Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Men det kostar väl pengar? Bankkortet alltså. Mina två kreditkort får jag betalt för att använda. Det tycker jag är bättre.
Ja, hela poängen med kreditkort är att det är gratis och man tjänar pengar på att ha dem, som lön för att vi utsätter oss för risken att råka spendera för mycket. Ingen risk för oss, men vissa med mindre kontroll/iq för betala ränta vilket betalar våra gratis pengar och andra fördelar.
Tur i alla fall att att vi inte har det som i USA där man måste ha och använda kreditkort för att bygga upp credit score för att kunna få t.ex. bolån.
Citat:
Ursprungligen postat av
aggiemeister
Är det någon som använder sig utav More golf kreditkortet? Hur "förmånliga" är rabatterna på ex Scandic hotel? Om jag förstår det rätt så kan man få max 1000 kr per år i bonuscheckar per år, vilket känns lite snålt?
Ja det verkar som ett rätt ruttet kort, som de flesta nichade. Årsavgift 295kr/år efter första året så då helt ovärt. Ger inte riktig cashback men kan ge 1% som kan spenderas på golv-trams och då scandic. De 500kr du kan få extra att använda enbart på scandic om du använder kortet till 100k istället för t.ex. norwegian verkar rätt ovärt. Kanske finns bättre hotel för lägre pris den dagen på året du tänkt använda den.