2026-09-16, 20:08
Medlem
God dag!

Får väl spola tillbaka klockan till 2012 då jag första gången provade AAS. Retarderad som jag var körde jag på Winstrol Only utan något som helst testo tillägg. Sluta med att jag kraschade totalt, även mentalt.

Vet inte om det är samma nu för tiden men förr var det extremt omständigt att få igång någon TRT behandling. Vart less och besluta mig istället för att söka privat, och då visade det sig att mitt totala testo låg på 3nmol.

2016 så fick jag påbörja behandling med Nebido direkt, 1000mg/4ml var 6e vecka.

Allt vart i sin ordning under tiden jag behandlades...

Sen fick jag för mig på eget bevåg att jag idiotiskt nog skulle tvärsluta med behandlingen efter ca 1 år. Sen dess har livet successivt raserat, både fysiskt & psykiskt, fan tom själsligt. På ett så extremt vis att jag inte kan beskriva det med intellekt & förstoringsglas.

Ska boka blodprov nu för att se hur läget ligger till nu för tiden. Jag är ingen expert inom det här ämnet, men tänkte boka för att kolla både det totala testosteronet men även SHBG så att man kan räkna ut det fria värdet, vilket jag har förstått är det mest relevanta.

Är det fortfarande lika tjorvigt att få behandling som förr i tiden?

Är även nyfiken kring er som behandlas, har ni orken så skriv gärna kort om hur det känns för er i dagsläget. Känn er fri att dela med er av eran behandling, på gott & ont. Samt hur du gick tillväga för att få igång behandlingen.

Vill bara tillägga såhär i slutet att jag enbart är ute efter att fungera som en vanlig människa igen i kropp & knopp, inget mer.

Thankz!
Citera
2026-09-16, 20:31
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Om du har varit behandlad tidigare så bör det väl vara lättare att återuppta behandlingen? Det måste ju ha funnits fog för att du fått det tidigare. Om nu blodprovet fortfarande visar på brist.

Idag vill alla ha testobehandling för att de känner sig orkeslösa och deppiga. Att dessa klagar på att det är svårt att få behandling säger väl inte så mycket. De kan ju börja med att sluta följa allehanda influencers som den metrosexuelle zigenaren Andrew Tate och liknande lajkbögar. Och istället bilda sig sina egna tankar och värderingar.

Bara det skulle väl få deras testonivåer att skjuta i höjden så pass att håret på hjässan skulle blåsa av så fort de gick utanför ytterdörren.
Citera
2026-09-16, 23:50
Medlem
Kör i egen regi ist för den bergodalbanan!
Citera
2026-09-17, 08:22
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0N3L1N3ZZ
God dag!

Får väl spola tillbaka klockan till 2012 då jag första gången provade AAS. Retarderad som jag var körde jag på Winstrol Only utan något som helst testo tillägg. Sluta med att jag kraschade totalt, även mentalt.

Vet inte om det är samma nu för tiden men förr var det extremt omständigt att få igång någon TRT behandling. Vart less och besluta mig istället för att söka privat, och då visade det sig att mitt totala testo låg på 3nmol.

2016 så fick jag påbörja behandling med Nebido direkt, 1000mg/4ml var 6e vecka.

Allt vart i sin ordning under tiden jag behandlades...

Sen fick jag för mig på eget bevåg att jag idiotiskt nog skulle tvärsluta med behandlingen efter ca 1 år. Sen dess har livet successivt raserat, både fysiskt & psykiskt, fan tom själsligt. På ett så extremt vis att jag inte kan beskriva det med intellekt & förstoringsglas.

Ska boka blodprov nu för att se hur läget ligger till nu för tiden. Jag är ingen expert inom det här ämnet, men tänkte boka för att kolla både det totala testosteronet men även SHBG så att man kan räkna ut det fria värdet, vilket jag har förstått är det mest relevanta.

Är det fortfarande lika tjorvigt att få behandling som förr i tiden?

Är även nyfiken kring er som behandlas, har ni orken så skriv gärna kort om hur det känns för er i dagsläget. Känn er fri att dela med er av eran behandling, på gott & ont. Samt hur du gick tillväga för att få igång behandlingen.

Vill bara tillägga såhär i slutet att jag enbart är ute efter att fungera som en vanlig människa igen i kropp & knopp, inget mer.

Thankz!
Börja äta vitaminer, alla B är bra, samt ta mkt D från nu till vår ungefär. Det rådet fick jag av läkare då jag kände mig seg och trodde det var testo men det var det absolut inte då jag låg över mitt medel.

Alla B vitamin samt D. Du kommer känna skillnad.
Citera
2026-09-17, 11:03
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Kör i egen regi ist för den bergodalbanan!

Absolut! Har kört i egenregi i över 5 år och tänker fortsätta så länge jag lever utan att ändra någonting.
Cypionate är det som gäller. Du vill ha stabila värden! Nebido och gel är skit av den anledningen!
Citera
2026-09-17, 11:05
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Börja äta vitaminer, alla B är bra, samt ta mkt D från nu till vår ungefär. Det rådet fick jag av läkare då jag kände mig seg och trodde det var testo men det var det absolut inte då jag låg över mitt medel.

Alla B vitamin samt D. Du kommer känna skillnad.

Blodprov ger enkelt svar på om det är testo eller vitaminer som fattas.
(Om jag hamnar under ca 12 så får jag ordentliga symtom)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in