2006-10-18, 01:25
Bannlyst
Hej!
Först av allt vill jag klargöra att jag inte planerar att göra någonting åt det här, är bara nyfiken på hur det kan tänkas ligga till.

Jag skulle lämna tillbaka en hyrfilm åt min mamma, i all hast så råkade jag ta en som hon hade lånat av en väninna ist. för den egentliga hyrfilmen. Upptäckte det tre dagar senare då hyrfilmen låg kvar på dvdn..
I vilket fall så gick jag till videoaffären och lämnade tillbaka den riktiga och ville ha tillbaka den som inte tillhörde dem, dom kunde inte hitta på den. Varit tillbaka tre-fyra gånger nu och frågat, själv sett när dom letat, pratat med chefen som skulle ta upp det på personalmötet så den är uppenbarligen spårlöst försvunnen.

Jag misstänker att dom inte har något ansvar för min film, jag la den i deras filminkast, men dom har väl som sagt inget ansvar? Fick mitt godis senast gratis som kompensation, var det för lite eller för mycket?

Nu kanske det verkar som att jag är helt besatt av den där filmen, så är inte fallet, videouthyraren hör hemma på stan så jag har bara knallat in där när jag haft vägarna förbi : )
Kan även tilllägga att jag starkt misstänker att någon av de anställda tagit hem filmen.. : )
Citera
2006-10-18, 01:55
Medlem
carass avatar
du får nog skylla dig själv om du lämnar in saker videoaffären varken har ansvar eller intresse för. med lite tur så dyker den upp inom nån vecka och du får den tillbaka nästa gång du tittar in
Citera
2006-10-18, 08:42
Medlem
Capones avatar
På den gamla VHS-tiden lämnade jag en gång in en piratkopia av filmen jag hyrt. Lagom pinsamt när jag är på väg ut ur butiken och ägaren ropar att det är fel film, i fodralet ligger alltså en film där det står rätt namn på etiketten fast det är bara en handskriven tejpbit
Citera
2006-10-18, 09:07
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprut
... jag la den i deras filminkast, men dom har väl som sagt inget ansvar?

Alla filmerna har ett enskilt registreringsnummer i butikens datasystem. Men om du lämnde tillbaka fel film så står det ju inget registreringsnummer på filmen. Alltså, när personalen ska slänga upp filmen på sin rätta plats i hyllsystemet upptäcker dom att den inte har något nummer, alltså vet dom inte på vilken plats dom ska lägga filmen. Antagligen så ser dom idet ögonblicket att det är fel film i fodralet. Och antagligen så har dom lagt filmen åt sidan eller kasserat den. Fråga om filmer som dom inte vet var dom hör hemma. Alla videouthyrare brukar ha en låda på lagret med för slitna/kasserade filmer. Antingen där eller så har dom slängt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in