2015-02-18, 09:54
Medlem
_Strebers avatar
Det går just nu en reklamsnutt för nån huvudvärkstablett. Skiten utspelar sig på en teater där en svettig snubbe sitter i sufflörluckan - en snubbe med den vidrigaste av dialekter/talfel. Smärta behöver inte vara så dramatisk. Har han halsen full med gröt?
Citera
2015-02-18, 13:36
Medlem
Jag hatar den tillgjorda reklamen som handlar om en blond tjej som flyttar till Afrika och saknar familjen, vännena och marabou mjölkchoklad. Hennes vänner åker från Sverige för att "överraska" henne. Det är så löjligt att reklamen försöker få det att framstå som att hon sitter i soffan i sin lägenhet, helt ovetandes om att hennes vänner är på väg, och läser en bok i godan ro, TROTS att det står en kameraman och filmar henne!Sedan stormar hennes vänner in och tjejen gör en fantastisk skådespelarinsats som kan liknas vid Tommy Wiseaus i The Room. MYCKET förvånad blir hon omfamnad av sina skriande vänner som dessutom håller choklad i handen.
Citera
2015-02-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter-maran
Jag hatar den tillgjorda reklamen som handlar om en blond tjej som flyttar till Afrika och saknar familjen, vännena och marabou mjölkchoklad. Hennes vänner åker från Sverige för att "överraska" henne. Det är så löjligt att reklamen försöker få det att framstå som att hon sitter i soffan i sin lägenhet, helt ovetandes om att hennes vänner är på väg, och läser en bok i godan ro, TROTS att det står en kameraman och filmar henne!Sedan stormar hennes vänner in och tjejen gör en fantastisk skådespelarinsats som kan liknas vid Tommy Wiseaus i The Room. MYCKET förvånad blir hon omfamnad av sina skriande vänner som dessutom håller choklad i handen.

Inte för att försvara reklam men det kan faktiskt bli ganska troligt om du betänker att tjejen bara vet att hon ska medverka i en reklamfilm för choklad, varför skulle det vara otroligt att produktionen bakom filmen överraskar henne med hennes kompisar?!
Citera
2015-02-19, 00:11
Bannlyst
Inte ens små söta katter kan rädda:

"vi söker här o där, vi söker ävrywäääär, prova själv så får ni se, hela Sverige sjunger med! FLYG! FLYG! FLYG! FLYG ÅT HELVETE, SLAKTAS, BRINN OCH DÖ I LÅGOR OCH ELD DIN FALSKSJUNGANDE FÖRBANNADE JÄVLA SKITMUPP!! DÖ DÖ DÖ!!!

https://www.youtube.com/watch?v=MbEKeMD8k5o&list=PL89C94EFD78CF8454&index= 3

^Rasblandarparet med mulatt i vagnen som snackar om att nu är de tråkiga och "slutar ha sex". Sex med en neger är nog det sista jag vill höra talas om när jag sitter och äter...

Edit:

Också alla reklamerna för kvarg. Min reaktion när jag ser dem kan bäst summeras av Slem-Sven 4:51 i det här klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=0Iah7C0bOyk&t=4m51s
Senast redigerad av wazzobazzo 2015-02-19 kl. 00:47.
Citera
2015-02-19, 01:11
Medlem
Alltså denna, VAFAN!

https://www.youtube.com/watch?v=Bsf0k3dLfrQ

Speciellt snubben 0:10 ! Är det MENINGEN att vi ska hata reklamen redan från första sändningsdagen??

(Toyota Yaris + irriterande låt + irriterande människor)
Citera
2015-02-19, 10:43
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Alltså denna, VAFAN!

https://www.youtube.com/watch?v=Bsf0k3dLfrQ

Speciellt snubben 0:10 ! Är det MENINGEN att vi ska hata reklamen redan från första sändningsdagen??

(Toyota Yaris + irriterande låt + irriterande människor)
Får huvudvärk av denna reklamfilm. Otroligt kass helt enkelt!
Citera
2015-02-19, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo

https://www.youtube.com/watch?v=MbEKeMD8k5o&list=PL89C94EFD78CF8454&index= 3

^Rasblandarparet med mulatt i vagnen som snackar om att nu är de tråkiga och "slutar ha sex". Sex med en neger är nog det sista jag vill höra talas om när jag sitter och äter...

ÅÅå fy fan vad jag hatar denna reklam önskar att man kunde springa in med ett Samuria svärd och halshugga ungen, ett stick i mamman och klyva pappan i två delar. Och sedan ta en selfi
Citera
2015-02-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Inte för att försvara reklam men det kan faktiskt bli ganska troligt om du betänker att tjejen bara vet att hon ska medverka i en reklamfilm för choklad, varför skulle det vara otroligt att produktionen bakom filmen överraskar henne med hennes kompisar?!
Tja, det vet jag ju inte, det kan mycket väl vara så. Jag tolkar det som att det är uppgjort eftersom tjejen sitter stel som en pinne och stirrar stint i en bok, och när hennes vänner kommer in i rummet tittar hon upp med mild förvåning och ett krystat leende. Om hon trodde att det bara var en reklam om choklad hade i alla fall jag ifrågasatt varför ett tv - team skulle filma mig när jag läste en bok i en soffa, inomhus, någonstans i Afrika. Fast boken handlade kanske om kakao?
Citera
2015-02-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter-maran
Tja, det vet jag ju inte, det kan mycket väl vara så. Jag tolkar det som att det är uppgjort eftersom tjejen sitter stel som en pinne och stirrar stint i en bok, och när hennes vänner kommer in i rummet tittar hon upp med mild förvåning och ett krystat leende. Om hon trodde att det bara var en reklam om choklad hade i alla fall jag ifrågasatt varför ett tv - team skulle filma mig när jag läste en bok i en soffa, inomhus, någonstans i Afrika. Fast boken handlade kanske om kakao?

Du får nog studera filmen lite mer, vad fasiken har något överhuvudtaget som filmas i den reklamen något som helst med choklad att göra. De filmar hennes liv där i afrika och hon berättar vad hon saknar.
Citera
2015-02-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du får nog studera filmen lite mer, vad fasiken har något överhuvudtaget som filmas i den reklamen något som helst med choklad att göra. De filmar hennes liv där i afrika och hon berättar vad hon saknar.
Förstår inte riktigt vad du menar med "vad fasiken har något överhuvudtaget som filmas i den reklamen något som helst med choklad att göra", men hon pratar ju om att hon saknar choklad så visst, de filmar inte något choklad - relaterat, men hon pratar om det i alla fall!Jag tror inte jag kommer att få något mer tillfälle att studera reklamen, det var länge sen jag såg den så jag tror att den har utgått
Citera
2015-02-20, 09:20
Medlem
brianmolkos avatar
Den med fåret Frank en tjock version av Lendotjejen som inte heller är smal, går in på något kontor i 80-talskläder och pratar om alla får mer data

Vad då mer data vad menar dom med det ?

Djur som beter sig som människor i människosituationer är bara creepy uncanny valley
Citera
2015-02-21, 08:18
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
från vilket bolag/företag är den från?

Nån förening som vi skattebetalar betalar för.
http://www.utmanadinafördomar.se/
(FB) Vilka ligger egentligen bakom kampanjen "Utmana dina fördomar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in