Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyAlfa
Vilket jävla icke-problem.
Det är väl för fan bara att ta en arbetsdag till att gå igenom jobbansökningar. När man har hittat 10 ansökningar som åtminstone verkar hyfsat vettiga så kallar man de personerna till en intervju och utav de 10 personerna så väljer man den som verkar vettigaste och erbjuder en provanställning.
Arbetsgivarna får väl för fan också visa lite prov på självinsikt och förstå att nästan ingen normal person "brinner" för att jobba på ICA eller på något jävla lager eller vilket jävla skitjobb det är som nu erbjuds. Folk gör det för pengarna. Inget annat. Så upphör med det löjliga klyschorna om driv, utveckla sig själv etc. Och ställ den enda relevanta frågan, är du beredd på att jobba?
Jag håller med! Jag har också märkt att det har utvecklats ett eget språk när det gäller arbetslivet. Man vågar inte säga att man söker jobbet för att man behöver pengar utan förväntas säga att man "brinner för nya utmaningar"
Likadant om man byter jobb så ska man säga att man trivs på jobbet men söker nya utmaningar i stället för att säga att man slutar därför att du som chef är helt inkompetent och helt jävla dum i huvudet!
Tänk om man pratat så privat...på en pubrunda säger till kompisar: nu ska jag söka nya utmaningar på puben runt hörnet...! Då hade man ju blivit idiotförklarad