2026-10-03, 21:58
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Synd att man inte ser hur påsarna ser ut. Jag har en biltema där jag bor så man kan ju prova att köpa och se om de håller måttet.

Jag vill ha såna med tjockare plast. Min erfarenhet säger mig att alla såna som är tunna och sladdriga är helt värdelösa.

Jag hade fel, det är som du säger, dem är skräp nu… Sorry
Senast redigerad av ImNotGuilty 2026-10-03 kl. 22:06.
Citera
2026-10-03, 22:00
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Är de verkligen bra nuförtiden? Biltema hade bra fryspåsar (ganska tjockväggiga, lätt blåtonad plast) för ca 10 år sedan men sen blev de tunna, sladdriga och gick sönder lätt. Har inte köpt där på länge, men har de kanske gått tillbaks till den gamla sorten nu?

Glöm vad jag skrev, jag har blivit rättad, dem är skit nuförtiden…
Sorry!
Senast redigerad av ImNotGuilty 2026-10-03 kl. 22:08.
Citera
2026-10-03, 22:05
Avstängd
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Jag skiter i om de är lite dyrare, jag använder inte fryspåsar särskilt ofta men när jag väl gör det så vill jag ha något med lite tjockare plast och i bra size. Såna där skitpåsar som finns överallt för 10kr är fullständigt kass och skapar bara frustration. Det behöver inte vara zip-förslutning. Det får gärna vara prisvärt men det är inget krav.

Inköpsställe? Länkar? Allt är välkommet.

Får man fråga varför du vill ha tjockare plast? Är det pga du hoppas de är starkare, och inte går sönder eller ngn annan anledning?

Min favorit är Icas 3 liters påsar, i ljusblå och lila pappersförpackningar. De är hållbara nog för mina behov, men det jag särskilt gillar att deras förhållande mellan bredd och höjd så de alltid rymmer det jag önskar förvara i dom (inte alltid frysta grejor).
Citera
2026-10-03, 22:32
Medlem
Jag köper alla mina påsar från nedan
https://www.olandsplast.se/produkt-kategori/natbutik/fryspasar-slangar/
Väldigt bra kvalité.
De man köper från ICA, COOP etc, har ett Mytal mellan 20-25 medans ovan ligger på 40 och över.
Senast redigerad av peckapecan 2026-10-03 kl. 22:34.
Citera
2026-10-03, 22:50
Medlem
findatas avatar
Jag har provat både budget och märkespåsar. Förvånande ofta är det ändå hål i påsen när man tinar innehållet. Egenbakat bröd, hål i påsen från en vass kant. Äppelmos, köttfärs, vad du vill, rinner ut "juice" från påsen. Fan vet hur hålen uppstår.
På senare tid har jag börjat återanvända tex polarkakepåsar till att frysa in bröden. De påsarna går nästan aldrig sönder. Uppenbart bättre mycket bättre kvalitet än fryspåsar överlag .Galet att inte det som säljs funkar.

Köper du brödpåsar är det min rekommendation att återanvända.
Citera
2026-10-04, 01:14
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findata
Jag har provat både budget och märkespåsar. Förvånande ofta är det ändå hål i påsen när man tinar innehållet. Egenbakat bröd, hål i påsen från en vass kant. Äppelmos, köttfärs, vad du vill, rinner ut "juice" från påsen. Fan vet hur hålen uppstår.
På senare tid har jag börjat återanvända tex polarkakepåsar till att frysa in bröden. De påsarna går nästan aldrig sönder. Uppenbart bättre mycket bättre kvalitet än fryspåsar överlag .Galet att inte det som säljs funkar.

Köper du brödpåsar är det min rekommendation att återanvända.
Jo jag köper bröd. Smart idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Får man fråga varför du vill ha tjockare plast? Är det pga du hoppas de är starkare, och inte går sönder eller ngn annan anledning?

Min favorit är Icas 3 liters påsar, i ljusblå och lila pappersförpackningar. De är hållbara nog för mina behov, men det jag särskilt gillar att deras förhållande mellan bredd och höjd så de alltid rymmer det jag önskar förvara i dom (inte alltid frysta grejor).
Tjockare plast = bättre fryspåsar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in