Jag har eventuellt 2 stora köp som kan bli 50-150k styck början av nästa år. Troligen 2 olika månader men kan också bli samma månad. Jag kan köpa och sen betala beloppet direkt så jag behöver inte mer än 150k kredit belopp. För enkelhetens skull säger vi att det är 2 köp på 100k.
Jag har idag Norwegian och Morrow (gamla Komplett) men undrar om jag kanske har bättre nytta av något annat?
Morrow har 1 % bonus på enskilda köp över 20000 kronor och 0,5 % bonus på övriga köp. MEN Maximalt intjänande av bonuspoäng är 500 poäng per månad.
100000*0.01=1000p så där är jag över gränsen direkt, så 50k ner i sjön
Norwegian har 0,5 % intjäning på varuköp. Så där får jag 500p. Men som känt har dom precis ändrat så maximala intjäningsgränsen är 100k så efter ett köp är kortet inte värt att använda mer för hela året.
För övrigt så har jag ingen bil, flyger väldigt mycket på fritiden. Främst inom Europa till olika destinationer, men inte enbart med Norwegian utan har tagit det flyg som är bäst/billigast.
Jag spenderar ca 200-250k per år. Hittills 224k på Norwegian kortet.
Har ni något tips på ett kort som kan vara bra för mig med tanke på de två stora köpen jag ska göra?