Citat:
Ursprungligen postat av
J.Doesson
Den jag citerade hade läst om det.
Du skrev så här,
Citat:
Ursprungligen postat av
J.Doesson
Ja jag har faktiskt en kompis. Det berodde på Swish och det var inga stora summor men ofta har jag för mig.
Hursomhelst så tycker jag att det är sjukt.
Det var alltså ingen som du citerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.Doesson
Nä men det handlade om swish för han fick inye ha Swish och bank id på väldigt länge. Vet inte hur det är nu men för drygt ett år sen fick han inte det. Har inte frågat nå mer om det när jag har stött på för jag tycker inte att det angår mig och jag gillar inte att snoka.
Alltså vet du inte om din kompis (eller den du påstår att du citerade) ens har blivit av med sitt Bank-id, eller om hen blivit det, varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.Doesson
Tycker bara att det här landet är sjukt. Folk borde väl få Swisha vilka summor dom vill och hur ofta dom vill. Blir så patetiskt när banken går hårt åt när det var banken själva som pysslade med penningtvätt. Stod om det i tidningen, tror det var Swedbank.
Nu är ju penningtvätt inget som vi vill ha, och även om en bank sysslar med sådant så blir de straffade.
Jag är seriöst intresserad av varför vissa blir av med sitt Bank-id. Vågar jag swisha en hundring till kollegan som är misstänkt för knarkaffärer och penningtvätt när hon vill ha en slant att köpa present för till en annan kollega som fyller femtio?
Ställer banken frågor innan de spärrar? Hur ska jag göra för att betala mina räkningar?