2026-09-18, 18:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Hoppas ni är nöjda med resultatet nu då.

Svenska folket tackar er.

Jag kunde inte bry mig mindre. Sverige kommer gå under med tidöpolitik likt med de rödgrönas politik. Enda skillnaden är att med de rödgröna går vi under snabbare och med Tidö lite långsammare.
Citera
2026-09-18, 18:22
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Och vad är det du menar att han ljuger om? Jag ser inte Jimmie och SD som perfekta, men förstår att de ibland behöver vara taktiska i det politiska spelet. Ge gärna även exempel på SD-avhoppare som blivit dödshotade för att de lämnat SD av SD folk.
Han blandar ihop muslimer och islamister.
Han ljuger om siffror.
Han framställer sig själv som en räddare när det gäller kriminalpolitik medan han i själva verket var den som länge motsatte sig fler poliser/polisutbildningar.
Han säger sig representera ett arbetarparti men väljer att varje gång ställa sig bakom jobbskatteavdrag.
Han säger sig representera ett arbetarparti men sänker den A-kassa han säger inte kommer att sänkas.
Han säger att invandrare är den stora orsaken till det ena och det andra brottet när det i själva verket går att peka på via BRÅ:s eminenta arbete att det är drogerna som är problemet.
Citera
2026-09-18, 18:24
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag kunde inte bry mig mindre. Sverige kommer gå under med tidöpolitik likt med de rödgrönas politik. Enda skillnaden är att med de rödgröna går vi under snabbare och med Tidö lite långsammare.

Sverige kommer inte att gå under.

Sverige kommer att bli ett annat land.

Åkesson nämner inget om kommande undergång i sitt tal.

(Förhoppningsvis får vi ett stenhårt nyliberalt Sverige.)
Citera
2026-09-18, 18:26
Medlem
lakritcs avatar
Åkesson avgår ej och vill ha ministerposter. En mer strategisk förhållning än så kan nog ingen SDare önska sig. Partiet har konsoliderat sin position och optimerat chansen såväl till som under ett extraval.
Citera
2026-09-18, 18:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Ni sänkte Tidö, de som lämnade SD för partier inom Tidö sänkte inte Tidö.

Åkesson nämner er sopor i sitt tal.
Tidö förtjänade att förlora. Varför skulle nån rösta på den frånvarande sionistgrisen Åkesson? Bor man i Europa så är man antingen antisemit eller så är man idiot. Du är uppenbart det senare. Du stödröstade dessutom på L, när dom snart visar sig stöda en S regering kommer du att stå där som den idiot du är och inte begripa nått.
Citera
2026-09-18, 18:39
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Trams! En muslim är någon som tror på Islam och efterlever det mer eller mindre, alla de muslimer jag känner och har jobbat med är/har varit väldigt västerländska i sitt leverne - hur lever de du känner? Islamism är politiskt och extremism, inget annat.

.
.
.
Begreppet islamism används av de som är positiva till muslimsk invandring till väst. De ser islam som oproblematisk och muslimerna är hur västerländska som helst. De islampositiva kan dock inte förneka de uppenbara vålds- och terrordåd som begås av muslimer. Då förklarar de att förövarna är "islamister" ungefär som att de inte ens är muslimer, men det är de ju.

Alla de muslimer som sägs vara hur västerländska som helst och som är precis som du och jag kan man utgå ifrån i själva verket inte är bekännade muslimer utan vad som kan beskrivas som kulturella muslimer ungefär som vi själva har s.k. kulturkristna. De här "muslimerna" ser det mest som en kulturell tillhörighet och identitet. Och då är de ju helt enkelt inte muslimer. Om en "muslim" har avfallit från den rätta tron kallas det apostafi, d.v.s. de utestängs och straffas hårt i många muslimska länder.

Men många är inte bara kulturella muslimer utan troende, bekännande muslimer som följer och lyder Koranens bud. Därmed har de värderingar som är helt oförenliga med västerländska värderingar om demokrati, kvinnors och sexuella minoriteters ställning och respekten för lagar, förordningar och myndigheter i väst.

