2006-09-18, 12:51
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Håller med, det är flashbacks sämsta sida, alla dryga högersnubbar. De är alldeles för överrepressenterade.

Tycker det är helt ok dock, inget att göra åt, men kan inte politik diskuteras i 'Politik', det smetas ut över hela jävla forumet, politiska kommentarer (99% av fallen högervridna).
Tycker det ska vara förbud på att pusha politiska frågor i alla andra forum....ubuntu

Det som behövs är begåvade vänstermänniskor som borde komma hit och inte sitta och häcka på egna forum.
Citera
2006-09-18, 13:20
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Det som behövs är begåvade vänstermänniskor som borde komma hit och inte sitta och häcka på egna forum.

Instämmer.

Jag ser inget fel i att vi har användare med främlingsfientliga åsikter, utan problemet är snarare frånvaron av deras kritiker.

Flashback ska stimulera en debatt, och den blir bäst och roligast ifall båda parter deltar.

admin
Citera
2006-09-18, 13:27
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Instämmer.

Jag ser inget fel i att vi har användare med främlingsfientliga åsikter, utan problemet är snarare frånvaron av deras kritiker.

Flashback ska stimulera en debatt, och den blir bäst och roligast ifall båda parter deltar.

admin

Inte ofta vi håller med varandra

Jag misstänker också att många inte riktigt klarar av de rena trakasserierna från extrehögern här om man "outar" sig som vänster. Det är ju inte alltid det blir så mycket debatt, trots moderering...
Citera
2006-09-18, 19:53
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
ja precis, det finns för få vänstermänniskor här! Fast det är endå drygt när politiska diskutioner är överallt på forumet där de inte hör hemma. Även om det är en jämn debatt, velket det tyvärr inte är nu...
Citera
2006-09-18, 20:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Inte ofta vi håller med varandra

Jag misstänker också att många inte riktigt klarar av de rena trakasserierna från extrehögern här om man "outar" sig som vänster. Det är ju inte alltid det blir så mycket debatt, trots moderering...
Nej, att debattera fördelen med en vänsterpolitik på FB är lika intellektuellt utmanande som att propagera för APB och Bodström på IDG:s forum. Man dränks av felstavade förolämpningar utan direkt substans och avsaknad av vilja till att diskutera sakfrågor.
Onekligen finns det många högerdebattörer på FB som jag gärna läser och vars åsikter jag gärna funderar över. Tyvärr är de få och det blir svårt att direkt debattera mellan alla roliga postare som tycker man kan "knula Måna Muslim i rövn" om man inte direkt avskyr invandrare.

Fast det där är inte enbart ett problem på FB. Även i vardagslivet tycker jag att de flesta personer - som jag anser vara riktigt trevliga och intelligenta människor - direkt kommer med personangrepp om man råkar yttra att det där med att man kanske inte tycker att en delad välfärd inte är en så dum idé. Och att det kanske finns en poäng i att dela med sig till andra.
Själv skulle jag aldrig tänka tanken att kalla någon för intolerant, kortsynt kapitalistjävel bara för att de röstar på högern.
Därmed inte sagt att det inte finns vänsterfolk som inte skulle göra det. Vi har våra tomtar vi också.
Citera
2006-09-18, 21:44
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tyvärr är de få och det blir svårt att direkt debattera mellan alla roliga postare som tycker man kan "knula Måna Muslim i rövn" om man inte direkt avskyr invandrare.
Ser ni den typen av inlägg så uppskattas det om ni gör en RP.

Vi försöker kolla trådarna, men vi är faktiskt ganska beroende av att användarna själva reagerar på trams och OT. Detta gäller särskillt när det postas så mycket som det har gjort i samband med valrörelsen.

Tack för alla RP.
Citera
2006-09-19, 10:19
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej, att debattera fördelen med en vänsterpolitik på FB är lika intellektuellt utmanande som att propagera för APB och Bodström på IDG:s forum. Man dränks av felstavade förolämpningar utan direkt substans och avsaknad av vilja till att diskutera sakfrågor.
Onekligen finns det många högerdebattörer på FB som jag gärna läser och vars åsikter jag gärna funderar över. Tyvärr är de få och det blir svårt att direkt debattera mellan alla roliga postare som tycker man kan "knula Måna Muslim i rövn" om man inte direkt avskyr invandrare.

