2026-10-02, 06:06
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det ligger många avhuggna djurhuvuden en bit in i skogen utanför mitt hus .
Fiskhuvuden .

Då vet jag att grannen fått en fin fångst av abborrar , jag känner mig glad och hoppas att jag får smaka då han rökt dom .....

Det ligger säkert kroppsdelar av djur vid slakterier med, men återigen är det ju inte framför din dörr eller husknut. Du hade nog blivit fundersam och stött om någon gick och slängde blodiga fiskhuvuden på din altan utan att säga något innan.
Citera
2026-10-02, 06:14
Medlem
Mer av detta! 👍🏻
Citera
2026-10-03, 17:39
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Det ligger säkert kroppsdelar av djur vid slakterier med, men återigen är det ju inte framför din dörr eller husknut. Du hade nog blivit fundersam och stött om någon gick och slängde blodiga fiskhuvuden på din altan utan att säga något innan.
Hade det legat fiskhuvuden vid min dörr hade jag utgått ifrån att grannens katt varit och plundrat fiskrenset .
Ibland lämnar den döda fåglar eller ekorrar i hopp om lite grädde i retur .

Men det var ju inte fråga om djurdelar vid något bostadshus heller nere i Sandviken .

Det var ett grishuvud utanför en moske , en lokal där förespråkare av sharialagar och terrorism samlas för att läsa ur sin sagobok , inte något bostadshus .

Lika lite hotfullt med djurdelar där som om de låg vid biblioteket , där folk också läser sagoböcker .
Senast redigerad av sealstryper 2026-10-03 kl. 18:32.
Citera
2026-10-04, 08:17
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hade det legat fiskhuvuden vid min dörr hade jag utgått ifrån att grannens katt varit och plundrat fiskrenset .
Ibland lämnar den döda fåglar eller ekorrar i hopp om lite grädde i retur .

Men det var ju inte fråga om djurdelar vid något bostadshus heller nere i Sandviken .

Det var ett grishuvud utanför en moske , en lokal där förespråkare av sharialagar och terrorism samlas för att läsa ur sin sagobok , inte något bostadshus .

Lika lite hotfullt med djurdelar där som om de låg vid biblioteket , där folk också läser sagoböcker .

Hur krystad är den jämförelsen? Hade personer som läst böcker plötsligt inte blivit skrämda/hotade av ett djurhuvud utanför dörren?

I övrigt kan du försöka med något annat när det gäller hur du hade valt att tolka ett huvud slängt utanför din dörr med mening av en vuxen människa. Att du vill förminska hot får dig inte att se smart ut.
Citera
2026-10-04, 08:31
Medlem
Citat:
Nej de gör det inte, slaktrester åker i en container med lock.
Här va de ett helt kadaver från ett vildsvin men de envisas i tråden skrivas att det va ett huvud, garanterat trafikdödat sedan av någon anledning kastats vid mosken, ungdomar eller dom själva från mosken som gjort de och gråter ut i media.
Citera
2026-10-04, 09:47
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nej de gör det inte, slaktrester åker i en container med lock.
Här va de ett helt kadaver från ett vildsvin men de envisas i tråden skrivas att det va ett huvud, garanterat trafikdödat sedan av någon anledning kastats vid mosken, ungdomar eller dom själva från mosken som gjort de och gråter ut i media.

Jag menade att de ligger på slaktplats till de slängs eller paketeras givetvis, inte att de bara ligger utanför dörren och ruttnar. Sen gällde argumentet huvud sen tidigare vilket tråden gjort gällande, vilket var det jag hade problem med när de skakade på huvudet och sa "Jamen det är la ingen fara" typ.

Däremot ser jag inte förbättring av att ett lik släpas till en moske, låter mer som de gick ett extra steg för att hota.
Citera
2026-10-04, 14:03
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Hur krystad är den jämförelsen? Hade personer som läst böcker plötsligt inte blivit skrämda/hotade av ett djurhuvud utanför dörren?

I övrigt kan du försöka med något annat när det gäller hur du hade valt att tolka ett huvud slängt utanför din dörr med mening av en vuxen människa. Att du vill förminska hot får dig inte att se smart ut.
Nu får du väl lugna dig med halmgubbar och svammel .

Skulle du bli skrämd och hotad av ett fiskhuvud utanför dörren så kanske du borde söka vård för din paranoida världsbild .

Samma för sagoboksfolket från sandländerna.

Verkligheten är inte en Gudfadern-film och allt i universum är inte centrerat runt era fobier , fantasier och rädslor
Citera
2026-10-04, 14:13
Medlem
L.C.Ns avatar
Well done till den som gjort det, grisar är fina djur till skillnad mot getpenetrerarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in