha haft bostaden för att lumpen skall vara villiga att betala den medans ja är inne,
Citera
2006-10-21, 19:16
Medlem
Coles avatar
För tre år sedan (den tiden då det var aktuellt för mig) var det så att om du hade betalat lägenheten i tre månader eller mer när du ryckte in så fick du hyran betald under hela värnplikten ,även telefonräkningar upp till en viss summa.
Allt för att värnplikten inte ska förstöra det liv man har, så att man har något att komma tillbaka till. Du kan även få pengar om du har betalt för att bo hemma.

Men nu har de lagt ner en hel del regementen sen dess plus att de dragit ner på kostnader över huvud taget. Därför vill jag inte säga att det är ett säkert svar.

Men kolla på lumpen.se där borde det stå

Hoppas du får en rolig tid i lumpen, är ett jävla helvete men man lär känna mycket kul folk om man har tur.
Citera
2006-10-21, 19:22
Medlem
Aussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cole
För tre år sedan (den tiden då det var aktuellt för mig) var det så att om du hade betalat lägenheten i tre månader eller mer när du ryckte in så fick du hyran betald under hela värnplikten ,även telefonräkningar upp till en viss summa.
Allt för att värnplikten inte ska förstöra det liv man har, så att man har något att komma tillbaka till. Du kan även få pengar om du har betalt för att bo hemma.

Men nu har de lagt ner en hel del regementen sen dess plus att de dragit ner på kostnader över huvud taget. Därför vill jag inte säga att det är ett säkert svar.

Men kolla på lumpen.se där borde det stå

Hoppas du får en rolig tid i lumpen, är ett jävla helvete men man lär känna mycket kul folk om man har tur.
tack så mycket för svaret
Citera
2006-10-21, 19:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Tjena!

Tråd flyttad till Vapen&Militär.

//Mod
Citera
2006-10-21, 20:22
Medlem
503s avatar
Coles svar stämmer bra överens med verkligheten, men jag bifogar ändå denna länken.
Bitteshön.
http://www.lumpen.nu/default.aspx?PageID=115&bhcp=1
Citera
2006-10-22, 16:59
Medlem
Cock_Sparrers avatar
ett tips är ju skriva dig på en adress en hyra ut den i andra hand så tjänar du lite pengar på skiten med
Citera
2006-10-23, 22:53
Medlem
Pelle_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cock_Sparrer
ett tips är ju skriva dig på en adress en hyra ut den i andra hand så tjänar du lite pengar på skiten med

det gjorde jag.. och det gick skitbra.. tills puckot som hyrde av mig inte fattade vad skillnaden mellan svart hyreskontrakt och vitt var då han tog ett eget initiativ och gick till den riktige hyresvärden och bad om att få ut extra nycklar....
Citera
2006-10-28, 12:45
Medlem
Sotarmurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle_P
det gjorde jag.. och det gick skitbra.. tills puckot som hyrde av mig inte fattade vad skillnaden mellan svart hyreskontrakt och vitt var då han tog ett eget initiativ och gick till den riktige hyresvärden och bad om att få ut extra nycklar....

HA HA HA HA HA!! Så jävla underbart Vad hände sen?
Citera
2006-11-06, 14:41
Medlem
Pelle_Ps avatar
Har idagarna lyckats överyga både hyresvärden och chefen för bolaget att detta var min pojkvän och att vi försökt hålla låg profil med vårat förhållande då ingen av oss vågat gå ut ur garderoben..

Hyresvärden var en kvinna och såg sympatin i mina lögner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in