Fast det där är inte enbart ett problem på FB. Även i vardagslivet tycker jag att de flesta personer - som jag anser vara riktigt trevliga och intelligenta människor - direkt kommer med personangrepp om man råkar yttra att det där med att man kanske inte tycker att en delad välfärd inte är en så dum idé. Och att det kanske finns en poäng i att dela med sig till andra.
Själv skulle jag aldrig tänka tanken att kalla någon för intolerant, kortsynt kapitalistjävel bara för att de röstar på högern.
Därmed inte sagt att det inte finns vänsterfolk som inte skulle göra det. Vi har våra tomtar vi också.

Trots att jag står på samma sida som du så tycker jag att man kan diskutera ändå. De som är värst går att göra bort så lätt så man får se till att gilla att skratta åt dem istället för att få något intellektuellt uträttat

Om någon faktist är en intolerant kortsynt kapitalistjävel så tycker jag dock att man ska säga det till dem.

Är det däremot folk som I-S och johantbk som inte har så kul åsikter, men kan diskutera, så är det en annan sak. På ett sätt lite jobbigare eftersom man ibland får inse att "the bad guys" har några de också med hjärna...

Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
ja precis, det finns för få vänstermänniskor här! Fast det är endå drygt när politiska diskutioner är överallt på forumet där de inte hör hemma. Även om det är en jämn debatt, velket det tyvärr inte är nu...

Uppriktigt sagt så är det inte särskilt gynnande för diskussionen som sådan att man drar in t ex invandringsfrågor i alla trådar och att högersidan är så mycket större.

Det gör det dock till mer sport för mig att vara kvar här eftersom det finns så gott om idioter att argumentera emot
Citera
2006-09-19, 10:20
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Ser ni den typen av inlägg så uppskattas det om ni gör en RP.

Vi försöker kolla trådarna, men vi är faktiskt ganska beroende av att användarna själva reagerar på trams och OT. Detta gäller särskillt när det postas så mycket som det har gjort i samband med valrörelsen.

Tack för alla RP.

Problemet är de gånger ingenting händer, trots RP. Jag hade uppskattat att få ett PM tillbaka, oavsett om moderatorn håller med mig och agerar eller inte håller med mig, så man i allafall vet att någon läst ens PM.
Citera
2006-09-19, 10:30
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Problemet är de gånger ingenting händer, trots RP. Jag hade uppskattat att få ett PM tillbaka, oavsett om moderatorn håller med mig och agerar eller inte håller med mig, så man i allafall vet att någon läst ens PM.
Har läst alla RP och kollat upp i trådarna.

Jag erkänner att jag inte har svarat på alla RP, det beklagar jag, men tror att jag vissa dagar har raderat över 100 inlägg + andra åtgärder.

Dessutom försöker jag givetvis kolla igenom trådarna även om jag inte får en RP.
Det har inte precis varit någon stiltje i PI den sista tiden.
Citera
2006-09-19, 11:11
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Har läst alla RP och kollat upp i trådarna.

Jag erkänner att jag inte har svarat på alla RP, det beklagar jag, men tror att jag vissa dagar har raderat över 100 inlägg + andra åtgärder.

Dessutom försöker jag givetvis kolla igenom trådarna även om jag inte får en RP.
Det har inte precis varit någon stiltje i PI den sista tiden.

Jag har viss förståelse naturligtvis för att det blir svårt att besvara vartenda ett om man har sån arbetsmängd. Det är ju trots allt inte ett lönearbete du sysslar med.
Citera
2006-09-19, 11:13
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Förmodligen för att FB är sveriges största forum och drar till sig både tokar och kloka från alla möjliga håll, bara det att tokarna tenderar att synas och höras mer.
Citera
2006-09-19, 17:39
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jag har viss förståelse naturligtvis för att det blir svårt att besvara vartenda ett om man har sån arbetsmängd. Det är ju trots allt inte ett lönearbete du sysslar med.

Dessutom kan man ofta få flera RP på samma inlägg och då har man inte tid att svara alla. Även jag har som ambition att svara på alla RP men har nu insett att det inte är så lätt som jag trodde för några månader sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in