2026-10-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Var andrahandsuppgifter så väldigt otydligt vad som avsågs. Syftet verkade vara skrämma henne med våld till att ändra sig, sen skulle jag inte ta detaljerna som sades så seriöst, verkar syfta till skrämma henne och i såna utlägg kan allt kastas in som får effekt.
Bevisligen gick han inte efter sonen aktuell natt, så målet får antas vara henne och pojkvännen råkade vara där och gick emellan.
Bevisligen gick han inte efter sonen,
Det vet vi ju inte. Iom att han aldrig kom förbi S*nder och Z@r@.
Jag tror att S*nder klarade av rätt mycket våld tack vare sin boxningskarriär, därefter verkar ju någon av dom har fått stopp på Nicl*s. Hade de inte lyckats stoppa honom så tror jag mycket väl att han hade haft ihjäl alla i huset.
Citera
2026-10-01, 21:25
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Jag tror att S*nder klarade av rätt mycket våld tack vare sin boxningskarriär, därefter verkar ju någon av dom har fått stopp på Nicl*s. Hade de inte lyckats stoppa honom så tror jag mycket väl att han hade haft ihjäl alla i huset.

Kanske utökat självmord, dessa inkluderar ofta barnen utan att eg ha något agg mot barnen.
Han var helt väck efter utskrivningen och förmodligen hög på droger, så tror inte han tänkte mer än näsan pekade.
Vi vet mycket om tiden från domstolen och framåt, dock saknas mycket av upprinnelsen före.
Hade han umgänge och vårdnad om sonen, eller tog hon vårdnaden direkt.
Hur beskrev skolan han som förälder, var han fullt aktiv i barnens liv osv.
Senast redigerad av frdk 2026-10-01 kl. 21:29.
Citera
2026-10-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Fängelsevistelsen verkar inte gjort honom bra.
Hatbudskap och vapenvåld escalerade i inläggen, fanns inte i gamla inlägg.

Verkar som han var väldigt skötsam runt sitt barn, kan det vara att mamman jobbade bort barnet från honom?
Det är en klassiker i vårdnadstvister som går söderut

Alltså det inte utan att man börjar undra vafan du varit med om som får dig att lägga fram denna vinkling om att kvinnan måste ”tagit barnen ifrån pappan o att det minsann är därför han tappat förståndet o gjort dumheter”, gång på gång ser jag dig härja om detta i olika trådar.
Känns verkligen som du har varit med om saker du borde gå o prata med nån om.
Du säger att du inte besitter nåt slags kvinnohat men det känns det verkligen som du gör.
Citera
2026-10-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk

Undra vem av dom det egentligen va han ville åt? S*nder eller Z*ndr*?
Borde ju klassas som mer än ett mordförsök om de nu va båda?
Citera
2026-10-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringar83
Vad heter boken?
Sanningen kommer alltid fram enligt Google.
Citera
2026-10-03, 15:50
Medlem
S*nder skjuten 4ggr i magen enligt vad en nära anhörig skrev på nätet.
Citera
2026-10-03, 22:30
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikosaurie
S*nder skjuten 4ggr i magen enligt vad en nära anhörig skrev på nätet.

Kommer han överleva?
Citera
2026-10-05, 13:44
Medlem
Sommargays avatar
Ingen ny info i det här ärendet? Är bådas tillstånd stabilt? 4 skott i magen som någon låter extremt.
Citera
2026-10-05, 20:41
Medlem
MGM krossade glasrutan på altandörren och rusar upp för trappan och skjuter ex flickvännens nya sambo, de lyckas brotta ner honom och hålla fast honom tills polisen anländer!

Fyfan va strongt gjort av dom ändå, att lyckas brotta ner honom, hålla fast honom.
I all panik som måste infunnit sig plus att han va skottskadad 💪🏻
Citera
2026-10-06, 06:04
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Polisen efter skottlossningen i Hovslätt: ”Ett misslyckande”

Mannen som misstänks för skottlossningen i Hovslätt i Jönköping skulle ha fått elektronisk fotboja dagen efter dådet. Nu bekräftar polisen SVT:s uppgifter.

– Ur ett samhällsperspektiv är det ett misslyckade att vi rättsvårdande myndigheter inte lyckats skydda den här familjen från dådet, säger Jonatan Wetterlind, chef för utredningssektionen på polisen i Jönköping.

Mannen nekar till brott.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/polisen-efter-skottlossningen-pa-hovslatt-ett-misslyckande
Senast redigerad av Lilett 2026-10-06 kl. 06:12.
Citera
2026-10-06, 16:53
Medlem
b00b00s avatar
Mamman till den 39-årige man som misstänks för skjutningen i Hovslätt kontaktade polisen sex gånger före dådet, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt mamman vädjade hon om att polisen skulle ingripa och ansåg att sonen borde frihetsberövas, få vård eller åtminstone övervakas av polis.

Redan förra året varnade hon för att det kunde sluta illa. I polisens förundersökning står det att mamman var orolig för att sonen skulle döda sin före detta flickvän, enligt SVT Jönköping.

Efter att 39-åringen släppts ur fängelset fortsatte mamman att slå larm:
– Det känns overkligt och fruktansvärt. Det hade inte behövt hända, säger hon till kanalen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1498872
Citera
2026-10-06, 17:10
Medlem
Inzaits avatar
Jag tycker oerhört synd om en sådan familj som utsätts för det här när det finns TOTAL hotbild mot familjen och att personen hinner agera innan dom skyddas. Tycker det är totalt absurt att denna frdk personen sitter här i tråden och försöker vinkla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in