Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
På Folkets Hus i Rinkeby....
Nej, stämningen som uppstod där kan vi gott vara utan
Jag tog förresten och skickade ett mail till Norska Dagbladet med, i hopp om att de har någon information att dela med sig utav. Jag hoppas att de förstår svenskan bra, för enligt mina egna erfarenheter förstår alltid norrmän mig mycket bättre än vad jag förstår dem. Gör de inte det får jag väl göra ett nytt försök på engelska..
"Hej!
Mitt namn är Jäsan och jag representerar en svensk förening som ägnar sig åt att studera övernaturliga händelser och fenomen.
Jag skriver till er angående en händelse som ska ha inträffat i Vallstes hoppbacke för ca 10-15 år sedan. Ett par vid namnen Susan Dreier och Frank Vidar Nysveen ska ha lyckats fånga en tomtenisse/vätte på film, vilket blev uppmärksammat i media. Vi har försökt få tag i denna video och informatin kring det hela, men tyvärr utan resultat. Eftersom att händelsen ägde rum i Norge undrar jag om ni har någon information om detta, eller om ni till och med har videon i fråga tillhanda?
Har jag uttryckt mig oklart, eller om ni har andra frågor är ni välkomna att kontakta mig.
Detta är av stort värde för oss, och er hjälp är mycket uppskattad.
Med Vänlig Hälsning
Jäsan