2006-10-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
han hängde med dom stora pojkarna i DFG väldigt länge
Det här blir ju bara bättre och bättre!!!
Citera
2006-10-04, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Hur som helst måste man ju konstatera att styrelsen skött det ruggigt dåligt. Dom borde satt ner foten och krävt att Ken offentligt skulle redogöra händelsen/händelserna detaljerat.

/#LOUDmouth#
Dom frågade ju ut honom i juli vid 2 tillfällen om jag inte missminns mig. Ken hade inget att dölja och styrelsen tyckte att han hade varit uppriktig i svaren mm. Personligen misstänker jag att det var några fler som satt i rummet som kanske inte hade rena papper så man lät udda vara jämt och lät det passera.

Nu verkar det som det bildats några riktiga falanger som vill ha upp det till ytan och offentligheten och det är ju positivt. Såg med glädje att Joachim Geigert "spammar" andra forum och uppmanar folk attt ta eventuella diskussioner om härvan på hans place.. Har Geigert någon koppling i denna härva?
Citera
2006-10-04, 00:36
Medlem
HurricaneGilbers avatar
Citat ifrån http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34726&postdays=0&postorder=asc&sta rt=165
citat 1

Okej, en kort sammanfattning:

Ken får över Russ till Sverige och misslyckas med att blåsa Erik123, Kniven och 4 till (Westerlunds kompisar)

Russ får inte pengarna han har blivit lovad och hänger ut Ken på sin hemsida.

Westerlunds kompis frågar Westerlund om inte han kan gå ut med det, vilket han gör.

Det blir allmän debatt på forum.

En användare vid namn Tystnaden på prosharks ställer ultimatum på fuskarna inom den svenska pokereliten.

DAGEN EFTER går Ken ut, med ett ganska intetsägande svar där han bedyrar sin oskuld.

Nu återstår dock ett antal frågor:

Är Ken skyldig?
Vilka har blivit blåsta?
Är saker och ting verklingen rätt mellan Ken och Kniven? (Ken blev ju kickad ur martinspoker tex.)
Vem är "Tystnaden"?

De två första har jag inget svar på men jag är ganska säker på vem Tystnaden är.

Vem har så stort inflytande på Ken att han kan ställa ultimatum bakom ett anonymt nick på ett pokerforum och få Ken att gå ut med ett öppet brev?

Vem känner till mest i den här skandalen förutom Ken?

Vem har mest att tjäna på att Ken åker dit?

Jag ser bara ett alternativ.

Martin de Knijff

Vad som än sker så tror jag Tystnadens ultimatum kommer tvinga fram hela historien, varifrån vi får höra den spelar mindre roll.

citat 2

Jag har läst Tystnadens två inlägg på ProSharks forum. Jag har nu även läst alla artiklar av Kniven på Expressen.se. Det finns gemensamma beröringspunkter i språkbruket så det är nog ingen jättechansning att tro att det är samma person även om jag inte är hundra på det.

De här citaten är inte ifrån samma personer såklart. Så kort och gott ligger anses Kniven som Tystnaden. Vad tror ni?
Citera
2006-10-04, 00:40
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg
Dom frågade ju ut honom i juli vid 2 tillfällen om jag inte missminns mig. Ken hade inget att dölja och styrelsen tyckte att han hade varit uppriktig i svaren mm. Personligen misstänker jag att det var några fler som satt i rummet som kanske inte hade rena papper så man lät udda vara jämt och lät det passera.

Nu verkar det som det bildats några riktiga falanger som vill ha upp det till ytan och offentligheten och det är ju positivt. Såg med glädje att Joachim Geigert "spammar" andra forum och uppmanar folk attt ta eventuella diskussioner om härvan på hans place.. Har Geigert någon koppling i denna härva?

Det är jäkligt märkligt att de lät honom sitta kvar från första början. Kan det vara så att de var rädda för den negativa publicitet de skulle få om han avgick? Trodde de istället att det här skulle blåsa över? Eller menar de att Kens inblandning är av sådan natur att han verkligen borde ha fullt förtroende från alla medlemmar av SVEPOF? Så är det uppenbarligen inte nu, och därför måste alla korten på bordet, eller alla styrelsemedlemmar bort från bordet. Vilket just är på väg att ske.

Det luktar lite Lars Danielsson över det hela - You may take my job, but you will never take the truth!

Nu när råttorna lämnar det sjunkande skeppet ska det bli extra intressant att se vem som får en dolk i ryggen av vem. Nu är det var man för sig själv - rädda sig den som kan!
Citera
2006-10-04, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneGilber
De här citaten är inte ifrån samma personer såklart. Så kort och gott ligger anses Kniven som Tystnaden. Vad tror ni?
Vad sägs om Alex Stevic eller Cecilia Nordenstam? Ger mig fan på att dessa två snart dyker upp som skum på svallvågorna.
Citera
2006-10-04, 00:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:

Förvisso, men jag tycker att det rätta borde varit att antingen kräva att Ken själv gick ut med en detaljerad redogörelse över det påstådda fuskförsöket samt sin bild av det hela alt. att styrelsen själva hade gått ut med detta. Nu har dom i princip suttit och hållit käften sedan i juli.

Ett förbund som arbetar för att främja en verksamhet som ingen är överens om den är laglig eller ej och som fortfarande har ett visst skumraskrykte i allmänhetens ögon måste självklart köra med helt öppna kort !

Citat:

Tror jag inte men det är en lovvärd insats. Men lite av vart jag ville komma ovan är att allt det här hade inte behövts om styrelsen hade kört med öppna kort från början.

/#LOUDmouth#
Citera
2006-10-04, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Det är jäkligt märkligt att de lät honom sitta kvar från första början. Kan det vara så att de var rädda för den negativa publicitet de skulle få om han avgick? Trodde de istället att det här skulle blåsa över? Eller menar de att Kens inblandning är av sådan natur att han verkligen borde ha fullt förtroende från alla medlemmar av SVEPOF? Så är det uppenbarligen inte nu, och därför måste alla korten på bordet, eller alla styrelsemedlemmar bort från bordet. Vilket just är på väg att ske.

Det luktar lite Lars Danielsson över det hela - You may take my job, but you will never take the truth!

Nu när råttorna lämnar det sjunkande skeppet ska det bli extra intressant att se vem som får en dolk i ryggen av vem. Nu är det var man för sig själv - rädda sig den som kan!
Deras anmärkning var ju att det dels hänt långt innan och knappast var något av större vikt. Jag är ju mer jag läser om detta övertygad om att det kanske finns bra mycket mer i toppskiktet av svensk poker som kommer att vändas upp och ner nu när en tupp börjat kraxa och andra följer efter.
Citera
2006-10-04, 00:47
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Vad sägs om Alex Stevic eller Cecilia Nordenstam? Ger mig fan på att dessa två snart dyker upp som skum på svallvågorna.

Jodu, det är ju det som är så intressant... Likt gamar som flockar sig kring ett döende djur så sitter väl 90% av pokereliten i Sverige och följer diskussionen intensivt. När Ken nu förmodligen försvinner från så många positioner så gäller det att snabbt vara framme. Om detta skulle leda till kalla fötter från t ex sponsorer så är det ett jäkligt fint upplägg för ett free for all-brawl.

Det här kan bli underbart roligt!
Citera
2006-10-04, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Förvisso, men jag tycker att det rätta borde varit att antingen kräva att Ken själv gick ut med en detaljerad redogörelse över det påstådda fuskförsöket samt sin bild av det hela alt.
Har någon undersökt det påstådda hotellet? Borde finnas tydliga tecken på att man borrat i tak mm, eller iaf spår efter det om ingen större renovering gjorts. Om upplägget på scammen varit som det påstås borde ju bland annat placeringen av rummen övervakning/spel kunna stärka faktan.
Citera
2006-10-04, 00:51
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Har någon undersökt det påstådda hotellet? Borde finnas tydliga tecken på att man borrat i tak mm, eller iaf spår efter det om ingen större renovering gjorts. Om upplägget på scammen varit som det påstås borde ju bland annat placeringen av rummen övervakning/spel kunna stärka faktan.

Att borra i taket för att fästa kameran och dölja den bakom en rökdetektor låter väldigt svårupptäckt. Man kan inte bevisa något av att hitta det, och det finns ju borrade hål i alla tak.
Citera
2006-10-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Att borra i taket för att fästa kameran och dölja den bakom en rökdetektor låter väldigt svårupptäckt. Man kan inte bevisa något av att hitta det, och det finns ju borrade hål i alla tak.
Finns det någon som har mer material om just pokerfusk av denna kaliber att länka till? AV rent intresse skulle man ju vilja veta hur det har gått till/resulterat i.
Citera
2006-10-04, 01:00
Bannlyst
Ken är ju bara en skrävlare av stora mått. Han har kommit långt med sitt välsmorda munläder men någon vidare pokerspelare är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in