Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Inte ofta vi håller med varandra
Jag misstänker också att många inte riktigt klarar av de rena trakasserierna från extrehögern här om man "outar" sig som vänster. Det är ju inte alltid det blir så mycket debatt, trots moderering...
Nej, att debattera fördelen med en vänsterpolitik på FB är lika intellektuellt utmanande som att propagera för APB och Bodström på IDG:s forum. Man dränks av felstavade förolämpningar utan direkt substans och avsaknad av vilja till att diskutera sakfrågor.
Onekligen finns det många högerdebattörer på FB som jag gärna läser och vars åsikter jag gärna funderar över. Tyvärr är de få och det blir svårt att direkt debattera mellan alla roliga postare som tycker man kan "knula Måna Muslim i rövn" om man inte direkt avskyr invandrare.
Fast det där är inte enbart ett problem på FB. Även i vardagslivet tycker jag att de flesta personer - som jag anser vara riktigt trevliga och intelligenta människor - direkt kommer med personangrepp om man råkar yttra att det där med att man kanske inte tycker att en delad välfärd inte är en så dum idé. Och att det kanske finns en poäng i att dela med sig till andra.
Själv skulle jag aldrig tänka tanken att kalla någon för intolerant, kortsynt kapitalistjävel bara för att de röstar på högern.
Därmed inte sagt att det inte finns vänsterfolk som inte skulle göra det. Vi har våra tomtar vi också.