2026-09-23, 08:58
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TystLogik
Håller med dig om att dom ser vassa ut men är faktiskt rätt så sköra när man tar i dom. Blir inga klumpar utan kristallerna suger åt sig kisset och smulas sönder i botten därför vi bytte all sand varannan vecka.
Ok tack för svaret.
Citera
2026-09-24, 19:40
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ok tack för svaret.

Kattsanden med kristaller innehåller(är) SilicaGel , samma som i dom där små påsarna som man ser med saker ibland men i storpack.

Helt ok och är lätt att dammsuga upp när det hamnar utanför lådan i jmf mot bentonitsand

Poppis bland båt och husbilsägare.

Finns olika märken
Citera
2026-09-25, 04:22
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Kattsanden med kristaller innehåller(är) SilicaGel , samma som i dom där små påsarna som man ser med saker ibland men i storpack.

Helt ok och är lätt att dammsuga upp när det hamnar utanför lådan i jmf mot bentonitsand

Poppis bland båt och husbilsägare.

Finns olika märken
Tack så mycket för din information även. Då kanske jag ska ta och testa den. Har som jag skrev trott att dom har varit vassa och hårda 🫣
Citera
2026-09-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ferplast Bella Maxi har ju låg kant, så vadå "tack för ingenting"? Otacksamma skitstövel.

Har man en Ferplast Bella Maxi kan man lika gärna ha en diskbalja.

Självklart är det inte sanden som är problemet, utan lådan. Ett exempel på en bra låda är Moderna Top Cat.

Du har rätt, jag ber om ursäkt. Jag har haft katt länge och jag tyckte/trodde den hade hög kant (relativt till de andra jag haft!)..

Har införskaffat en ny låda nu, med betydligt! högre kant och två ingångar, en från tak och en från sidan. Blir intressant att se om det funkar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in