2026-09-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är han Marockan? Just 31-åriga kriminella finns det massor av i Malmö.

Jag tror det är M*rdin. Det har gått rykten om att han har gått med i Foxtrot. 19 aka Enz* Ay*ub sa det också under sin TikTok-live.
Citera
2026-09-27, 12:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Bekräftat att det är M@rdin

https://www.sydsvenskan.se/malmo/gripen-malmoman-misstanks-for-tva-mordforberedelser/

Yes, det är 100% han. Intressant att det också står i artikeln att gripandet baseras på två fall av förberedelse till mord som inte är kända, eller anmälda, sedan tidigare. Undrar vad det kan röra sig om.
Citera
2026-09-27, 15:11
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan08
Jag tror det är M*rdin. Det har gått rykten om att han har gått med i Foxtrot. 19 aka Enz* Ay*ub sa det också under sin TikTok-live.

Han verkar vara en typ som hoppar från grupp till grupp.
Citera
2026-09-27, 16:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Han verkar vara en typ som hoppar från grupp till grupp.

Det är han inte ensam om i så fall. Kollar man på hur det var förut i Malmö kontra nu, kan man konstatera att han växte upp i/kring Rosengård och hängde med folk därifrån (Jazz, Kaninen med flera) men på den tiden fanns inte Foxtrot eller andra nätverk i Sverige. I alla fall inte alls på samma sätt som nu. När M- och K-falangen mer eller mindre försvann i Malmö blev det Juden och Mekky som hamnade i krig med varandra. Men jag vet inte om M*rdin egentligen hörde till någon av de sidorna på ett tydligt sätt. Spolar man fram bandet till när Shahin började bli större, och Shahin, Pocahontas med flera startade Assassins i Malmö, så var M*rdin på den "sidan" i Malmö. Men det är så rörigt, i alla fall för mig, att jag inte vet om det går att säga att just M*rdin hoppat från grupp till grupp. För grupperna är inte homogena över tid. Lojaliteter skiftar utifrån vad som händer i den egna grupperingen och i andra grupperingar.
Citera
2026-09-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det är han inte ensam om i så fall. Kollar man på hur det var förut i Malmö kontra nu, kan man konstatera att han växte upp i/kring Rosengård och hängde med folk därifrån (Jazz, Kaninen med flera) men på den tiden fanns inte Foxtrot eller andra nätverk i Sverige. I alla fall inte alls på samma sätt som nu. När M- och K-falangen mer eller mindre försvann i Malmö blev det Juden och Mekky som hamnade i krig med varandra. Men jag vet inte om M*rdin egentligen hörde till någon av de sidorna på ett tydligt sätt. Spolar man fram bandet till när Shahin började bli större, och Shahin, Pocahontas med flera startade Assassins i Malmö, så var M*rdin på den "sidan" i Malmö. Men det är så rörigt, i alla fall för mig, att jag inte vet om det går att säga att just M*rdin hoppat från grupp till grupp. För grupperna är inte homogena över tid. Lojaliteter skiftar utifrån vad som händer i den egna grupperingen och i andra grupperingar.

Ja det stämmer. Malmö är fullt av falska människor, folk hoppar runt mellan olika grupper och går bakom ryggen på varandra, samtidigt som de står och är trevliga mot varandra ansikte mot ansikte. Till och med H*ssan K är med i Foxtrot nu, han greps nyligen i Libanon misstänkt för mordet på Bentley.

Någon som vet vad som händer med M*kky’s crew? Jag hörde att de var i Marocko. Undrar vilka som är med i det crewet nu.
Citera
2026-09-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan08
Ja det stämmer. Malmö är fullt av falska människor, folk hoppar runt mellan olika grupper och går bakom ryggen på varandra, samtidigt som de står och är trevliga mot varandra ansikte mot ansikte. Till och med H*ssan K är med i Foxtrot nu, han greps nyligen i Libanon misstänkt för mordet på Bentley.

Någon som vet vad som händer med M*kky’s crew? Jag hörde att de var i Marocko. Undrar vilka som är med i det crewet nu.

Torskade de inte grovt i Spanien? och sedan hittade väl Mekky som en skabbig hund gömd i någon håla i Libanon? Efter det har det väl mer eller mindre varit knäpptyst i Malmö. Kan tänka man att de få som klarade sig undan gick med olika nätvärk som de falska hundar de är....
Citera
2026-09-27, 17:57
Medlem
Amsvartners avatar
Låt oss alla hoppas gemensamt att han tappar en tvål och blir brutalt våldtagen i röven.
Men som den arab har säkert är så tycker väl han det är skönt.
Citera
2026-09-27, 18:36
Medlem
Fjärde gripandet i Marocko sen april. Pakå, Namdar och nu Osman. Vem är mannen från Västsverige som greps i början av september?

(FB) Man från Västsverige gripen i Marocko – misstänks för grova brott (2026-09-02)

Men det verkar ha skett fler gripanden. Vem är 42 åringen som blev utlämnad tillsammans med Pakå?

Citat:
Den andre utlämnade är en 42-åring som haft en ledande position i ett kriminellt nätverk. Han har varit drivande i att organisera och smuggla stora mängder cannabis till Sverige under 2020 till och med 2021. Flera medgärningsmän är redan dömda i Sverige.
Citera
2026-09-27, 18:42
Medlem
Hundarna kan inte ens gömma sig i ett skitländer som Marocko, Libanon och Turkiet. När man måste leta sig till djupa jungeln i Kongo för att man inte ska vara paranoid, då är livet svårt.
Citera
2026-09-27, 19:36
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åldern på M*rdin stämmer i alla fall. Som du säger finns en koppling till Chih*b också, han och M*rdin har bland annat suttit i fängelse tillsammans. De hade också kontakt runt 2020 och var i Spanien tillsammans (de reste med samma flyg som Salam Shebani, men jag vet inte om det var en tillfällighet eller inte).

M*rdin har en lång historik i Malmö, minst sagt. Mest "känd" blev han väl på ett sätt genom kopplingen till Ari*na, d.v.s. Shahin Amiris syster (Shahin blev ju skjuten på shoppingcentret Emporia i Malmö). Jag har aldrig upplevt honom som speciellt "tung" i övrigt när det gäller kopplingen till gäng-kriminalitet, men jag kan ha fel. Han har uppenbart rört sig i de kretsarna länge, men jag hittar t.ex. inte ens ett Encro-alias kopplat till honom.

Haha Jaså? Shebani som greps i Jonas Falks bostad i Spanien 2019.

Det är fan i mig en liten värld..
Citera
2026-09-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Bekräftat att det är M@rdin

https://www.sydsvenskan.se/malmo/gripen-malmoman-misstanks-for-tva-mordforberedelser/
Det förvånar mig faktiskt. Herrgå'rn är faktiskt ett av de områden som varit nära Jordgubben. Att Mardin skulle lämna den gemenskapen hänger ju honom i luften. Samma med hans familj.
Citera
2026-09-28, 19:54
Medlem
Intressant att misstanken handlar om förberedelser till mord 2020 via krypterad chattar.

Låter som vaga bevis.

Har för mig att han varit misstänkt för flera grova brott och oftast kommit fri och fått skadestånd.

Gissar på att det kommer vara samma sak denna gången.
Senast redigerad av Viproom 2026-09-28 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in