2026-09-20, 18:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Men skämtar du eller? Hade SvenneKalle fortsatt så hade det bli 1-1 tidigare och så hade Degen petat in 2-1 i sista istället.

Äh gå och lägg dig. Ni har plumpar med Rydström, nåt annat kan du inte säga.
Vad som skulle skett eller inte skett om Rydström inte varit där, det vet ingen av oss.

Men helt klart är ju att Rydström och Karlsson har haft samma uppfattning om både Besara och Vasic men där den förste (Karlsson) idiotförklarades av arga bajare.
2026-09-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad som skulle skett eller inte skett om Rydström inte varit där, det vet ingen av oss.

Men helt klart är ju att Rydström och Karlsson har haft samma uppfattning om både Besara och Vasic men där den förste (Karlsson) idiotförklarades av arga bajare.
Från ett neutralt perspektiv kan man ju gissa att Rydström har en annan pondus gentemot spelarna, han har ju ganska överlägsna meriter som spelare och tränare gentemot KK.

Kan ju inte säga att det ser dåligt ut under Rydström, det är ju inte han som ska toffla in bollen AIK och ÖIS är ju 6 pinnar för Hammarby med normal utdelning. Hoppas denna oförmåga fortsätter då alla utanför Söder hoppas på Sirius.
2026-09-20, 19:29
Medlem
Citat:

Båda har gjort elva matcher. Rydström snittar på 2,4 poäng. Karlsson på 1,5.
2026-09-20, 19:53
Medlem
ragingcows avatar
Om Sirius vinner sm guld så måste det var det mest oförtjänta någonsin.
2026-09-20, 20:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Båda har gjort elva matcher. Rydström snittar på 2,4 poäng. Karlsson på 1,5.

Det har jag aldrig pratat emot. Det jag sagt är att de hade samma uppfattning om Besara och Vasic och där det inte var en okej uppfattning för den ene men en helt ok uppfattning med person nr.2

Jag har också sagt att trots Rydström så har de inte nått de höjder många förväntade sig.
2026-09-20, 20:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Från ett neutralt perspektiv kan man ju gissa att Rydström har en annan pondus gentemot spelarna, han har ju ganska överlägsna meriter som spelare och tränare gentemot KK.

Kan ju inte säga att det ser dåligt ut under Rydström, det är ju inte han som ska toffla in bollen AIK och ÖIS är ju 6 pinnar för Hammarby med normal utdelning. Hoppas denna oförmåga fortsätter då alla utanför Söder hoppas på Sirius.

Ja han har pondus och en högre förväntan på sig från i princip alla. Och absolut är det inte han som ska toffla in bollarna men det tror jag inte att det var Karlsson som skulle heller.
Oavsett tränare så kan man ju se att det inte lyft tillräckligt för kilarna på plan, inte ens med den helgonförklarade Rydström. Det vittnar väl några av matcherna om, varav dagens match är en.
2026-09-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Om Sirius vinner sm guld så måste det var det mest oförtjänta någonsin.

Varför då? Vem förtjänar det mer?
2026-09-20, 20:18
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig pratat emot. Det jag sagt är att de hade samma uppfattning om Besara och Vasic och där det inte var en okej uppfattning för den ene men en helt ok uppfattning med person nr.2

Jag har också sagt att trots Rydström så har de inte nått de höjder många förväntade sig.

Vet inte vad det är för förväntningar vi talar om. Att Bajen skulle gå rent efter sommaren? Kass insats idag mot Degen men Hammarby har varit klart bättre än allt motstånd sen Rydström tog över. Vet inte vad mer han kan göra. Knappast hans fel att det krävs tio chanser för varje boll som letar sig in.
2026-09-20, 21:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Såklart ska HBK göra säsongen match just idag. Riveiro utklassad taktiskt.
Man har gjort flera bra matcher sedan tysken kom och förstärkte mittmittfältet. Även finnen har spelat mer kontinuerligt och är den snabbe killen på mittfältet.
2026-09-20, 23:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ja han har pondus och en högre förväntan på sig från i princip alla. Och absolut är det inte han som ska toffla in bollarna men det tror jag inte att det var Karlsson som skulle heller.
Oavsett tränare så kan man ju se att det inte lyft tillräckligt för kilarna på plan, inte ens med den helgonförklarade Rydström. Det vittnar väl några av matcherna om, varav dagens match är en.
Bajen har varit allsvenskans överlägset bästa lag sedan Rydström kom in. Sen är det det här med marginalerna…
2026-09-20, 23:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bajen har varit allsvenskans överlägset bästa lag sedan Rydström kom in. Sen är det det här med marginalerna…

Han är inte en ledarprofil som faller mig på läppen men det är ju kanon om Hammarbys supportrar är nöjda.
2026-09-21, 06:13
Medlem
Citat:
Yupp så är det Och om de inte löser det så kan vi alltid sätta stopp själva i sista omgången då vi tar emot Hammarby hemma. De ska INTE fira någon serieseger på Hitachi i alla fall.

Men det vore skönt om Degen hjälper till idag.
Hur det går i övrigt är inget jag bryr mig så mycket om. Men det är så kul att VSK är i allsvenskan och inte i bottenstriden. Jag har ju varit med länge och sett dem gå upp fyra gånger och åka ner tre. Sen alla svåra år i div.1. Så övre delen av allsvenskan är inget man är bortskämd med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in