2026-09-27, 02:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Vissa här på flashback säger att kvinnor har höga standards men jag bor i en storstad och när man är ute ser nästan bara tjejer med tjocka killar, korta killar, fula killar etc

Vet inte vad de rökt på eller de som skriver det kanske är 1.50 och ser ut som danny devito

Kanske bryr sig inte tjejer så mycket om utseendet? Eller så är det mycket fler snygga tjejer än killar i sverige?

"Skönheten och odjuret"..
"Opposites Attract"
Så är det bara.
2026-09-27, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Precis. Lättast är att tänka på ens allra bästa å närmaste vänner, inte bryr man sig om hur de ser ut. Möjligen att man blir bekymrad av omtanke om de börjar svälla ut väl så mycket eller motsatt.

Men visst, utsidan ger insidan en chans, men det är ju bara ytlig attraktion, som lätt raseras av en "ful" insida.

Väldigt ensamna människor får lätt en personlighet av "taggarna utåt", vilket blir en ond spiral. Upplevs inte trygga. Känslostämningar är "smittsamt", ingen är bekväm i sällskap med någon nervös, sällan kul med någon dysterkvist osv..
Alla vill väl egentligen umgås med människor som får en att känna sig glad? Känslor - oavsett om de är bra eller dåliga - tenderar att smitta. Hittar man någon som på riktigt lyckas få en att känna den där lyckan blir livet magiskt.
Även om det tycks egoistiskt så vill varken du eller jag bli sjuka eller neddragna i någon annans elände.
2026-09-27, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull

Det är verkligen en gåta, och man har sett detta utspela sig så många gånger genom decennier.
Snygg tjej blir ihop med någon som är en uppenbar looser på alla plan i livet, plus ful och fet.
Det brukar inte sällan sluta med att han misshandlar henne eller behandlar henne illa.
Men någonstans så har ju den här kvinnan aktivt Valt den här mannen. Däri ligger mysteriet.

Kan inte riktigt hålla med. Jag snart 60 år gammal har en del minnen och hur det gick. Den fule å fete, men ändå en kul kille, där gick det bra. Medan den tuffe, lite "bad boy", där gick det sämre för tjejen. En kille jag minns, mycket populär bland tjejerna, han var mycket "jag älskar dig" åtföljd av en riktigt tung örfil med full kraft. Med min kunskap idag 40 år senare, så var han en psykopat, men den sortens attraktiva egenskaper är initiativ, beslutsamhet, lite bossig, kan ta ett rum dominant. Psykopati är delvis ärftligt, gissa hur de generna överlevt evolutionen..
2026-09-27, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Alla vill väl egentligen umgås med människor som får en att känna sig glad? Känslor - oavsett om de är bra eller dåliga - tenderar att smitta. Hittar man någon som på riktigt lyckas få en att känna den där lyckan blir livet magiskt.
Även om det tycks egoistiskt så vill varken du eller jag bli sjuka eller neddragna i någon annans elände.
Så sant.
Samtidigt är det ju så att ens känslor är just det, ens egna. Går inte att vara ansvarig för någon annans lycka. Jag kan bara vara jag och du är du. Ibland "står stjärnorna rätt" och de två finner varann, men plötsligt händer det. Oftast är det inte så hos de som söker, ordspråk om att man kan få kyssa många grodor, har inte överlevt tidens tand utan anledning. Men man måste våga ge sig ut. Hur var det Astrid formulerade det kring att man bara är en liten lort om man inte törs.

Ensamna sluter sig, ser okända som hot, inte möjlighet. Anklagar, är fientliga, har ömma tår, lättstötta osv.. Gör dem än mer ensamna, en ond spiral. Men 99,9% av alla människor är riktiga i huvudet och var gång den tusende dyker upp, så finns 999 som kan ställa saker till rätta.

Man kan lägga sig å sova i en tågkupe med 5 andra helt okända främlingar. Man kan lägga sig i en sovsal med 20 främlingar. Det sker varenda dygn året om. Såå många minnen dessa skapar som vågar egentligen rätt normala saker. Det är dessa som ökar chansen att träffa sin själsfrände mångfalt, inte de som sitter i sitt trygga hem bakom en skärm och hatar.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-27 kl. 04:01. Anledning: Förtydligande
2026-09-27, 05:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Vissa här på flashback säger att kvinnor har höga standards men jag bor i en storstad och när man är ute ser nästan bara tjejer med tjocka killar, korta killar, fula killar etc

Vet inte vad de rökt på eller de som skriver det kanske är 1.50 och ser ut som danny devito

Kanske bryr sig inte tjejer så mycket om utseendet? Eller så är det mycket fler snygga tjejer än killar i sverige?

Uppenbarligen har du inte själv varit i närheten av en spegel på mycket länge
2026-09-27, 05:56
Medlem
De gör slut på killens pengar och sen tar de nästa. Snart blir det nog din tur.
2026-09-27, 07:29
Moderator
pbos avatar
En tråd räcker:
(FB) Om kvinnor är hypergama, varför dejtar de flesta oattraktiva män?

Denna låses.

/mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in