2026-09-22, 22:51
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdHoran
Västerås sa du. Då var det din gamla skola som blev hotad månne?
Inte nu.
Citera
2026-09-23, 10:31
Medlem
Farbaute666s avatar
Carlforsska dementerar uppgifterna idag, hävdar att polisen säger att det inte finns något hot och att det är äldre material som spridits på nytt.

Jag vet inte vad jag ska tro om det, får kanske reda på mer under dagen.

Dock vet jag att Carlforsska inte är bra på att arbeta proaktivt, man har gjorts sig av med personal som hade kunnat göra nytta särskilt när det gäller spänningar mellan olika grupperingar.

Sammanfattningsvis så behöver Carlforsska förstärkning. Antingen ordningsvakter eller extrapersonal som kan hjälpa till med bevakning och konflikthantering.
Senast redigerad av Farbaute666 2026-09-23 kl. 11:13.
Citera
2026-09-25, 11:35
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
Hahah du råkar inte ha gått på Hagaskolan i slutet på 80-talet?
Där hade vi utrymningar lite då och då.
En och samma snubbe som höll på oftast , en rätt kul kille "P" från Rönnby.
Han brukade ringa in bombhot och vid något tillfälle drog han dit blåljus utav bara fan när en lärare hittade honom på golvet på bottenvåningen när han "hade ramlat ner från lvervpningen pch slagit ihjäl sig" ochvhan speladde död ända tills ambulansen talade om för honon att han minsann levde ochvskulle sluta larva sig 😂
Roligaste blåljushändelsen jag var med om där var en , hmmm , väldigt överviktig tjejj med förmodligen ett gäng diagnoser klättrade upp i en gran högt som fan , lute väl högt för granjäveln kroknade så hon blev hängandes i grantoppen alldeles för högt upo för att bara släppa taget och hoppa ner , hon klamrade sig fast i panik som en jävla brunbjörn tills brandkåren plockade ner henne 😂

Så ja , utrymingar hönde väl då och då , inrymning hade man nog knappt hört talas om på den tiden.
Nä mer någon av de västra delarna av staden men det var antagligen samma sak där att samma person ringde in sina bombhot.

Kan inte ens minnas att det skulle ha resulterat i några utryckningar mer än att vi fick lämna byggnaden. Tidsperioden stämmer ganska bra iallafall. Det var kul i slutet av 80-talet att bombhota skolor ansåg en del skolelever eller fd sådana.
Citera
2026-09-26, 02:08
Medlem
Haha ja , allt var faktiskt bättre och roligare på 80-90-talet 😅
Citera
2026-09-29, 19:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Han var tydligen tillbaks på skolan idag. Eleverna var inte beredda på det.

Gamla lärare kunde inte hålla fast honom, han sprang visst upp någon våning....

Det verkar som att säkerheten på Carlforsska suger, igen.
Citera
2026-09-30, 00:57
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Du glömde länk och citat.

https://www.vlt.se/vasteras/en-gripen-efter-skolhot/

Kommer ihåg när man var barn och stup i kvarten fick skolan utrymmas för att den var under bombhot. Var ett jäkla springande ut och övningar utöver alla hot som ringdes in. Numera händer det saker och eleverna tränas i inrymningar istället.

Skolor har alltid hotats. Åtminstone var det vardag för min del i lågstadiet.

Det hände aldrig när jag gick i skolan. Men det var på tiden på folk fortfarande var någorlunda vettiga i skallen.
Citera
2026-09-30, 01:48
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det hände aldrig när jag gick i skolan. Men det var på tiden på folk fortfarande var någorlunda vettiga i skallen.
Har folk någonsin varit vettiga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in