2026-03-24, 18:35
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Från 1:a maj så slutar Morrow med cashback.
De lanserar nya system kallat "More" vs. "Experience".

Om vi kan landa upp till 1 pocent cb återstår att se.
Sedan kanske 4% cb på Komplett försvinner...

Kortet utlovas utan fast kostnad fortfarande dock.

Vi får se vad de ämnar att göra.
Citera
2026-03-25, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Från 1:a maj så slutar Morrow med cashback.

Har i och för sig inte använt mitt Mårråv-kort på evigheter, men varför skulle jag börja nu? Skulle de införa minsta lilla avgift klipper jag det direkt.
Citera
2026-03-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Får du din återbäring och lön i kontanter? Eller hur gör du annars för att betala i mataffären?

jag får pengarna på mitt bankkort som inte är ett kreditkort
Citera
2026-03-25, 20:59
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag får pengarna på mitt bankkort som inte är ett kreditkort

Men det kostar väl pengar? Bankkortet alltså. Mina två kreditkort får jag betalt för att använda. Det tycker jag är bättre.
Citera
2026-04-01, 11:42
Medlem
Är det någon som använder sig utav More golf kreditkortet? Hur "förmånliga" är rabatterna på ex Scandic hotel? Om jag förstår det rätt så kan man få max 1000 kr per år i bonuscheckar per år, vilket känns lite snålt?
Citera
2026-04-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Men det kostar väl pengar? Bankkortet alltså. Mina två kreditkort får jag betalt för att använda. Det tycker jag är bättre.
Ja, hela poängen med kreditkort är att det är gratis och man tjänar pengar på att ha dem, som lön för att vi utsätter oss för risken att råka spendera för mycket. Ingen risk för oss, men vissa med mindre kontroll/iq för betala ränta vilket betalar våra gratis pengar och andra fördelar.

Tur i alla fall att att vi inte har det som i USA där man måste ha och använda kreditkort för att bygga upp credit score för att kunna få t.ex. bolån.

Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Är det någon som använder sig utav More golf kreditkortet? Hur "förmånliga" är rabatterna på ex Scandic hotel? Om jag förstår det rätt så kan man få max 1000 kr per år i bonuscheckar per år, vilket känns lite snålt?

Ja det verkar som ett rätt ruttet kort, som de flesta nichade. Årsavgift 295kr/år efter första året så då helt ovärt. Ger inte riktig cashback men kan ge 1% som kan spenderas på golv-trams och då scandic. De 500kr du kan få extra att använda enbart på scandic om du använder kortet till 100k istället för t.ex. norwegian verkar rätt ovärt. Kanske finns bättre hotel för lägre pris den dagen på året du tänkt använda den.
Citera
2026-04-06, 00:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
De lanserar nya system kallat "More" vs. "Experience".

Om vi kan landa upp till 1 pocent cb återstår att se.
Sedan kanske 4% cb på Komplett försvinner...

Kortet utlovas utan fast kostnad fortfarande dock.

Vi får se vad de ämnar att göra.

4% på Komplett försvinner garanterat. Deras meddelande säger: "Från och med den 1 maj 2026 kommer det inte längre vara möjligt att tjäna nya bonuspoäng med Morrow Bank kreditkort." Dvs inga bonuspoäng för några köp ö.h.t.

Så det var ju skit. Får skumma igenom tråden efter bra alternativ. Har i övrigt varit nöjd med Komplett/Morrow.
Citera
2026-04-07, 12:54
Medlem
Jag har en fundering på att skaffa Gekås kortet.
0 kr årsavgift.
Ingen begränsning på vad som är bonusgrundande?

Idag använder jag handelsbanken. Med en årsavgift på 360kr.
Förrut reste jag en del och betalade aldrig reseförsäkring. Men nu är vi inte utomlands längre.

Finsn det bättre alternativ än Gekås kortet? Vi besöker gekås 3-5 gånger om året iaf.
Citera
2026-04-07, 23:31
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moggies
0 kr årsavgift.

Förrut reste jag en del och betalade aldrig reseförsäkring. Men nu är vi inte utomlands längre.

Finsn det bättre alternativ än Gekås kortet? Vi besöker gekås 3-5 gånger om året iaf.

Carpay (tidigare Volvokortet) är rätt bra för att man kan tanka för bonusen. Det är dock bara 0,5 % bonus på det mesta man handlar, så på det viset är väl Gekås bättre. Jag vill helst inte åka till Ullared och handla, så för mig skulle det vara helt värdelöst med ett sådant kort, men vill man handla där så är ju 1 % bonus rätt bra.
Citera
2026-04-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggies
0 kr årsavgift.

Lite udda hantering av fakturor bara:
"Din faktura når dig digitalt via Resurs Banks app eller onlinebank. Det finns två sätt att betala din faktura på.

Direkt i Resurs app och Resurs onlinebank genom att registrera det konto som betalningen ska dras från. Med detta betalsätt undkommer du fakturaavgiften på 29 kr."
Citera
2026-04-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Lite udda hantering av fakturor bara:
"Din faktura når dig digitalt via Resurs Banks app eller onlinebank. Det finns två sätt att betala din faktura på.

Direkt i Resurs app och Resurs onlinebank genom att registrera det konto som betalningen ska dras från. Med detta betalsätt undkommer du fakturaavgiften på 29 kr."

Det är nog standard för Resurs bank. Gratis kort och räntefritt fram tills man missar något eller väljer fel inbetalningskort eller likande så kan de kan få dig att dela upp betalningen ytterligare och börja lägga på ränta så de tjänar pengar.

Om du är gammal nog att minnas Sverker Olofsson och soptunnan i Plus så var deras "räntefria" avbetalningar hos SIBA och OnOff något som åkte i soptunnan mer än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in