2026-09-26, 17:27
Medlem
Callebiltes avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/valdtog-styvdotter-slipper-utvisning/

Citat:
37-åringen dömdes till fem års fängelse för att under flera års tid ha våldtagit sin styvdotter – som var i tioårsåldern när övergreppen började.

Men rätten säger nej till utvisning.

Mannen anses på grund av sina barn ha ”tämligen stark” anknytning till Sverige.

Om invandrarpedofilen våldtar sin 10 åriga styvdotter, HUR F-N?!?!?! tänker rätten när de hindrar utvisning med hänsyn till att han har barn i Sverige och att dessa barn då skulle bli drabbade? Ska han stanna så han kan sätta på dem också så det inte blir orättvist eller hur menar man?

Ska folk som har barn kanske undgå straff helt? Jag menar om jag slår ihjäl någon drabbas ju mina barn om jag åker in i finkan... Så dum logik så det finns inte.. Det handlar ju inte om avrättning vilket det borde utan om utvisning.. Vill hans ungar så gärna träffa honom kan de flytta med så slipper vi skattebetalare försörja dem...

Ta bort alla särskilda skäl... Är utvisning på tapeten ska vederbörande ut med huvudet före, inga förmildrande omständigheter... De flesta av oss klarar faktiskt att leva hela våra liv utan att hamna i trubbel för brott som har utvisning som påföljd så det är ingen risk för missförstånd... Det är inte utvisning för en parkeringsböter eller fortkörning eller att man råkar gå mot röd gubbe direkt...
Citera
2026-09-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/valdtog-styvdotter-slipper-utvisning/

Om invandrarpedofilen våldtar sin 10 åriga styvdotter, HUR F-N?!?!?! tänker rätten när de hindrar utvisning med hänsyn till att han har barn i Sverige och att dessa barn då skulle bli drabbade? Ska han stanna så han kan sätta på dem också så det inte blir orättvist eller hur menar man?

Ska folk som har barn kanske undgå straff helt? Jag menar om jag slår ihjäl någon drabbas ju mina barn om jag åker in i finkan... Så dum logik så det finns inte.. Det handlar ju inte om avrättning vilket det borde utan om utvisning.. Vill hans ungar så gärna träffa honom kan de flytta med så slipper vi skattebetalare försörja dem...

Ta bort alla särskilda skäl... Är utvisning på tapeten ska vederbörande ut med huvudet före, inga förmildrande omständigheter... De flesta av oss klarar faktiskt att leva hela våra liv utan att hamna i trubbel för brott som har utvisning som påföljd så det är ingen risk för missförstånd... Det är inte utvisning för en parkeringsböter eller fortkörning eller att man råkar gå mot röd gubbe direkt...

Håller med, självfallet.

Reglerna/lagarna borde ses över ordentligt. Mycket skit har de vänsterliberala skapat och det tar lång tid att komma till bukt med alla små hörn och vrån där de har vart inne och förstört.
Citera
Igår, 08:25
Medlem
Om han har så jävla stark anknytning till Sverige så kanske HAN skulle ha tänkt på det innan han begick våldtäkt. Snacka om att spotta i ansiktet på brottsoffret.... och hans framtida offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in