Igår, 06:07
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
He is not the hero we need, but the hero we deserve!
Så sant. Vi förtjänar Mohamed för att vi inte brydde oss och för att vi inte visste bättre.
Citera
Igår, 07:16
Medlem
Studsbolls avatar
Så negern gör sin första och sista dag i riksdagen vid dess öppnande? Vilken vinst för Vänsterpartiet; de fick alla somalierrösterna men ingen somalier. Najs.
Citera
Igår, 07:18
Medlem
Riksreptilens avatar
Neeejj!!

Vikaren under s, k time out blir Den Vita Kvinnan.

Statsradion uppdaterade just:
" Vänsterpartisten Mohamed Ali som tagit timeout från riksdagen blir ersatt av Kajsa Fredholm, skriver Göteborgs-Posten.
Fredholm är partiets klimatpolitiska talesperson och riksdagsledamot från Dalarna sedan innan. Hon stod först på Dalarnas riksdagslista men missade platsen i årets val då Mohamed Ali kom in på personkryss. "
Citera
Igår, 08:03
Medlem
Citat:
Åkt ner flera gånger till Somalia

för bolagets räkning åkt ner till Somalia flera gånger under våren och där träffat representanter för Somaliska regeringen.
Enligt artikeln har han åkt ner till Somalia flera gånger och träffat representanter från regeringen. Hur vet man att denna killen inte ljuger?

Han och en annan skulle också åka, men det har inte hunnit bli av. Låter som killen ljuger. Hans bolag, är den verkligen märkvärdig?

Citat:
I februari i år gjorde Migrationsverket en ny bedömning och han beviljades medborgarskap.
Varför fick han plötsligt medborgarskap? Först fick han nekad medborgarskap, för att han inte levt hederligt liv, på grund av massa skulder.

Hans skulder står kvar och har svårt att betala tillbaka, men efter det nya bedömningen, trots att han inte kan betala skulderna får han medborgarskap. Jag fattar ingenting. Han fick ju nekad medborgarskap förut, just för att han inte kunde betala skulderna?
Citera
Igår, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Hans skulder står kvar och har svårt att betala tillbaka, men efter det nya bedömningen, trots att han inte kan betala skulderna får han medborgarskap. Jag fattar ingenting. Han fick ju nekad medborgarskap förut, just för att han inte kunde betala skulderna?
Förstår heller inte hur han fått detta medborgarskap. När han väll fick det så slapp han betala alla skulder så vi skattebetalare får istället stå för det.
Citera
Igår, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Sanna ord! Tyvärr verkar inte de som stödjer vänstern ha så hög kognitiv förmåga att de förstår detta. De får väl läsa om meningen tills det går in i deras huvuden vad du menar.

De förstår inte heller att deras identitetspolitik - där varje grupp förväntas strida för sina egna rättigheter istället för att samarbeta för allas gemensamma rättigheter - polariserar samhället och leder till motreaktioner.

De förstår inte att s.k. "positiv särbehandling" aldrig kan vara positiv utan alltid negativ eftersom särbehandling är synonymt med diskriminering och frångår själva principen om att människors rättigheter inte ska bero på ovidkommande faktorer som kön och etnicitet.

De förstår inte att talet om "alla människors lika värde" är en farlig och idiotisk floskel. Människan har inget övergripande "värde" som kan mätas och jämföras. Det kan därför inte heller vara lika. En ovärderlig läkare kan vara en värdelös snickare. Däremot bör vi samarbeta för att alla människor har lika värdighet vid födseln. Hur ens värdighet förändras senare beror på ens egna gärningar.

Många i vänstern vill väl men tänker fel. Deras åsiktskorridor och motstånd mot att tala om kostnader, volymer och integrationens utmaningar 2015 skapade stora problem inte bara för oss som är infödda utan även de som kom hit under migrationskrisen. Jag försökte förklara det 2015 både IRL och online men det var svårt att få dem att förstå hur kontraproduktivt de agerade. Deras dumhet krattade verkligen vägen för den yttersta högerkanten. Om man vill göra gott i världen måste man både ha hjärta och hjärna.

Nu har vänsterns dumhet och godtrogenhet återigen lett till att partiet skadats och att de fördomar de säger sig vilja bekämpa ökat. Man ska inte döma huvudpersonen för hårt i detta fall. Tycker det tyder på viss företagsamhet att han "hackat" det svenska valsystemet och därmed blottlagt en lucka som bör täppas till. Om han inte köpt rösterna utan övertygat och hjälpt svenska medborgare att medvetet rösta på honom så har faktiskt inget fel begåtts. Det verkar dock osannolikt att han kunnat vinna ett sådant stort stöd lokalt utan en synlig kampanj.
Tack detsamma. Där sa du något bra om hur giftigt själva identitetspolitiken blir när en grupp bara strider för sitt särintresse.
Det ser man ju på hur de motiverar sin röst när de intervjuat i förorter. En sa att hon röstat på en kandidat för att han INTE var svensk och hette "Anders". De ska bli representerade. Just deras status ska det kämpas för och daltas med precis där de bor. Resten av landet har jag inte sett någon vurm för, så länge det inte handlar om att skapa så mycket mångfald etniskt som möjligt.
80% verkar rösta på eller kandidera för Vänsterpartiet av antisemitiska och pro-Palestinska skäl.

