Reklamen med en man på kanarieöarna som vaknar upp två dagar har utan tvekan den störigaste musiken någonsin.. vill fan slita mitt hår när jag hör den..
Den oerhört vidriga Lättareklamen som går nu måste rankas högt.
"Vi går hit! Nej! Vi går HIT... OOOKKKKK." Varpå killen tar en bit bröd med lätta ock hoppar utför ett vattenfall med sin "crazy" fru som tydligen ätit lätta för länge eftersom hon är så jääääävla kåt på livet.
men vafan, det finns väl inget i närheten av att vara så kass som red bulls (bruna björnen-vita fjädern eller vad det nu är ju allra värst)
grepper inte alls hur man tänkt här, ska den vara rolig eller?
Vänder den sig till barn under 5år, eller bara till allmänt efterblivna?
Eller blir man dum i huvudet av redbull?
Borde kanske ha en tråd om reklam med syftningsfel också:
"fett med fibrer" nämndes tidigare (eller är det kanske bara en ovanligt ärlig innehållsdeklaration?)
Lidl´s "frugan tror inte att sådant kostar så mycket - nä inte pengar, men tålamod..."
krävs alltså tålamod för att handla på Lidl -smart marknadsföring
Ny Manpower-reklamen med "Amir". De får det att framstå som alla invandrare kommer hit jobbar hårt för att få en utbildning och samtidigt tar skitjobb som städare. När de senare vill ha jobb när har gått klart utbildningen vänder alla svenska arbetsgivare p.g.a. att han är invandrare. Så istället åker han till det gyllende landet England där han startar eget.
För det första är det kanske 1 på 1000 av alla invandrare som kommer hit som är så. Och varför kunde han inte starta eget här i Sverige för?
Coca Cola reklamen som går nu är ju inte direkt störig men "handlingen" är väldigt udda!
Det visas klipp på folk som verkar ha glömt att det är jul och som plötsligt märker det för att stora coca-cola-långtradar-karavanen kommer.
Och den scen som jag tycker är mest korkad är scenen med gubben som jobbar i "christmas lights"-kontrollrummet.
Gubbjävlen tar sig för pannan och liksom utbrister precis som att han glömt att det är jul; "ah, it's christmas!"
Hur fan kan en person som har som jobb och enda uppgift att tända stadens jul-ljus glömma bort att det är jul!?
Otroligt korkat.
Sen vill jag hålla med Olllies inlägg ang kanarieöarnas reklam. Den musiken får mig att vilja slå sönder TVn!!!
Den oerhört vidriga Lättareklamen som går nu måste rankas högt.
"Vi går hit! Nej! Vi går HIT... OOOKKKKK." Varpå killen tar en bit bröd med lätta ock hoppar utför ett vattenfall med sin "crazy" fru som tydligen ätit lätta för länge eftersom hon är så jääääävla kåt på livet.
Jag måste nog säga som jag sade i "Reklam till barn"-tråden att Pokémon Mystery Dungeon-reklamen är värst just nu.
"FÅNGA POKÉMON GENOM ATT RITA EN CIRKEL RUNT DEM!!"