Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Ja, ofta så byter man vissa delar i förebyggande syfte då man inte kan se sprickor med blotta ögat.
Annars ser det på bilder mer ut som man kört över motorn(?) vid sidan om rälen? Men växeln hängde alltså?
Citat:
Om du tänker dig förloppet.
Nån snubbe som uppenbart inte mår bra, får för sig att köra ut på spåret med sin bil.
Någon bilist, fotgängare, eller lokförare på andra spåret får syn på honom och ringer SOS, och då stängs spåren av akut för att undvika kollision eller personskador.
Därav så är pendeltåget avstängt.
Sen vet vi ju redan att han (högst troligen samma kille) inte dog där, utan han dog vid t-banan.
Den var då inte avstängd, så han hittade väl ett tåg han kunde sikta på (killgissningar här).
Det är en del gissningar på slutet i inlägget här, så ta det inte för nån absolut sanning.
Det första trafikverket får in är växelfel. Antagligen larmar ställverket att man förlorat kontrollen över växeln? Nästa uppdatering är att en bil befinner sig i spårområdet. Jag vet att ett tåg passerar platsen innan man stänger igen, så förmodligen det tåget som larmar.
Det röriga för mig blir att det rapporterats om olycka/incident/kollision i järnvägskanaler,
samtidigt som någon avlider i Högdalen, men ingen kan klargöra om det är driftplats Högdalen eller tunnelbanan, eller Centrum t o m. Från början låter det därmed som två dödsfall med två helt olika rapporteringskedjor.
Ditt scenario var även det jag initialt tänkte mig, att det är en bilförare som misslyckas bli påkörd av ett tåg, och går på en improviserad plan B där tunnelbanan blir nästa anhalt.