2026-09-19, 11:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag har en semesterlägenhet som jag hyr ut med jämna mellanrum (för mellan 3 - 12 månader). All ggr utom en så har aldrig städningen varit så att den kan hyras ut utan att jag får skura duschen från kalk, regöra kök och kylskåp osv. Lägenheten är 40kvm.

Vad tycker ni är en skälig kostnad att ta ut för en "flyttstädning". En professionell städning ligger på ca 2000kr, men då måste jag vara på plats och koordinera (vilket kostar mig 6 timmars resväg). Så jag vill ge en skälig summa att dra av depositionen för att sedan skura själv.
Citera
2026-09-19, 11:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Du kan ju räkna litet själv. Hur många timmar kommer det ta? För att få en skälig lön startar debiteringen på 500 kr per timme. Det är för att en ska efter avdrag och allt ska just få en ok lön.

Så 2000 är nog i minsta laget. Om du inte vill ha en professionell ena utan mera någon som göra detta svart. Då blir det ju dock svårare att dra av det.
Citera
2026-09-19, 13:13
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Lägenheten är 40kvm.

Vad tycker ni är en skälig kostnad att ta ut för en "flyttstädning". En professionell städning ligger på ca 2000kr, men då måste jag vara på plats och koordinera (vilket kostar mig 6 timmars resväg). Så jag vill ge en skälig summa att dra av depositionen för att sedan skura själv.
Wow! Det är verkligen billigt år 2026. Fan jag åkte på över 4000 kr år 2008 när en firma flyttstädade en hyresrätt på 60 m2.
Citera
2026-09-19, 17:27
Medlem
feemaxxxs avatar
Lägenheten ligger ej i Sverige. Därför billigare med städning.

De flesta som hyr är svenskar.
Citera
2026-09-19, 18:47
Medlem
hur funkar det med nyckeln eller är det kod har du nån som lämnar nyckeln på plats
måste vara en viss risk att hyra ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in