2006-10-19, 15:04
Medlem
illums avatar
Jag tycker mig se tonvis med trådar över hela Flashback som handlar om en sak:

Var finns den här bilden/filmen/texten/musiken som jag såg här ...

Moderatorer gör så gott de kan med att flytta kors och tvärs mellan media, politik, reklam, integration, humor, vapen eller liknande. Personligen tycker jag det är ganska virrigt varje gång jag är sugen på att hitta en videosnutt som jag sett nämnas någonstans.

Förslaget är alltså: Skapa ett forum för "mediaefterlysning", "mediarequests" eller liknande namn, egentligen oviktigt så länge det är beskrivande. Kanske kan det ligga i media, som ett underforum ungefär som skvaller gör idag?

Där kan man gå in och snabbt, på ett ställe, efterfråga och hitta dessa mediafiler oavsett vad de handlar om. Det tycker jag vore bättre till och med än att hitta dessa i ämnesforumen, eftersom det sällan är någon diskussion i dessa trådar ändå. Undantaget från detta bör väl kanske porr och något mer vara antar jag, som kanske bäst stannar kvar på sina platser.

Vad tycks?
Citera
2006-10-19, 20:43
Moderator
tobess avatar
OT raderat.

Starkt jobbat att lyckas gå OT i andra inlägget i en tråd ..

/Moderator
Citera
2006-10-19, 22:08
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag tycker mig se tonvis med trådar över hela Flashback som handlar om en sak:

Var finns den här bilden/filmen/texten/musiken som jag såg här ...

Moderatorer gör så gott de kan med att flytta kors och tvärs mellan media, politik, reklam, integration, humor, vapen eller liknande. Personligen tycker jag det är ganska virrigt varje gång jag är sugen på att hitta en videosnutt som jag sett nämnas någonstans.

Förslaget är alltså: Skapa ett forum för "mediaefterlysning", "mediarequests" eller liknande namn, egentligen oviktigt så länge det är beskrivande. Kanske kan det ligga i media, som ett underforum ungefär som skvaller gör idag?

Där kan man gå in och snabbt, på ett ställe, efterfråga och hitta dessa mediafiler oavsett vad de handlar om. Det tycker jag vore bättre till och med än att hitta dessa i ämnesforumen, eftersom det sällan är någon diskussion i dessa trådar ändå. Undantaget från detta bör väl kanske porr och något mer vara antar jag, som kanske bäst stannar kvar på sina platser.

Vad tycks?
Om det är en film från stavloppsfinalen 1997 då är det självklart att någon i Sport-avdelningen vet var den finns. Därför är det logiskt att den postas i Sport forumet. Om du skulle posta den i "media fils avdelningen "så skulle ingen från Sport-Forumet gå in där eftersom chansen ändå är väldigt liten att något där skulle handla om Sport där och det ändå inte är så stor chans att den finns där. Däremot så skulle man kunna ha en officiell request tråd i forumen och det har man faktiskt i vissa.
Citera
2006-10-20, 10:51
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Om du skulle posta den i "media fils avdelningen "så skulle ingen från Sport-Forumet gå in där
Det är iofs ett bra motargument om premissen stämmer, alltså att ingen från forum långt från "media-genren" skulle gå in. Svårt att veta, jag tror många skulle vara nyfikna periodiskt, typ "vilka coola clip kan man se idag?", fast det kan väl luta åt båda håll antar jag.
Citera
2006-10-21, 13:25
Medlem
illums avatar
Inte?

Det här förslaget kanske är före sin tid, efter sin tid, eller helt enkelt från en annan planet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in