2026-09-21, 12:45
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Det är hjälpmedelcentralen som läser av hur mycket den används en gång om året

Detta är ju utmärkt!
Har de invänt mot antalet körda mil så behöver det stå i ert avtal att det finns ett tak. Annars tydligt visa var i deras egna skriftliga bedömningskriterier det finns angivet hur många mil som är övre gräns.

Om det är rost _under_ scootern så kan ju det bero på vinterkörning och saltpåverkan? Isåfall är ett högt antal mil en indikation på att rosten hör ihop med driften, inte med förhållandena när fordonet står stilla.
Citera
2026-09-21, 13:13
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du skall kontakta media och ordna ett snyftreportage, det är den effektivaste metoden att påverka

Detta !!

Kan du även skaffa en burka eller niqba och bryta på knagglig svenska så kommer du få 24/7 färdtjänst och allt annat du kräver. Ju mörkare desto bättre behandling, därför svenskarna får det som blir över i samhället om ens någonting.
Citera
2026-09-21, 13:36
Medlem
Citat:
Jag får ju inte behandla den under torkat av den vid behov
Men all el sitter ju under
Så om den är rostig under är det ju inte mitt fel
För den står i mitt garage
VARMGARAGE
Ironiskt ändå att kommunen vräker ut salt på våga vägar, trots att sand är billigare och inte leder till rost. När saltvatten kommer i kontakt med underredet, då måste man tvätta ordentligt för att det inte ska korrigera. En kostnad och arbete som exempelvis alla bilägare och cyklister får stå för själva.

Försök få kommunen att gå över till sand i stället för salt så slipper du problem med rost. Speciellt om de ska hålla på och insistera att även du som är handikappad på nåt jävla sätt ska klara av att göra rent underredet.
Citera
2026-09-21, 14:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag gissar att det som dödar din scooter är just att du kör in den i ett varmgarage när du varit ute och kört med den då det är snö, frost och moddigt ute.
Scootern är då blöt och full av snö när den kommer in och börjar då att smälta och är mer eller mindre fuktig och full av salt hela tiden.
Det bästa fast inte lika skönt för dig är att ha den antingen under ditt regnskydd eller köra in den i en carport eller liknande.

Gissar att rostskyddet på en sån maskin inte är perfekt och även all elektronik inte är av någon högre kvalitet mer än att det ska funka. Normala gamlingar åker ut när det är fint väder och i värsta fall när det är pissväder och det är inga problem men blir det för ofta så kommer saker och ting gå sönder till slut.
Citera
2026-09-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag gissar att det som dödar din scooter är just att du kör in den i ett varmgarage när du varit ute och kört med den då det är snö, frost och moddigt ute.
Scootern är då blöt och full av snö när den kommer in och börjar då att smälta och är mer eller mindre fuktig och full av salt hela tiden.
Det bästa fast inte lika skönt för dig är att ha den antingen under ditt regnskydd eller köra in den i en carport eller liknande.

Gissar att rostskyddet på en sån maskin inte är perfekt och även all elektronik inte är av någon högre kvalitet mer än att det ska funka. Normala gamlingar åker ut när det är fint väder och i värsta fall när det är pissväder och det är inga problem men blir det för ofta så kommer saker och ting gå sönder till slut.

Ja sånt där fattar ju inte jag.
För jag har blivit tillsagd att den ska stå inne i mitt garage.
Så du har säkert rätt.
Jag är ju inte gamling gamling ännu.
58 år och kan vara ute länge.
1 och en halv till 2 timmar 3 ggr om dagen
Citera
2026-09-21, 16:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja sånt där fattar ju inte jag.
För jag har blivit tillsagd att den ska stå inne i mitt garage.
Så du har säkert rätt.
Jag är ju inte gamling gamling ännu.
58 år och kan vara ute länge.
1 och en halv till 2 timmar 3 ggr om dagen

Jag hade en opel för länge sen och de har absolut problem med rost men den såg riktigt bra ut för både ålder och mil.
Vi flyttade sen till ett boende där vi hade varmgarage och sambon började använda bilen varje dag till jobbet. Något år senare så började den få nedslag på besiktningen för just rost, innan dess hade den alltid fått pluspoäng just för att den såg så fin ut och inte var värst rostig.

Använder du din scooter dessutom tre gånger per dag i alla väder så är den mer eller mindre fuktig och skitig jämt förutom på sommaren. Där har du nog problemet gissar jag.
Citera
2026-09-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag hade en opel för länge sen och de har absolut problem med rost men den såg riktigt bra ut för både ålder och mil.
Vi flyttade sen till ett boende där vi hade varmgarage och sambon började använda bilen varje dag till jobbet. Något år senare så började den få nedslag på besiktningen för just rost, innan dess hade den alltid fått pluspoäng just för att den såg så fin ut och inte var värst rostig.

Använder du din scooter dessutom tre gånger per dag i alla väder så är den mer eller mindre fuktig och skitig jämt förutom på sommaren. Där har du nog problemet gissar jag.
🥺
Låter ju inte bättre
Citera
2026-09-21, 16:46
Medlem
Nu vägrar arbetsterapeuten prata om detta innan 1 oktober
Citera
2026-09-21, 17:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nu vägrar arbetsterapeuten prata om detta innan 1 oktober

Prata hellre med din läkare. Oftast rankas en läkare högre än en sjukgymnast.
(Jämför fänrik vs. major)
Citera
2026-09-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Prata hellre med din läkare. Oftast rankas en läkare högre än en sjukgymnast.
(Jämför fänrik vs. major)
Jag har skickat meddelande på 1177 redan
Men tack
Citera
2026-10-01, 19:21
Medlem
I morgon kommer den tillbaka efter över 2 veckor
Så dom har väl gett sig
Men jag står uppskriven för att få en annan som är mer robust än denna som knappt klarar att vara ute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in