2026-09-22, 09:27
Medlem
Riksreptilens avatar
Lågt stående höstsol och för mycket valnyheter att lyssna på i mobilen??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1496446

" Under tisdagsmorgonen har tre barn skadats i tre olika trafikolyckor i Norrköping.

I Smedby krockade ett barn som färdades på cykel med en bil.

I Lindö har ett barn i mellanstadieåldern blivit påkörd av en bil.

I södra Norrköping krockade en flicka på elsparkcykel med en bil. Hon är förd till sjukhus med ambulans.

Polisen uppger att alla barnen är vakna och talbara. "

Tillägg:
Enligt lokalradion Smedby, Gamla Övägen och Lindö där det var en benblödande 12 åring.

https://www.sverigesradio.se/artikel/tre-olika-olyckor-med-pakorda-barn-inom-mindre-an-en-halvtimme
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-22 kl. 09:31.
Citera
2026-09-22, 09:37
Medlem
2560ps avatar
Ungar lyssnar väl inte på valnyheter, de ska hålla undan från riktig trafik.
Citera
2026-09-22, 09:56
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ungar lyssnar väl inte på valnyheter, de ska hålla undan från riktig trafik.
Bilisterna verkar inte lyckats stanna före varje förutsägbart hinder.
Citera
2026-09-22, 09:58
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Bilisterna verkar inte lyckats stanna före varje förutsägbart hinder.

Det gör inte tåg, spårvagnar, tunnelbanor eller flygplan heller alla gånger. Därför ska man hålla sig borta från spårområden och landningsbanor om man är rädd om livhanken. Så även vägar, om man är oskyddad trafikant. Men lyft du din löjliga lagtext som inte har något med vekligheten att skaffa. Det är väl ingen som uttryckligen vill köra på en unge.
Citera
2026-09-22, 10:12
Medlem
Citat:
Därför ska man hålla sig borta från spårområden och landningsbanor om man är rädd om livhanken. Så även vägar, om man är oskyddad trafikant.
För din skull hoppas jag att du ENDAST färdas i din bil till/från platser där du inte får behov att kliva ur fordonet i utomhusmiljö.
Citera
2026-09-22, 10:18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
För din skull hoppas jag att du ENDAST färdas i din bil till/från platser där du inte får behov att kliva ur fordonet i utomhusmiljö.

Jag färdas generellt till och från parkeringsplatser, och vid sådana tenderar andra bilisters hastighet att vara såpass låg att även om de råkar köra på mig är risken för skador av allvarligare karaktär relativt liten.
Citera
2026-09-22, 11:20
Medlem
Citat:
Jag färdas generellt till och från parkeringsplatser, och vid sådana tenderar andra bilisters hastighet att vara såpass låg att även om de råkar köra på mig är risken för skador av allvarligare karaktär relativt liten.
Tack - Så ett bra tips till alla föräldrar från den omtänksamme 2560p:
"Hej barn! När ni känner att ni fått spring i benen eller vill cykla för att det är kul att cykla: Se till att göra det på en parkeringsplats (för där kör bilarna tillräckligt långsamt och försiktigt)!"
Citera
2026-09-22, 11:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Tack - Så ett bra tips till alla föräldrar från den omtänksamme 2560p:
"Hej barn! När ni känner att ni fått spring i benen eller vill cykla för att det är kul att cykla: Se till att göra det på en parkeringsplats (för där kör bilarna tillräckligt långsamt och försiktigt)!"

Tummen upp! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in