2026-09-27, 11:55
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Den som kan ha flest siberia portionssnus påsar i käften i en timme.

Snus missbruk, visserligen men vinnaren hade varit en kung
Citera
2026-09-27, 12:14
Medlem
Charliework86s avatar
Man kan göra massa trick med dosan. Finns videos på Youtube hur man lär sig.
Citera
2026-09-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Nja, en snusgrop klättrar ju uppåt mot undersidan av ögat (därav att glasögonen hamnar på sniskan). Men även lite inåt ovanför tandrötterna. Du är inte lössnusare eller?

Har snusat sedan en dosa lös grov (50gram) kostade 1,75 :-,
Kör än idag med grovsnus men har provat på de flesta märkena som sålts i Sverige.
Kör även med påse med snus (tobak)
snusat påse ända sedan "tre ankare" släpptes i på 70-talat.
Citera
2026-09-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Kör än idag med grovsnus men har provat på de flesta märkena som sålts i Sverige.
På nittiotalet kostade väl typ en dosa 17,5 kr. Hur många hundra år sen kostade de 1,75kr?
Citera
2026-09-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
På nittiotalet kostade väl typ en dosa 17,5 kr. Hur många hundra år sen kostade de 1,75kr?
Citera
2026-09-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster

År 1978
Citera
2026-09-28, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enavoss
Det skulle finnas ett SM i att göra eget snus. Jag har gjort det, från frö till prilla, men tyvärr så hade jag för mycket sniglar i trädgården så jag fick inte ut så mycket tobak av plantorna.

Göra bästa snus är en solklar nationalgren. Eller borde vara det iallafall. I tobakskretsar. Som du säger. Från frö till prilla.
Citera
2026-10-02, 23:57
Medlem
Tänker att man kan ha flera grenar i SM för rensa ut veklingarna från de rediga karlarna.

En gren med siberia är ju given. Den som pallar ha hela dosan inne längst vinner.

En annan kan vara att trycka upp en helt dosa grov lös i käften och d3n som spyr sist vinner.

Ännu en gren kan vara att du ska samla in snusar från folks bjudlock. Den som kan samla in flest när de springer runt och frågar folk vinner. Givetvis ska alla du samlat in tryckas in i din feta trut under 10min, annars inga poäng!

Vi kan också köra "ryssröven", vilket är en klassiker. Man trycker upp en siberia i röven och den som kan klara ett sånt där nykterhetstest som amerikanarna gör bäst vinner grenen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in