2006-10-08, 18:45
Medlem
Goblins avatar
Det är ju svårt att säga något annat än att AIKs är det vackraste men man får väl anses som partisk. Generellt tycker jag att italienska klubblag har snygga klubbmärken.
Citera
2006-10-08, 18:47
Bannlyst
Hammarby och AIK sitter i ett träd...

Hammarbys emblem ser förjävligt ut. En krans med en flagga i mitten. Ser ut som en brosch man vunnit på loppmarknad. Djurgårdens är helt klart snyggast. Se här.
Citera
2006-10-08, 18:50
Medlem
Scrambles avatar
Englands snyggaste, stilrent och enkelt.
Snyggast
Citera
2006-10-08, 18:50
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang
Aiks ser ut som skit, vet ni inte det? går ni ofta efter modelister från -91?

Djurgårdens är det ända klubbmärke som kan klassas som vackert

Med ditt sätt att uttrycka dig kan jag förstå att du inte gillar en omröstning från 1991 då du inte ens var född då! Sedan har jag iof för mig att tävlingen var långt innann 1991.

IFK har väl staden Göteborgs sköld?

Sedan tycker jag helt opartiskt() att AIK:s faktiskt är det enda i sverige som utmärkersig och är lite eget. DIF, HIF, Hammarby mm mm har ju samma märke som alla andra fast med andra färger.

Ang.DIF kan man ju alltid kolla in barnklädesaffärer mycket gult, rött och blått
Citera
2006-10-08, 18:51
Medlem
Progresss avatar
Leyton Orient - East London's stolthet!

http://en.wikipedia.org/wiki/Leighton_Orient
Citera
2006-10-08, 19:00
Medlem
feldgraus avatar
Det finns ytterst få snygga föreningsmärken bland de allsvenska klubbarna.

Stilrena och snygga
AIK
GAIS
IFK Göteborg
Hammarby IF

Stilrena och tråkiga
Djurgårdens IF
Halmstads BK
Malmö FF
Örgryte IS

Originella och fula
IF Elfsborg
Gefle IF
BK Häcken

Tråkiga och fula
Helsingborgs IF
Kalmar FF
Östers IF

Rent allmänt måste svenska märken vara bland de tråkigare i världen. Jag menar:

AIK - Sköld i svart (mörkblått, jag vet) och gult, en liten sol, en liten borg, texten "AIK, 1891". Upphetsande.
Djurgårdens IF - Sköld i gult, rött och blått, texten "DIF, Djurgårdens IF Fotboll, Stockholms Stolthet, 1891". Upphetsande.
IF Elfsborg - Svart blobb med gul krans, en liten fotboll, texten Elfsborg. Upphetsande.
GAIS - Sköld i rött och grönt, hantlar och spjut, en liten stjärna, texten "GA&IS". Upphetsande.
Gefle IF - Blå knapp med guldgul krans, en liten borg, texten "GIF". Upphetsande.
Halmstads BK - Sköld i blått och vitt, en liten boll, texten "HBK, 6/3 1914". Upphetsande.
Hammarby IF - Flagga i grönt och vitt med gul krans, texten "HIF". Upphetsande.
Helsingborgs IF - Sköld/deformerad navkapsel i blått och rött med vit krans, en liten borg, texten "HIF". Upphetsande.
BK Häcken - Två halvbollar i gult och svart, texten "BK Häcken". Upphetsande (om man tänder på jätterövar).
Kalmar FF - Sköld/kalsong/navkapsel i rött och vitt med vit krans, texten "Kalmar FF". Upphetsande.
Malmö FF - Sköld i blått och vitt, en liten stjärna, texten "MFF, Malmö FF". Upphetsande.
Örgyte IS - Sköld i blått och rött, en vit stjärna, texten "ÖIS". Upphetsande.
Östers IF - Sköld i blått och vitt, en fotboll, texten "ÖIF". Upphetsande.

Var i helvete är fantasin? Var är motiven? Var är viljan att visa någonting? Tacka vet jag IFK, den enda klubben som har stil och klass samtidigt som man visar någonting. Ett lejon som tar strid. Jämför med England där så gott som alla Premier League-lag har ett motiv som täcker en stor del av märket.

/feldgrau
Citera
2006-10-08, 19:23
Medlem
Bä$tuzs avatar
Klubbar som har snygga loggor i England/Wales är Oldham Athletic, Tranmere Rovers, Bradford City, Gillingham, Brentford, Hull City, Cardiff City, Leeds United, Plymouth Argyle, Liverpool, Chelsea och Manchester City.

Allra bäst är faktiskt Hull's och då är jag helt neutral till klubben. Se den här!
Citera
2006-10-08, 19:34
Medlem
Gisburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tacka vet jag IFK, den enda klubben som har stil och klass samtidigt som man visar någonting. Ett lejon som tar strid. Jämför med England där så gott som alla Premier League-lag har ett motiv som täcker en stor del av märket.
IFK Göteborgs klubbmärke skiljer faktiskt ut sig från mängden, jag kan inte komma på något annat svenskt klubbmärke med ett djur som motiv.

AIK:s klubbmärke är dock snyggast - det är vetenskapligt bevisat.
Citera
2006-10-08, 19:57
Medlem
skinner5000s avatar
Werder Bremens logga gillar jag. Den är väldigt stilren och enkel.
http://kassiesa.com/uefaclubs/images/Werder-Bremen.png
Citera
2006-10-08, 20:04
Medlem
Olympiakos
Citera
2006-10-08, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Allra bäst är faktiskt Hull's och då är jag helt neutral till klubben. Se den här!

Allra töntigast menar du? Ser ut som något man slängde ihop med Clipart-bilder på mellanstadiet för att använda som klubbmärke till laget man var på rasterna när man lirade fotboll.
Citera
2006-10-08, 20:34
Medlem
karlsbergs avatar
Nottingham Forest..

http://www.nottinghamforest.premiumtv.co.uk/page/TextAlerts/

Annars så är fotbollsvärlden full av fula loggor, en jävla massa sköldar och skit, är det fäktning eller fotboll?.

De måste ju ha rökt på (det förekommer ju så sällan i spanien ) när de utsåg aik:s symbol till världens vackraste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in