Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-05, 17:48
  #2905
Medlem
tjackkurts avatar
Är det ingen som sitter i dagsläget och kodar ihop nånting till Crome?

Skulle uppskattas av mig, och säkert en hel drös!
Citera
2010-07-05, 18:03
  #2906
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Är det ingen som sitter i dagsläget och kodar ihop nånting till Crome?

Skulle uppskattas av mig, och säkert en hel drös!
Scripten funkar i Chrome som de är.
Citera
2010-07-05, 18:26
  #2907
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Scripten funkar i Chrome som de är.


Mmh. Försökte installera scriptet som är i förstainlägget men hände ingenting.
Provade då att googla fram Greasemonkey för Crome och installera det, sen ta hem scriptet igen. Fungerar fortfarande inte, tips?
Citera
2010-07-05, 18:34
  #2908
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Mmh. Försökte installera scriptet som är i förstainlägget men hände ingenting.
Provade då att googla fram Greasemonkey för Crome och installera det, sen ta hem scriptet igen. Fungerar fortfarande inte, tips?
Du behöver ingen apa. Sök på de fyra-fem (?) sista sidorna så finns det info om hur du ska gå till väga. Eller, sök efter inlägg av Epost72 här så hittar du nog rätt.
Citera
2010-07-05, 18:45
  #2909
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Mmh. Försökte installera scriptet som är i förstainlägget men hände ingenting.
Provade då att googla fram Greasemonkey för Crome och installera det, sen ta hem scriptet igen. Fungerar fortfarande inte, tips?

Det första inläggets flashscript har jag för mig inte fungerar. Ta ett av de i epost72:s signatur istället, dom är uppdaterade och finslipade.
Citera
2010-07-05, 18:47
  #2910
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Mmh. Försökte installera scriptet som är i förstainlägget men hände ingenting.
Provade då att googla fram Greasemonkey för Crome och installera det, sen ta hem scriptet igen. Fungerar fortfarande inte, tips?

Scriptet som TS länkar till är till gamla designen av FB, det scriptet du vill ha är postat av epost72, och finns även länkat i hans signatur. Jag använder det själv och det funkar prima med Chrome
Citera
2010-07-05, 20:07
  #2911
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du behöver ingen apa. Sök på de fyra-fem (?) sista sidorna så finns det info om hur du ska gå till väga. Eller, sök efter inlägg av Epost72 här så hittar du nog rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det första inläggets flashscript har jag för mig inte fungerar. Ta ett av de i epost72:s signatur istället, dom är uppdaterade och finslipade.

Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Scriptet som TS länkar till är till gamla designen av FB, det scriptet du vill ha är postat av epost72, och finns även länkat i hans signatur. Jag använder det själv och det funkar prima med Chrome




Underbart, tack ska ni ha.
Har saknat den funktionen helt klart när jag gick över till Crome.
Citera
2010-07-09, 10:44
  #2912
Medlem
epost72s avatar
Förtydligad instruktion

onemans Flashscript modifierat och anpassat till "nya" FB-designen av D.A. "&amp" i länkar fixat av epost72

Firefox + tillägget Greasemonkey krävs för att detta ska fungera.
Alternativt Google Chrome

Flashscript2 visar bilder med hjälp av "knapp" &amp i länkar fixat
Flashscript2:1 visar bilder och youtube direkt i tråd &amp i länkar fixat
Flashscript2:2 visar bilder med hjälp av "knapp"och youtube direkt i tråd &amp i länkar fixat

Vänligen notera skillnaderna mellan Flashscript2, Flashscript2:1 och Flashscript2:2

Reklamfilter Tar bort reklam, några direkta förklaringar behövs ej

Kom ihåg att avinstallera äldre script eller inaktivera innan ni testar.

Det finns oändliga kombinationer, och vi är vana med olika sätt att använda scriptet,
själv tycker jag att Flashscript2 är att föredra.

Här följer en instruktion om hur man själv kan ändra i scriptet:

1. Mycket enkel

2. Något mer komplicerad.
Länk till detta inlägg
Citera
2010-07-10, 05:07
  #2913
Medlem
skolmatsals avatar
Jag har ett problem. Helt nyligen så har länkvarningen "varning du är på väg att gå till en sida som inte tillhör FB" osv. slutat förbises. Jag har inte pillat något med greasemonkey alls. Vad är det frågan om?
Citera
2010-07-10, 07:57
  #2914
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Jag har ett problem. Helt nyligen så har länkvarningen "varning du är på väg att gå till en sida som inte tillhör FB" osv. slutat förbises. Jag har inte pillat något med greasemonkey alls. Vad är det frågan om?
Testa att pilla lite med greasemonkey då
Högerklicka på "apan" och kolla så att apan är aktiv, samt att det sitter en "bock" framför det aktuella scriptet.

Starta om Firefox, fungerar det fortfarande inte så avinstallera scriptet och installera på nytt.
Jag har aldrig varit med om att det strular men någon gång ska vara den första.
Citera
2010-07-14, 20:01
  #2915
Medlem
Någon som möjligtvis arbetar på en version till Safari 5, som nu har stöd för tillägg?
Citera
2010-07-17, 22:51
  #2916
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
onemans Flashscript modifierat och anpassat till "nya" FB-designen av D.A. "&amp" i länkar fixat av epost72

Firefox + tillägget Greasemonkey krävs för att detta ska fungera.
Alternativt Google Chrome

Flashscript2 visar bilder med hjälp av "knapp" &amp i länkar fixat
Flashscript2:1 visar bilder och youtube direkt i tråd &amp i länkar fixat
Flashscript2:2 visar bilder med hjälp av "knapp"och youtube direkt i tråd &amp i länkar fixat

Vänligen notera skillnaderna mellan Flashscript2, Flashscript2:1 och Flashscript2:2
Måste jag installera ett separat skript för att slippa mellansidan vid utgående länkar?
WinXP SP3, Firefox 3.6.6, Flashscript2:2.

Tillägg: Äh. Verkar funka nu
Tillägg 2: Eller kanske inte.
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p24299150 där kommer jag till mellansidan.
på alla "showthread.php" så kommer jag till mellansidan.
__________________
Senast redigerad av Zawaq 2010-07-17 kl. 22:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback