Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Är inte Bilar & Fordon ett teknologiskt ämne utav högsta grad? Att Medicin & Hälsa bor under samma avdelning är logiskt, då det är en utkomst av vetenskap, samtidigt som Bilar & Fordon är en utkomst av teknologi.
Hobby & Fritid är lekmannaämnen som diskuteras från ett mindre seriöst perspektiv, något som tydligt hörs på avdelningsnamnet.
Självklart ska Medicin & hälsa ligga kvar där det ligger, har aldrig hävdat något annat. Däremot tycker jag att trådarna i B&F till stor del är samma sorts trådar som man ser i
Hemelektronik,
Jakt, fiske och vildmark och
Resor. Det rör sig oftast om frågor av typen "Vad ska jag köpa för mp3-spelare/älgstudsare/weekend-resa/bil?"
Diskussionerna handlar väldigt sällan om tekniken i bilarna, varken befintlig eller ny, och absolut inte mer så än i något av
Hobby & fritids sub-fora.
Av de 10 översta trådarna jag såg då jag tittade där nu handlade två om teknikfrågor, den ena om alternativa bränslen och den andra om etanol. De andra 8 trådarna handlade om lite olika saker, bl a mc-kläder, en kille som pajat sin bilruta, prisras på volvos och en fråga om tips inför en uppkörning.
Två av de tio översta handlade om teknik, och detta var ovanligt mycket måste jag säga, vanligtvis måste man kolla igenom tiotals trådar för att hitta för att hitta ens en teknikorienterad diskussion.