2026-09-25, 14:25
Medlem
jag funderar på att byta jobb och ett av dom jobben som verkade intressant är ute på arlanda. jag bor dåligt till så kommer inte kunna åka kommunalt utan det blir bilen isåfall. har vanliga parkeringen för resenärer även månadskort för anställda eller hur funkar det? hur är trafiken? jag vet att folk fullständigt älskar att krocka vid rosersberg vilket orsakar trafikkaos med jämna mellanrum

potentiellt skulle jag kunna pendla om man kan köpa månadskort hos arlanda express, enligt deras hemsida kan flygplatsanställda köpa detta genom Swedavia, men vetti fan om det skulle gälla för mig, då det här jobbet inte är på den faktiska flygplatsen utan ett av de många företag som bor brevid
Citera
2026-09-25, 14:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Personalpriser på Flygbussar/Arlanda Express kommer inte gälla då du måste kunna styrka att du arbetar på Arlanda med en badge eller liknande.
Citera
2026-09-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Personalpriser på Flygbussar/Arlanda Express kommer inte gälla då du måste kunna styrka att du arbetar på Arlanda med en badge eller liknande.
jag misstänkte det, segt!
Citera
2026-09-25, 15:35
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
vad är det för fel på pendeln med arlanda-tillägg?
Citera
2026-09-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
vad är det för fel på pendeln med arlanda-tillägg?
jag bor lite dåligt till så det är inte realistiskt att pendla med flygbussen eller pendeln, det skulle göra resan för lång.
Citera
2026-09-26, 14:10
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Övriga resediskussioner
/Moderator
Citera
2026-09-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
jag bor lite dåligt till så det är inte realistiskt att pendla med flygbussen eller pendeln, det skulle göra resan för lång.
Personalparkering kostar mellan 400 och 450 kr/månad. Men det är arbetsgivaren som är ansvarig och beställer det åt sina anställda.
Citera
Igår, 00:03
Medlem
mohnomishes avatar
30 dagars personalkort på Arlandaexpressen kostar 1580 kr. Men, som nämndes ovan, du behöver kunna visa upp en badge utfärdad av Swedavia. Arbetsplatsen behöver ju inte ligga exakt på flygplatsområdet, ex.vis Tullen och Polisen har kontor en bit bort men kommer fortfarande i fråga för personalrabatten. Tveksamt dock hur det är med privata arbetsgivare.
Citera
Igår, 11:19
Moderator
Neksnors avatar
Övriga resediskussioner --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem