2026-09-15, 17:35
Medlem
TheBusters avatar
Kan det bli något rättsligt efterspel pga detta?
Citera
2026-09-15, 20:11
Medlem
KalleXs avatar
Pluttpartier får lägga ut valsedlarna själva.

Sveriges Kommunistiska Parti (SKP)
Antal röster:
2018: 702 (0,0107%)
2022: 1181 (0,0182%)
Citera
2026-09-15, 20:22
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nu ligger inte mina politiska sympatier åt det hållet utan är snarare diametralt motsatta, men sånt här tycker jag är förjävligt. Det ska fan inte få förekomma i en demokrati.
Håller helt med, om folk är så vidrigt onda att de vill rösta på kommunistpartiet så ska de kunna göra det.
Vårt system med dessa förbannade valsedlar fungerar inte.
Citera
2026-09-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Från Prollen:

Är det Sieg Tuna eller vad är det frågan om? Har inte sett att ett enskilt parti pekats ut på detta vis i instruktioner till valarbetare innan
Jävla korkat inlägg! Lär dej hur det fungerar i stället! Små partier som Kommunistiska och Alternativ för Sverige eller NMR är ansvariga att sköta detta själva!
Citera
2026-09-16, 08:39
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jävla korkat inlägg! Lär dej hur det fungerar i stället! Små partier som Kommunistiska och Alternativ för Sverige eller NMR är ansvariga att sköta detta själva!

De är ansvariga att leverera valsedlar (och de har K gjort) men de får inte själva placera ut dem bakom skärmarn – det ska personalen göra (men det har de inte gjort).
Citera
2026-09-16, 11:12
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nu ligger inte mina politiska sympatier åt det hållet utan är snarare diametralt motsatta, men sånt här tycker jag är förjävligt. Det ska fan inte få förekomma i en demokrati.

Instämmer, i en demokrati skall alla få komma till tals.
Citera
2026-09-16, 12:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Instämmer, i en demokrati skall alla få komma till tals.

Men snälla för helvete, var liiiiite praktisk för en gångs skull.

165 partier ställde upp i riksdagsvalet, hur skulle 165 partiers valsedlar få plats i ett bås ?
Citera
2026-09-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Ptjaa, man kan ju argumentera för att partiet rakt av borde förbjudas då det hela till syvende och sist kokas ner till väpnad kamp för att eliminera borgarklassen och omkullkasta det kapitalistiska systemet.

Kollade upp deras program och var på väg att ge upp efter punkt 14, började scrolla för att snabba på och göra upplevelsen lite lindrigare. 34 fångade mitt öga med ord om pang-pang. Skulle man godkänna Nazistiska Partiet med samma våldsamma retorik i deras smak, tro? Nä, jag tror inte det heller.

https://kommunisterna.org/politik/partiprogram

Ja, de borde terrorklassas, liksom Vänsterpartiet och Socialdemokraterna. Socialdemokraternas kära systerparti Fatah har kritiserats av Amnesty och Human Rights Watch för brott mot mänskliga rättigheter som tortyr, politiska fängslanden osv. Dessutom deltog de i våldtäkts och tortyrmassakern på kvinnor och barn den 7 oktober tillsammans med Hamas.

Centerpartiet är falska som det pedofil-täta parti det är med att de vägrar tillåta extremism. Både S och V är antidemokratiska extremister.
Egentligen vill de bara inte höja straffen för kriminalitet eller hindras från att öka arbetskraftsinvandringen för att slå sönder fackföreningar och riva kollektivavtal.
Citera
2026-09-16, 12:49
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men snälla för helvete, var liiiiite praktisk för en gångs skull.

165 partier ställde upp i riksdagsvalet, hur skulle 165 partiers valsedlar få plats i ett bås ?

Större bås...
Citera
2026-09-16, 12:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Större bås...

Det var ju långa köer på sina ställen i år.
Skall man leta bland 165 valsedlar lär det behövas 4-5 valdagar....
Citera
2026-09-16, 13:24
Medlem
goseigens avatar
Personligen skrev jag på en blankröst denna gång. Det fanns penna i båset, men jag hade även med mig en penna i ryggsäcken.

Även om man skriver hela partinamnet tar det inte lång tid att få till Kommunistiska Partiet (K), eller vad det nu är man röstar på.

Jag ser inte att det är ett större problem eftersom det ofta är mycket medvetna väljare som väljer olika minipartier, och då vet de att man kan skriva själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in