2026-10-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det är MENA folket som stormtrivs.
Finns gamla och nya video klipp där de intervjuar MENA folk. Och de svarar på sitt språk, att detta är en underbar stad. Jag kan umgås med mina landsmän och jag känner mig trygg.

Samma med alla bidragstagare som aldrig behövt jobba.

Edit: Den nuvarande regeringen har också i stort fått bort alla skjutningar och bombdåd i landet inklusive Malmö. Det ger en tillfällig trygghet och glad 😎

Ingen raketforskning 👍
Det är nog en stor del av svenskarna i Malmö som lider av Stockholmssyndromet också.
Citera
2026-10-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Beroende på underlag och vilka parametrar som används så kan bevisligen Tokyo - en stad där över 50% av befolkningen betraktar sig som missnöjda/ olyckliga i mer detaljerade studier kvalificera som Asiens mest och världens femte mest lyckliga stad - det skapar en ocean av frågetecken beträffande den aktuella studiens utformning.

Snarare utgör den något slags slutgiltigt bevis för att i princip allt går att påvisa ”rent statistiskt” beroende på hur man utformar och tolkar/ värderar en brokig mängd data. Personen som blivit rånad tre gånger och vars granne sköts ihjäl i förra veckan kan ändå vara lycklig eftersom vederbörande blev det i en av stadens alla parker som gör honom lycklig. Ännu gladare blir han eftersom bussen han tog till parken ingår i en väl utbyggd infrastruktur. Under bussresan passerade han dagis och skola och blev nödvändigtvis inte lycklig över dess kvalité men att det överhuvudtaget finns mindre än en kvart från hemmet är högst troligt top rating i en undersökning där New York, Tokyo och Paris lirar i samma division som Trondheim, Uppsala, Århus och Malmö.

För övrigt hamnade Jönköping på plats 21 och Paris som nummer 25 på samma lista om någon undrar.

New York City rankades på 207:e plats.
Citera
2026-10-04, 10:03
Medlem
TheGretaResets avatar
Vi hade i flera år en tråd om situationen i MAlmö.

De enda som försvarade malmö i den tråden var människor som även var aktiva på våra knarkforum.

Att Malmö är ett paradis för knarkare som vill leva på soc vet vi redan.

Säkert trevligt för inavlade kusiner från bergsbyn också. Men de var inte aktiva i tråden alls.

Tror inte för ett ögonblick att det är samma grupper som trivs i köpenhamn, tokyo och malmö.
Dvs man trivs inte pga av samma sak.
Citera
2026-10-04, 10:07
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jaha? Grattis Malmö.
Jag avskyr listor som går över top 5, oavsett om det handlar om bästa gitarrister, trummisar eller vad fan som helst.

Vad är det för microalgoritmer som placerar specifikt Tokyo på femte plats och Bern på sjunde?
Citera
2026-10-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Ofta får man höra från rasister, extremhögern och flashbackianer hur hemskt Malmö är. Det är så mycket svartmusk och muslimer som rör sig i staden. Det är kaos och elände. En misslyckad stad. Men det visar sig vara en total MYT som sprider sig här på internets bakgator och mörka gränder.

Faktum är att en ny studie visar att Malmö faktiskt är världens åttonde lyckligaste stad:

https://happy-city-index.com/

Malmö är alltså med i den absoluta världseliten bland världens metropoler. En riktig lyckostad fylld av kärlek, värme, gemenskap och glädje.

Vad gör Malmö som är så rätt att dom som bor där är såpass lyckliga? Ni som hatar Malmö, förstår ni inte att dom är lyckliga där?

Kul att höra!
Kul oxå med Aarhus. Jag var där för 1a ggn nu i somras. Hela stan var invaderad av jultomtar😀
Citera
2026-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Kul att höra!
Kul oxå med Aarhus. Jag var där för 1a ggn nu i somras. Hela stan var invaderad av jultomtar😀

Världskongressen för jultomten hölls i Aalborg den 6. Juli:

https://migogaalborg.dk/nu-kommer-julemaendenes-verdenskongres-til-aalborg/
Citera
2026-10-04, 10:25
Medlem
Det förvånar mig inte! Minsta halva staden består ju numera säkert bara av bidragsaraber och de har ju garanterat bättre i Malmö på bidrag än i sina hemländer där de fick jobba häcken av sig för att överleva.
Parkernas stad med massa lekparker passar bra för araber med massa ungar som går på bidrag och har inga som helst ambitioner merän vara hemma med ungarna, gå ut lite i parkerna och leka med ungarna och gå till något shoppingcenter och shoppa för bidragen.
Ta bort utjämnningsstödet och sätt ett max på hur länge de kan gå hemma, där valet ligger mellan att bli utvisad eller bli tvingad till vilket jobb som helst, så får vi se efteråt vart staden kommer ligger i indexet.
Bor själv i Malmö, svensk, arbetar och tycker det är rent bedrövligt bara att vistas ute med den mängden märkliga individer från de mest avlägsnaste hörnen av världen som man har givit medborgarskap i genom en fullkomligt oansvariga hanteringen av de som man delat ut medborgarskap åt.
Här finns liksom ingen som helst lägsta standard och merparten av dem kommer aldrig att kunna möta kraven från den svenska arbetsmarknaden.
Malmö lever upp till sin slogan "Har du sett Malmö, så har du sett Världen!"
Senast redigerad av Kammadaj 2026-10-04 kl. 10:29.
Citera
2026-10-04, 10:28
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Har varit i Malmö en gång, kommer aldrig bli en andra! Vilket jävla RÖVHÅL till stad! Som att kliva rätt in i ett arabland.
Citera
2026-10-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Har varit i Malmö en gång, kommer aldrig bli en andra! Vilket jävla RÖVHÅL till stad! Som att kliva rätt in i ett arabland.
Bor där och håller med om din sista mening.
Citera
2026-10-04, 10:39
Medlem
heliotrops avatar
Det beror väl på var man bor. Malmö är väldigt segegerat. Där jag bor, medelsvensson villakvarter, är det nästan bara svenskar. Någon jugge. Lugn och prydligt. Men så fort jag tar mig in till stan är det ju som att vara i Bagdad typ.
Citera
2026-10-04, 11:01
Medlem
Har varit i Malmo flera gånger har alltid gillat staden och personerna jag har träffat där.
Citera
2026-10-04, 11:35
Medlem
Mad monks avatar
Ja bombdåd, personrån, skjutningar gruppvåldtäkter sätter verkligen en guldkant på vardagen!
Senast redigerad av Mad monk 2026-10-04 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in