2026-09-26, 19:30
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Inte vad jag vet. Jag har inte läst dina inlägg i tråden.

I vissa fall kan det lösas med ett mer komplext meddelande. Men det är en sort fullösning. Samtidigt ska man kanske inte sammanfoga, alltså blanda, två trådar som inte tål att blandas.
Att inte blanda två trådar som inte tåls blandas håller jag med om. Det som är synd är när skadan redan är skedd. Kan vara att man som moderator tycker två saker hör ihop, men sedan inte tar hänsyn till hur det serveras för oss användare. Då måste det finnas en exit. Så att ordningen kan återställas.
Citera
2026-09-26, 19:37
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Att inte blanda två trådar som inte tåls blandas håller jag med om. Det som är synd är när skadan redan är skedd. Kan vara att man som moderator tycker två saker hör ihop, men sedan inte tar hänsyn till hur det serveras för oss användare. Då måste det finnas en exit. Så att ordningen kan återställas.
Visst vore det bra med en ångra-knapp på sammanfogningsfunktionen, men det är nog inget som bör vara synligt vid läsning. Tråden är nämligen en enda tråd och varje inlägg som postas är ett inlägg i just den tråden, även om den för tillfället råkar vara dysfunktionell.
Citera
2026-09-26, 19:47
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Visst vore det bra med en ångra-knapp på sammanfogningsfunktionen, men det är nog inget som bör vara synligt vid läsning. Tråden är nämligen en enda tråd och varje inlägg som postas är ett inlägg i just den tråden, även om den för tillfället råkar vara dysfunktionell.
Idén med att visa inlägg som flyttade tänker jag är för att ge läsaren en mer korrekt kontext vid tråd-kirurgi utförd av Dr.Mod.
Citera
2026-09-26, 19:49
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Idén med att visa inlägg som flyttade tänker jag är för att ge läsaren en mer korrekt kontext vid tråd-kirurgi utförd av Dr.Mod.
Och jag tänker att du tänker galet.
En tråd är en tråd. Den har en rubrik och en trådstart, inte flera.
Citera
2026-09-26, 19:53
Medlem
The Crashs avatar
En till rubrik i tråden

Citat:
Och jag tänker att du tänker galet.
En tråd är en tråd. Den har en rubrik och en trådstart, inte flera.
Då var det väl bra att vi stängde av sammanfogning och liknande så att vi kan låta en tråd vara en tråd och inte en sammanfogning. Och så kan vi strunta i att diskutera problemen med sammanfogning ifall det skulle återvända

Jag satte en rubrik på inlägget så att vi inte råkar ha flera rubriker i tråden. Eller något sådant. Vore ju dumt att använda befintlig logik i källkoden
Senast redigerad av The Crash 2026-09-26 kl. 19:56.
Citera
2026-09-26, 20:00
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Då var det väl bra att vi stängde av sammanfogning och liknande så att vi kan låta en tråd vara en tråd och inte en sammanfogning. Och så kan vi strunta i att diskutera problemen med sammanfogning ifall det skulle återvända

Jag satte en rubrik på inlägget så att vi inte råkar ha flera rubriker i tråden. Eller något sådant. Vore ju dumt att använda befintlig logik i källkoden
En sammanfogningsfunktion vore väldigt användbar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in