2006-09-15, 07:43
Medlem
tattoosandbeers avatar
Blev tvungen att flytta denna hit så hoppas på bättre respons här.

Finns en kille på Köp&sälj som ligger under massa olika namn och erbjuder lån ifrån Lettland m.m, Undrar varför inte denna människa bannas då jag har sett i annonser av folk som söker lån att du säger att dom inte vill ha bluffmakare likt han.

Tänk på hur många stackar som offrar sina sista cash och hoppas kunna få allt löst av denna bedragare.

Tänker inte gå ut med namn nu så här direkt men får jag en fråga om det så gör jag gärna det så andra kan bli varande, har ett flertal mail av denna person sparad å som bevis emot honom.
Citera
2006-09-15, 17:10
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
På vilket sätt lurar han perosner om denne vill låna ut pengar?
Citera
2006-09-15, 18:43
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
På vilket sätt lurar han perosner om denne vill låna ut pengar?

Klassisk Nigeria-scam?

"Klart jag fixar ett lån, men först behöver jag X kr för uppläggningsavgiften, notariens honorar, etc."
Citera
2006-09-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Blev tvungen att flytta denna hit så hoppas på bättre respons här.

Finns en kille på Köp&sälj som ligger under massa olika namn och erbjuder lån ifrån Lettland m.m, Undrar varför inte denna människa bannas då jag har sett i annonser av folk som söker lån att du säger att dom inte vill ha bluffmakare likt han.

Tänk på hur många stackar som offrar sina sista cash och hoppas kunna få allt löst av denna bedragare.

Tänker inte gå ut med namn nu så här direkt men får jag en fråga om det så gör jag gärna det så andra kan bli varande, har ett flertal mail av denna person sparad å som bevis emot honom.
Så Politiskt Korrekt av dej att göra det!

Vad är problemet jämfört med alla andra som säljer bilar och andra pryttlar på olika sajter...
... Att tjäna pengar är själva poängen

Konsumentverket har en annan uppfattning!
Citera
2006-09-16, 07:24
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Klassisk Nigeria-scam?

"Klart jag fixar ett lån, men först behöver jag X kr för uppläggningsavgiften, notariens honorar, etc."

Ja exakt, och bara för kul skull så tog jag kontakt med denna människa och maialde lite med han och självklart var det upplägg avgift m.m, Menar jag tycker synd om alla dom som är desperata och behöver ett lån snabbt och gissar att det är många som betalar dom 500-1000:- till denna människa.

Visst finns det en massa skams men det är första gången då jag har sett lån bluffar i sådan stor utstäckning som det görs på Köp&Sälj och undrar om inte detta borde stoppas så vi inte skickar våra FB vänner som har trubbel med cash redan ännu djupare ner i skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in