Följande inlägg postades i tråden (FB) Klagomål på utebliven rubrikändring i underforumet Politiker
Det är onekligen svårt att förhålla sig till reglerna när inlägg hipp som happ försvinner utan att man kan se någon rim eller reson i det.
Rubriken ger fortfarande sken av att kvinnan var V-politiker vid tillfället men sedermera uteslöts eller lämnade partiet. Därför är den fortfarande osaklig.Jag tog alltså tråden "Valdeltagandet 2026" som ett exempel på hur en moderator hanterat en trådstart byggd på en felaktig premiss på ett mycket bra sätt. Moderatorn klargör att valdeltagandet faktiskt inte minskade. Jag frågar mig varför YP-tråden inte kan hanteras på exakt samma sätt. Detta tycker Maviel gör att jag går offtopic i min egen klagotråd. Hen tar bort inlägget men utdelar varken varning eller raderingsförklaring. Diskussion med hen bifogas. Det har inte gått 24 timmar men det är uppenbart att diskussionen är fruktlös:
Låt oss titta på en annan trådstart byggd på en felaktig premiss:
(FB) Valdeltagandet 2026
Ursprungsrubriken var "Valdeltagandet 2026 sjönk till rekordlåga siffror". Föredömligt har moderator också lagt till ett moderatorsmeddelande som klargör att valdeltagandet faktiskt inte minskade 2026.
Vore det inte klädsamt om tråden om YP korrigerades på samma sätt?
Citat:
Nej, det är en annan rubrik och således en annan åtgärd som inte har relevans i den här tråden. Du får diskutera din egen rubrik som nu ändrats enligt önskemål även om inte till din belåtelse.
Maviel
Ursprungligen postat av Maviel
Citat:
Ja, jag försöker förklara hur den missvisande trådstarten hade kunnat hanteras bättre. Min argumentation hör till ämnet, tycker du inte det?
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Citat:
Nej, du drar in en annan rubrik och hur den hanterats.
MVH
Maviel
Citat:
Fast jag håller mig till det som klagomålet handlar om. Poängen med exemplet är att visa att tråden som mitt klagomål berör kan hanteras bättre.
Citat:
Det är ju ingen samlingstråd över dåliga rubriker. Du får hålla dig till det som ditt klagomål gäller.
MVH
Maviel
Citat:
Hej Maviel,
Såhär skrev jag:
Såhär skrev jag:
Rubriken ger fortfarande sken av att kvinnan var V-politiker vid tillfället men sedermera uteslöts eller lämnade partiet. Därför är den fortfarande osaklig.Vad är det som händer? Vem har bestämt att saklig kritik ska rensas bort?
Låt oss titta på en annan trådstart byggd på en felaktig premiss:
(FB) Valdeltagandet 2026
Ursprungsrubriken var "Valdeltagandet 2026 sjönk till rekordlåga siffror". Föredömligt har moderator också lagt till ett moderatorsmeddelande som klargör att valdeltagandet faktiskt inte minskade 2026.
Vore det inte klädsamt om tråden om YP korrigerades på samma sätt?
Det är ju ingen samlingstråd över dåliga rubriker. Du får hålla dig till det som ditt klagomål gäller.
MVH
Maviel
Fast jag håller mig till det som klagomålet handlar om. Poängen med exemplet är att visa att tråden som mitt klagomål berör kan hanteras bättre.
Nej, du drar in en annan rubrik och hur den hanterats.
MVH
Maviel
Ja, jag försöker förklara hur den missvisande trådstarten hade kunnat hanteras bättre. Min argumentation hör till ämnet, tycker du inte det?
Nej, det är en annan rubrik och således en annan åtgärd som inte har relevans i den här tråden. Du får diskutera din egen rubrik som nu ändrats enligt önskemål även om inte till din belåtelse.
Maviel
Det är onekligen svårt att förhålla sig till reglerna när inlägg hipp som happ försvinner utan att man kan se någon rim eller reson i det.