Unicef. Mikael Persbrandts paus kan få mig att vilja peta ut mina ögon i ren vrede. Den är så fattigt krystad, "Antingen gör du ingenting... eller så gör du någonting". Wow...
Pokerstars. Mats Sundin som bott i ett engelsktalande land i större delen av sitt vuxna liv borde väl för fan kunna uttala ett enda engelskt ord? Eller har jag för stora krav? "Påkestaas"
Och när han sitter där i sin helmysiga jägarstuga som är preppad med djurkadaver och jagar vinster på nätet (symboliken är genialisk..?), klickar pricksäkert på musen och säger "Kattcha!". VAD!? VAD i helvete din dumma spermie!?
Greys Anatomy. Vet inte vem man ska klandra, men den som slänger ihop reklamerna är ju iallafall expert på att tvinga in så mycket emo-musik det bara går. Hippa, men ändå sorgliga låtar kombinerat med vedervärdigt gnällig monolog, typ "We're loosing him!!!" eller annat klyschigt. TV:n stängs av och jag sätter mig och skakar av ilska i ett hörn.
Riesen. Lejonhannen som inte vill oroa gubbarna i onödan, ja, han ser ut som ett lejon! Om han skulle vara min arbetsledare skulle jag vara dels livrädd, dels asförbannad för att han bara sög omkring på lortiga karameller hela dagarna.
Kanal 5's get. Ja ni vet, Kanal5 har ju sin maskot eller vad det nu är. En ful get som är krokig nå inne helvete såpass att han ser ut som en 5'a. Varför!? Vad har den med något att göra? Minns att jag lade märke till den redan för 6år sedan, och den används än idag! Den är ful, den är tråkig, den är så random att den automatiskt blir fantasilös och den låter "Muuääuööh!!".
Gamla godbitar är ju "Cykel på chööpet!" och "Ohvagottvaärehär!!" (gammal yoghurtreklam, typ Danino eller något sånt)