Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Kanske för att de som är för okunniga/små inte kommer in i den och de som är äldre/smarta nog låter bli? =)
Nå, hur som helst... Det var synd jag upptäckte stället så sent som i höstas. Det hade varit fint med en hel lång sommardag och gå runt och fota både exteriör och interiör i byggnaden.
Tassade runt där ute så sent som igår och försökte fota likadana vinklar som några gamla vykort jag har på Korseberg. Man slås av hur fint det måste varit för 25-30 år sedan när det inte var lika igenväxt i området.
Vid ett besök igår var läget följande:
Den delen av byggnaden som innehöll huvudingång, personalrum, matsal, kök osv är helt borta. Eventuellt kan det finnas några källarrum kvar men man har använt resterna till en ramp upp mot den andra delen av byggnaden så det är inte direkt att rekommendera att gå in och kika.
Den andra delen, dvs den med alla rummen, skåprum, hissar osv i, är nertuggad till runt 50%. Om man går in i gaveln mot vägen så är huset intakt till i höjd med rum 6 på alla plan.
Garaget/förrådet är kvar och intakt.
Ute på marken ligger utsorterade saker som ska återvinnas eller säljas(?). Bland annat en stor fläkt som är helt lika de som finns i fd upplagsplatsen i Dals Rostock m fl ställen!
Är det någon som hade tänkt sig till ett besök så är det bråttom. En effektiv dag går det rätt fort att riva och med nuvarande takt skulle jag gissa på att det är runt 4-5 dagar kvar innan allt är rivet. Dra gärna ett PM - jag är intresserad av ett sista besök ifall jag råkar vara i Vänersborgsområdet.
Bilder kommer senare.