2006-10-19, 00:08
Medlem
Såg en tråd innan som hette "Folk som dött, men lever" där det mer eller mindre var en gissningslek om vem som levde och vem som inte levde.

I denna tråden skulle jag vilja se lite mer konkreta svar. Dvs folk som "dött" och efteråt blivit påkommna.
Citera
2006-10-19, 01:14
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Hur menar du med döda? Att typ en rättsläkare/läkare döförklarat dom och de begravts/kremerats. ELLER menar du att någon dödsförklarats pga blodspår eller andra omständigheter som medfört att de dödsförklarats när viss tidsrymd förflutit och folk som försvunnit till havs?

Min högst personliga teori är att när tsunami offren börjat dödsförklaras så kommer det nog att dyka upp ett och annat "gående lik" efter några år, då de som inte haft rent mjöl i påsen tyckt att det varit sweet att gitta (lär ju bott en och annan suspekt exilsvensk i området)
Citera
2006-10-19, 13:20
Medlem
avocados avatar
Jag tror att trådskaparen menar kändisar eller andra personer som iscensatt sin egen död och sedan har de blivit påkomna av någon. Dvs att de fortfarande lever.

//avo
Citera
2006-10-19, 13:28
Medlem
Läskigs avatar
Elvis Presley, även om han hållt sig undan från staten så är det alldeles för många som har sett han på sista tiden för att han skulle kunna vara död...
Citera
2006-10-19, 16:18
Medlem
Ja, jag menar att man på någgot sett fejkat sin död för att sedan blivit påkommen.
Citera
2006-10-19, 18:52
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Elvis Presley, även om han hållt sig undan från staten så är det alldeles för många som har sett han på sista tiden för att han skulle kunna vara död...

Något bevis?
Citera
2006-10-19, 23:05
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Något bevis?

http://www.elvislives.net/

http://www.honorelvis.com/sightings.htm
Citera
2006-10-22, 17:21
Medlem
Finns det inte andra personer där det verkligen kommit fram att han/hon inte dött.
Citera
2006-10-26, 17:26
Medlem
Fredrikb82s avatar
.. DNA provet på Elvis uppgrävda lik blir lite svårt att bortförklara.
Citera
2006-10-26, 17:41
Medlem
Targenors avatar
http://www.prnewsnow.com/PR%20News%20Releases/Science%20and%20Research/DNA%20Proof%20that%20Elvis%20Is%20Alive%20-%20Fans%20Are%20Celebrating
Citera
2006-10-27, 11:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

Det roligaste med Elvis-lever-prylen är att den officiella dödsorsaken visserligen var en hjärtattack men denna ska i sin tur ha inträffat i samband med en svår förstoppning. Det här med förstoppning låter inte så jäkla konstigt med tanke på den mäng med opiater som han petade i sig.
Om man (du?) skulle få för dig att fejka din egen död av någon anledning, hade du då valt att officiellt vika hädan medels förstoppning sittandes på en toalett?

Då känns ju James Deans bilkrasch lite mer rock n roll, precis så skulle jag kunna tänka mig att fejkdö. Eller Dimebag Darrells mystiska hädangång, en galning som av okänd anledning skjuter ner honom på scenen mitt under en konsert.

Alltså har jag lite svårt att tro att Elvis fortfarande lever så länge man hävdar att mannen dog på muggen med en termos i tjocktarmen. Men som sagt, James Deans bilkrasch är alldeles för estetisk för att vara sann.
Citera
2006-10-28, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
.. DNA provet på Elvis uppgrävda lik blir lite svårt att bortförklara.

Har det gjorts ett dna prov på kungens gamla skelett eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in