2026-09-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Angreppskrig mot Ryssland? Målet är väl att återställa Ukrainas karta så som den såg ut per 31/12 2021 och så vill ni väl störta Vladimir Putin såklart, så att Ryssland kan fungera såsom EU-landet Sverige på ett ungefär. Eller hur? Se upp bara hur det kommer att smälla här och människor dö i stora antal.

En massa nya stora datahallar i landet. För det finns ingen svensk riksdag som upplever dessa som ett problem. Höga el- och vattenräkningar kan man nog köra ned i halsen på er. Ni ber ju om det. Ni kommer att beklaga er men rösta som vanligt 2030 åter så hur ni låter, det spelar ju faktiskt ingen roll. Att ni klagar litegrand, det räcker för er att få för er att ni lever i ett fritt samhälle.

Nya vindkraftsparker ska ni nog också räkna med, framförallt i Norrland men också utanför Stockholms och Göteborgs skärgårdar. Det är väl bra? För ni är ju klimatmuppar de flesta av er.

Hoppas ni inte på att Näthatsganskaren återkommer? Den sortens verksamhet är i full sving i Storbritannien nu men där är det polisen direkt som övervakar och arresterar. Förra året arresterades 12,000 personer för vad de hade skrivit på sociala medier. Det mesta handlade om att vara upprörda över polisens icke-agerande och att visa upprördhet över invandring och otäck brottslighet i dess spår. Flera skribenter har fått fängelse.

I skrivande stund är det oklart antar jag om regering kommer att domineras av S, men det lutar väl ditåt.
Jag hoppas vi kan få tillbaka respekten mellan oss som lever i detta land.
Citera
2026-09-18, 18:06
Medlem
Inget parti bli ju bra i vilket fall så skitsamma vem bryr sig.

Faktiskt glad vänsterblocket vann, bättre för en själv som är på sjukpension.
Så bryr mig inte riktigt :P
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in