jag funderar på att byta jobb och ett av dom jobben som verkade intressant är ute på arlanda. jag bor dåligt till så kommer inte kunna åka kommunalt utan det blir bilen isåfall. har vanliga parkeringen för resenärer även månadskort för anställda eller hur funkar det? hur är trafiken? jag vet att folk fullständigt älskar att krocka vid rosersberg vilket orsakar trafikkaos med jämna mellanrum
potentiellt skulle jag kunna pendla om man kan köpa månadskort hos arlanda express, enligt deras hemsida kan flygplatsanställda köpa detta genom Swedavia, men vetti fan om det skulle gälla för mig, då det här jobbet inte är på den faktiska flygplatsen utan ett av de många företag som bor brevid
30 dagars personalkort på Arlandaexpressen kostar 1580 kr. Men, som nämndes ovan, du behöver kunna visa upp en badge utfärdad av Swedavia. Arbetsplatsen behöver ju inte ligga exakt på flygplatsområdet, ex.vis Tullen och Polisen har kontor en bit bort men kommer fortfarande i fråga för personalrabatten. Tveksamt dock hur det är med privata arbetsgivare.