Själv tror jag att människan inte kan organisera så stora samhällen som vi gör för vi har för många korrupta och korkade jävlar som förstör allting. Hade alla varit kloka och haft empati så hade vi kunnat ha en fungerande världsregering utan problem.
Citera
Igår, 08:53
Medlem
Citat:
Enligt artikeln har han åkt ner till Somalia flera gånger och träffat representanter från regeringen. Hur vet man att denna killen inte ljuger?

Han och en annan skulle också åka, men det har inte hunnit bli av. Låter som killen ljuger. Hans bolag, är den verkligen märkvärdig?

Varför fick han plötsligt medborgarskap? Först fick han nekad medborgarskap, för att han inte levt hederligt liv, på grund av massa skulder.

Det borde också utredas, om det förekommit korruption. Samma migrationsverk skickar ju ut 19-åringar som kommit in på sjuksköterskeprogrammet och har ett fläckfritt register.
Nåt är jävligt fel med Migrationsverket som verkar gynna kriminella och missgynna skötsamma invandrare som integrerar sig självmant.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Med vår nya politiker Mohamed Abdukardir Ali i riksdagen kan det här lätt bli dom 4 mest underhållande åren i svensk politik.
Ge inte upp Mohamed Abdukardir Ali!
Kan bara hålla med! Det finns många fina förmåner på sidan om, som kommer med jobbet. Givetvis ska Ali ha en flott övernattningslägenhet i Stockholm, som han och klanen kan använda för weekends.

https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/ledamoternas-arvoden-och-villkor/ledamoternas-overnattningsbostader/

Sedan finns väl alla möjligheter till taxi Borlänge-Stockholm, samt inom tullarna. Som grädde på löken antar jag att inkomstgarantier, god a-kassa samt pensionsavtal följer.

Kämpa Ali! Ta inte det pissiga erbjudandet att brygga kaffe på kansliet!
Citera
Igår, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det borde också utredas, om det förekommit korruption. Samma migrationsverk skickar ju ut 19-åringar som kommit in på sjuksköterskeprogrammet och har ett fläckfritt register.
Nåt är jävligt fel med Migrationsverket som verkar gynna kriminella och missgynna skötsamma invandrare som integrerar sig självmant.
Vet du, jag har länge tänk på om det kan vara möjligt att muta till sig medborgarskap i Sverige. Å andra sidan, undrar jag hur han har fått de pengarna i sådan fall. Intressant dock med hans nätverk. Något lyckas han med i alla fall. För att lyckas med sådan här knep, det kan man inte göra ensam och det räcker nog inte med att bara släkt och familj ställer upp. Utan man måste verkligen kunna tillföra och tala för sig, för att alla skall samarbeta för hans vilja. SÅ dum verkar han inte vara. MEN, intressant att han fann ''kryphål'', om han nu kan kalla det för kryphål.

Det där med Migrationsverket, får man kanske kolla på en extra gång, tycker jag. Det är konstigt att han får avslag på grund av skulder. Sedan vid en annan bedömning, får han medborgarskap, även fast hans skulder finns kvar och att han fortfarande har svårt att betala tillbaks.

Därefter lyckades han på något vis ta sig in i Riksdagen. Så som jag förstod det, så fick han inte medborgarskap i samband med att han kom in i Riksdagen.
Citera
Igår, 09:07
Medlem
Citat:
Vet du, jag har länge tänk på om det kan vara möjligt att muta till sig medborgarskap i Sverige. Å andra sidan, undrar jag hur han har fått de pengarna i sådan fall. Intressant dock med hans nätverk. Något lyckas han med i alla fall. För att lyckas med sådan här knep, det kan man inte göra ensam och det räcker nog inte med att bara släkt och familj ställer upp. Utan man måste verkligen kunna tillföra och tala för sig, för att alla skall samarbeta för hans vilja. SÅ dum verkar han inte vara. MEN, intressant att han fann ''kryphål'', om han nu kan kalla det för kryphål.

Det där med Migrationsverket, får man kanske kolla på en extra gång, tycker jag. Det är konstigt att han får avslag på grund av skulder. Sedan vid en annan bedömning, får han medborgarskap, även fast hans skulder finns kvar och att han fortfarande har svårt att betala tillbaks.

Därefter lyckades han på något vis ta sig in i Riksdagen. Så som jag förstod det, så fick han inte medborgarskap i samband med att han kom in i Riksdagen.

Den där moderaten han är i lag med är ju jävligt skum. Vad har hon för kontakter? Moderater verkar ju vara korrupta ut i fingerspetsarna.
Citera
Igår, 09:12
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Vet du, jag har länge tänk på om det kan vara möjligt att muta till sig medborgarskap i Sverige.
Då kan du läsa på om det här fallet, som visserligen har några decennier på nacken.

https://www.institutetmotmutor.se/courtcases/handlaggare-vid-migrationsverket-tog-betalt-for-att-bevilja-svenskt-medborgarskap/
Citera
Igår, 09:33
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Den här storyn bara sväller.
” Vänsterpartisten Mohamed Abdukardir Ali, som kryssades in i riksdagen, bodde hemma hos en gängkriminell i flera år.
Under tiden gjorde polisen husrannsakan i den gemensamma bostaden och hittade portionsförpackningar med narkotika, plastpåsar och vågar.
Rumskamraten bedrev också omfattande penningtvätt”
https://www.expressen.se/nyheter/politik/mohamed-abdukardir-ali-v-bodde-med-gangkriminell/

Som reaktion på de skärpta straffen har det nu kommit in gängkriminella i riksdagen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in