2026-09-22, 16:35
Medlem
Barn i Vinsta i Hässelby-Vällingby i västra Stockholm har hittat ett vapen med ammunition i en skogsdunge i ett parkområde utanför skolgården.

– Vi rubricerar det som grovt vapenbrott eftersom bedömningen i nuläget efter okulär besiktning är att det rör sig om ett skarpt vapen, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson på Stockholmspolisen.

Han vill inte säga utanför vilken skola i Vinsta fyndet gjorts.

https://www.mitti.se/nyheter/barn-hittade-vapen-med-ammunition-utanfor-skola-6.3.387290.fa97b492bf

Någon som vet vilken skola/plats det är?
Citera
2026-09-22, 16:45
Medlem
DenverAirports avatar
Gratisvapen i Liljeholmen också. De är generösa babbarna.
22 september 12.48, Vapenlagen, Stockholm

En ung person hittade ett handeldvapen i en buske i Liljeholmen. Polis kontaktades som sedan kom och tog vapnet i beslag. En anmälan upprättas om grovt vapenbrott.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/september/22/22-september-12.48-vapenlagen-stockholm/
Citera
2026-09-22, 17:16
Medlem
HBTKuks avatar
För några år sedan hittade man en pappkasse med handgranater inte allt för långt bort. Jag har själv hittat ett pistolmagasin i faggorna där.

Det har alltid varit ett spännande område.
Citera
2026-09-22, 18:37
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
För några år sedan hittade man en pappkasse med handgranater inte allt för långt bort. Jag har själv hittat ett pistolmagasin i faggorna där.

Det har alltid varit ett spännande område.

Är jag trodde vinsts var villor och radhus, är de massa hyresrätter och lägenheter också?
Citera
2026-09-22, 19:10
Medlem
Fanns inget större intresse av detta?
Bor i området så hade varit skönt att få veta vart detta var.

Tack på förhand
Citera
2026-09-22, 19:25
Medlem
Vinsta är ett riktigt skitområde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in