Citat:
Ursprungligen postat av
crowtit
Jag vet inte med universitetsstudenter, men det skiljer ju bara ett par år mellan dem och gymnasieelever. Vi har många praktikanter, 16-19 år, på min arbetsplats som luktar olidligt av svett, och går man in på toaletten efter dem luktar det fiskrenseri. Men de är uppväxta med "stopp, min kropp" och jag antar att det går ut över hygienen också.
Tonåringar luktar alltid lite skumt. Biologiska förklaringar. Att de sedan också ibland verkar välja att duscha i Axe bodyspray, eller vad de använder nu för tiden, underlättar så att säga inte lukt bomben.
Samtidigt det verkar lite udda att universitetsstudenter skall behöva den form av kurser om det nu är så. Fast det verkar vara så att kursinnehållet inte stämmer överens med uppfattningen av studenterna.
Samtidigt. Det kan vara många saker som påverkar kroppslukt. Inte nödvändigtvis brist på duschar. Duschar kanske i den meningen inte ens hjälper. De kan ha någon sjukdom eller äta mediciner som påverkar doften. Fast det är nog som sagt troligare att det bara vore bättre om de hade lite närkontakt med vatten och bytte kläder oftare.
Så det där med att man bara skulle vara diskret och ställa en deo eller en tandborste på arbetskamratens bord är inte direkt en snygg lösning heller. Det kan så att säga finnas andra förklaringar.