Är de "islamister" som sätter sharialagar framför svensk lag, eller motsätter sig kvinnlig jämställdhet och sexuella minoriteters rättigheter, som motarbetar svenska myndigheter som t.ex. socialtjänstens ingripanden för att skydda barn, eller löser tvister genom privatjustisförfaranden, eller anser att klanvälde är något posivt liksom hedersförtryck? Ingen kan förneka att allt detta skapar problem i det svenska samhället - och problemet är naturligtvis islam.

Är det "islamism" att följa Koranens bud? Nej det skulle nog ingen som är positiv till islam i Sverige tycka. Begreppet "islamister" reserveras då för att enbart beskriva våldsverkare, terrorister och terrorgrupper som IS och Al Quaida.

Alla andra muslimer i Sverige är precis som vi och inga problem med dem. Men gäller det även de bekännande muslimerna som följer Koranens och mullornas, imamernas och ayatollornas påbud?

Begreppet "islamism" och "islamister" används av de islampositiva i väst och i Sverige för att avproblematisera islam. "Muslimerna är precis som vi" - utom islamisterna. Men är de det? Nej, uppenbarligen inte.
Senast redigerad av Comitium 2026-09-18 kl. 18:41.
Citera
2026-09-18, 18:44
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har han rätt då?

Att röstetal förmodligen ökar inom en grupp kan väl knappast ses som ett problem, snarare tvärtom? Och Sverige lär knappast duka under inför en situation med 176 mandat för S+V+MP+C.

Vad ska hända liksom? En mussla dyker upp i riksdagen och ropar, "imshi, infidels".
Vadå "Har han rätt då" Artiklen är från 2009. Har den muslimska invandringen berikat Sverige på ett bra eller dåligt sätt de senaste 17 åren?

Klart som fan han hade rätt.

Som jag redan skrivit så röstar muslimerna nästan uteslutande på vänstern. Det var 80%+ enbart för S och V. Förmodligen en del andra vänsterpartier eller C bland resterande 20%. S bryr sig om en enda sak och det är makt. De skiter totalt i om du eller jag har det bra eller inte, bara de får styra. Det förtäljer historien. S har nu chansen att importera fler valboskap som man snabbt gör till medborgare och nästa val är Sverige en demokratur där vi har val men eftersom vänstern indoktrinerat och infiltrerat muslimerna för länge sen (vilket 80% för V och S är ett bra bevis på) kan valet mest bli en formalitet.

Låt säga att minst 90% röstar på rödgröna. Tjänar då S (och övriga vänstern) på att ta hit fler muslimer eller inte?

Det är såklart ett gigantiskt problem. Och bara kolla på exempelvis Iran, Afghanistan och såna länder vad som hände när Islam fick makten. Det ironiska är ju att muslimerna skiter totalt i Magdalena Andersson för hon är inte muslim. Så när de tagit över kommer hennes huvud ryka också trots att detr hon som gett dem makten.
Citera
2026-09-18, 18:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Vadå "Har han rätt då" Artiklen är från 2009. Har den muslimska invandringen berikat Sverige på ett bra eller dåligt sätt de senaste 17 åren?

Klart som fan han hade rätt.

Som jag redan skrivit så röstar muslimerna nästan uteslutande på vänstern. Det var 80%+ enbart för S och V. Förmodligen en del andra vänsterpartier eller C bland resterande 20%. S bryr sig om en enda sak och det är makt. De skiter totalt i om du eller jag har det bra eller inte, bara de får styra. Det förtäljer historien. S har nu chansen att importera fler valboskap som man snabbt gör till medborgare och nästa val är Sverige en demokratur där vi har val men eftersom vänstern indoktrinerat och infiltrerat muslimerna för länge sen (vilket 80% för V och S är ett bra bevis på) kan valet mest bli en formalitet.

Låt säga att minst 90% röstar på rödgröna. Tjänar då S (och övriga vänstern) på att ta hit fler muslimer eller inte?

Det är såklart ett gigantiskt problem. Och bara kolla på exempelvis Iran, Afghanistan och såna länder vad som hände när Islam fick makten. Det ironiska är ju att muslimerna skiter totalt i Magdalena Andersson för hon är inte muslim. Så när de tagit över kommer hennes huvud ryka också trots att detr hon som gett dem makten.

Det är klart att Jimmie Åkesson hade rätt. Som jag skrivit ovan kommer troende muslimer i konflikt med svenska värderingar och islam möter motstånd inte bara från SD. Men muslimerna har fattat att de rödgröna på det hela taget islampositiva och t.o.m. smörat för muslimerna så då röstar de förstås på de rödgröna.
Citera
2026-09-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Folkgrupp vill ha inflytande... vilka vill inte det?

de har hela mellanöstern redan har inflytande när det kommer till islam. varför vill man ha det är också? därför islam är inte bara en religion det är också ideologi
Citera
2026-09-18, 19:10
Medlem
pestloppans avatar
Det är tragikomiskt att SD som en förklaring till det klena valresultatet för deras del bl.a skyller på att "muslimer" och "islamister" har värvats till S och V!

Det måste i så fall ha varit en rejält misslyckad värvningskampanj från S och V eftersom dessa två partier tillsammans minskade med 0,7 procentenheter i detta val jämfört med valet 2022! Detta resulterade i 129 mandat för S och V tillsammans i årets val jämfört med 131 mandat i förra valet.

SD bör nog lägga mer energi på att ta reda på till vilka partier deras flyktade väljare har sökt sig än att bekymra sig över väljarunderlaget för S och V...
Citera
2026-09-18, 19:20
Medlem
SD som vill visa ut fullt fungerande medborgare ska
inte ha fler röster än de fick.
Sedan om vi Svenskar kunde släppa mobilen och rösta
vettigt så vore muslimerna inget problem.
Citera
2026-09-18, 19:30
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är klart att Jimmie Åkesson hade rätt. Som jag skrivit ovan kommer troende muslimer i konflikt med svenska värderingar och islam möter motstånd inte bara från SD. Men muslimerna har fattat att de rödgröna på det hela taget islampositiva och t.o.m. smörat för muslimerna så då röstar de förstås på de rödgröna.
Ja precis. Och där ligger ju problemet med det jag skriver. Det togs emot ungefär 300k invandrare under Tidö. Visst långt ifrån enbart muslimer. Men räcker att vänstern tar hit typ 500k varav majoriteten är muslimer på kommande fyra åren och så kan de säga att de fortfarande hållt en "stram invandringsspolitik" och så blir de medborgare och plötsligt har rödgröna 400k nya väljare och så är Sverige en demokratur där Islam tagit över totalt. Det visste nog Jimmie för 17år sen när han skrev den debattartikeln.

Men senaste 4åren när han har haft lite makt går han ut och säger precis innan valet och i efterhand och vågar bara säga "islamister" och vågar inte ens säga muslimer. Vad spelar det för roll ens om han skulle säga "muslimer" De röstar inte på SD!! (eller bevisligen de blå heller) Så vad spelar det för roll? Varför tycker han det är ok med en muslimsk statsminister? Det tror jag inte han tyckte för 20år sen. Vad vill han med det? Få fler muslimska väljare? De röstar inte på SD!!

Han borde dag ett för fyra år sen gått ut och varnat för precis det som nu hänt och fällt regeringen om de inte gått med på hårdare krav för medborgarskap exempelvis eller andra frågor som påverkat detta. Den unge Jimmie tror jag hade pratat mer om det här. Men han blev för beroende av de blå och vågade mycket men inte tillräckligt av rädsla för de blå.

Det var muslimerna som avgjorde valet och som jag är inne på med stor sannolikhet alla framtida val från och med nu. Det visste Jimmie om då han säger det nu i efterhand och sa det precis innan valet. Men han hade 4år på sig att göra nåt åt saken. Varför gjorde han inget åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in